• J D

Respektlöst mot mig av svensexa gänget.

Nej, jag skulle vara asförbannad länge på de killarna. Nu skulle min pojkvän aldrig sätta på sig en sådan t-shirt in the first place och om han skulle så skulle jag vara förbannad på honom. Men lyssna på de andra tjejerna om du vill lägga det bakom dig, jag är mkt mer principfast och humorlös när det kommer till sådana här frågor eftersom jag bara ser massa patriarkala strukturer överallt  .

• J D

Svanboet skrev 2009-07-15 20:38:41 följande:
    För din och din killes skull hoppas jag att ni inte umgås i sådana kretsar där detta skulle kunna förekomma. Jag hade nog inte heller blivit glad men "fattat skämtet".J D skrev 2009-07-15 18:43:16 följande:

Haha, jo, det gör vi nog (inte riktigt så lågt kanske men åt det hållet) men de får vara sura för att vi inte uppskattar sådant, där bryr jag mig mer om mina egna och fästmannens åsikter än att vara en "kul tjej" som fattar skämtet .

• J D
    Panzerfaust skrev 2009-07-15 22:30:57 följande:
    Jag tycker du överreagerar, varför ta allt så allvarligt? Om någon berättar en vits för dig tar du den på allvar och som sanning? Det är samma sak.Jag kan inte fatta varför blivande brudar tar åt sig så våldsamt av vad grabbar säger till varandra eller hur de gör på svensexor, är verkligen så många av "er" så jäkla osäkra på era blivande män och er själva?Om jag vore TS skulle jag be svensexegänget om ursäkt.
    Japp, så är det säkert i majoriteten av fallen. För vissa är det dock allvarligt på ett djupare plan och då tycker jag faktiskt att det är en viss skillnad (dock jävig men det är ju å andra sidan den av motsatt ideologi också ).

Sedan är det inte konstigt att så många tjejer är osäkra när kvinnlig uppfostran i mångt och mycket bygger på att man alltid ska vara duktigast. Men det är en annan del i frågan helt enkelt.

• J D
    Hofsan skrev 2009-07-16 18:16:13 följande:
    Varför måste allt vara så himla moget o allvarligt alltid??
    Bara för att man är mogen och allvarlig i vissa frågor betyder det knappast att man är det i alla, eller?

Tycker dessutom snarare att det är så att människor generellt är mer omogna när det kommer till frågor som man borde vara seriös i än tvärtom. Jag säger bara 7% till Piratpartiet i EU-valet (som faktiskt är viktigare än riksdagsvalet idag)- jösses...

Svar på tråden Respektlöst mot mig av svensexa gänget.