Billig brudbukett i Västerås??
Jag är så trött på det där snacket att jag får huvet fullt av svordomar.
Det som ökar priset är när man gör vilke forma v specilabeställning som helst. Det gäller oftare begravning än bröllop men jkan likaväl handla om specialarrangemang för ett företag etc.
Om jag som florist MÅSTE ha hem en viss rosa ros tex så kommer den sannolikt att kosta både mina leverantörer, mig och sedemera även kunden mycket mer än till vardags, då odlaren har hela prissättningen i sin makt då.
Om det då är en brud som ska ha uppåt 40 rosor som plötsligt kostar 45 -50 kr/st emot vanliga 25 tex, så blir det rätt stor skillnad.
Nästa faktior är floristens arbetstid. Det gäller allt från konsultation till leverans och rör sig vanligtvis om BRA mycket mer tid än något brudpar ens är i närheten av att fatta.
Den summan som är arbete hamnar ofta mellan 300-600 kr vilket INTE är oförsvarligt på något vis.
DÄREMOT kan man gå till sin florist och säga "Hej jag ska gifta mig och har budgeten ditten och färgönskemål datten och vad kan du sätta ihop för det?"
Har man då inte tagit upp eoner av tid med sin beställning och dessutom lämnar fritt åt floristen att hitta blommor som redan finns hos grossisten, det bästa för dagen, så slipper man fördyrandeförbeställningar.
Det är dessutom vanligt att man får en finare bukett ju mer frihet floristen får, eftersom bruden sällan har samma blick för och kunskap om blommorna som floristen.
Skulle jag som florist upptäcka att någon står och ljuger mig rätt upp i ansiktet skulle jag tappa all respekt för den personen. Precis som när någon ljuger för mig privat.En mycket dålig grund för ett gott samarbete.
Jag frågar ALLTID vad tillfället är för det jag binder, även över disk. Det blir inte dyrare om kunden så står framför mig i full brudstass.
SÅ DET SÅ!
Kathiz å Kimmo skrev 2009-07-15 18:09:57 följande: