• Pingstdagen2010

Stockholmsbrudar

Jag har inte hittat någon tråd för Stockholmsbrudar, där vi kan utbyta tips och råd om allt från festlokaler till billiga cateringfirmor. Därför har jag tagit saken i egna händer och skapat en på egen hand :) Det är inte lätt att hitta billiga alternativ i storstaden, där bl.a. kuvertavgifterna är ca 300-500 kr dyrare än i övriga landet. Här kan vi hjälpas åt att hitta rätt i storstadsdjungeln.

Här kommer en kort presentation av mitt läge.
    Vi ska gifta oss den 22 maj 2010. Just nu letar vi efter en bra och rymlig festlokal för 100 personer, som vi kan hyra utan att bli ruinerade! Vi tänker göra det mesta själva såsom ex. drinktilltugg, förrätt, efterrätt och tårta. Huvudrätten kommer att beställas från en bra och billig cateringfirma, som vi fortfarande inte har hittat :)

• Svar på tråden Stockholmsbrudar
  • wolfie10

Nu har vi bokat Lusthuset på Långholmens folkhögskola. En punkt avklarad

• Per och Sara
    BlivandeFruF skrev 2009-09-12 17:19:48 följande:
    Per och Sara skrev 2009-09-10 22:29:25 följande:Jag har inte hämtat klänningen ännu, har betalat depositionsavgiften och skrivit kontrakt. på torsdag blir den helt min! :D :DDen är väldigt enkel, det känns mest jag. Överdelen har spets och sedan är det tunna, tunna axelband och en lång a-klockad kjol (men det är en klänning, inte tvådelad!) det fina med klänningen är ryggen, för den är bar. Och så har den ett vitt band som knyts runt midjan och faller ned på ryggen. Det är såklart svårt att beskriva den med ord men hur som helst så älskar jag den :)
    Åhh, låter kanonfint!
  • Per och Sara

Gaah! Vill också hitta den rätta lokalen för oss! Det är ju så himla svårt, åkte runt som tokar i helgen och kollade på div bygdegårdar och festvillor, men inget som har "klickat" än tyvärr! Så trist att man inte kan hyra slott eller herrgårdar utan att vara tvungen att ta deras helhetskoncept, jag vill ju bestämma och fixa själv och ha det på vårt sätt, men ändå få den där fina miljön och avskildheten.

• Per och Sara
    Phantis skrev 2009-09-14 14:36:54 följande:
    Vi ska ha vår fest på Skeppsholmsgården. Där kan man välja om man vill ta deras helhetskoncept eller om man vill fixa med eget. Undrar nu om det är någon som haft Lioras catering? De inlägg jag hittat är så gamla och en del av dem var väl inte så där jättetillfredställande...Vill veta hur det funkade, om maten var bra och så.Tacksam för svar.
    Den har jag inte hört talas om tidigare tror jag. Utsvulten efter nya tips på lokaler! Får man fråga vad det kostar att hyra den?!
  • December 2009

Förstår dig, åkte själv runt massor

Per och Sara skrev 2009-09-14 23:51:23 följande:
    Gaah! Vill också hitta den rätta lokalen för oss! Det är ju så himla svårt, åkte runt som tokar i helgen och kollade på div bygdegårdar och festvillor, men inget som har "klickat" än tyvärr! Så trist att man inte kan hyra slott eller herrgårdar utan att vara tvungen att ta deras helhetskoncept, jag vill ju bestämma och fixa själv och ha det på vårt sätt, men ändå få den där fina miljön och avskildheten.
  • Pingstdagen2010

Per och Sara skrev 2009-09-14 23:56:47 följande:

Den har jag inte hört talas om tidigare tror jag. Utsvulten efter nya tips på lokaler! Får man fråga vad det kostar att hyra den?!
    Vi har bokat Mäster Mikaels festlokal, som ligger på Söders höjder med en fantastiskt utsikt över vattnet. Man får ta med egen tårta och egen alkohol. All mat står det för. För oss kommer det att kosta ca 650 kr/kuvert och då ingår en trerättersmiddag,linnedukar och linneservetter, lokal- och personalkostnaden samt kaffe och te. Ganska billigt, för att vara Stockholm. Vi tänker ta en tur till Tyskland, för att köpa alkohol till en billig penning.
    www.albertinacatering.se
  • lillabjörn

Här är en ny som just hittat till tråden, grymma tips! Här ska jag börja hänga helt klart! Vi ska gifta oss i stockholm, bor på Kungsholmen så funderar lite på Piperska muren, tror inte det är nömnt i tråden så om ngn har lite info om det blir jag kanonglad! :)

• Pingstdagen2010

Välkommen lillabjörn! Min kompis svåger hade sin fest på Piperska muren. Enligt henne var maten god och allt var toppen!

• Pingstdagen2010

Välkommen lillabjörn! Min kompis svåger hade sin fest på Piperska muren. Enligt henne var maten god och allt var toppen!

• BlivandeFruF

Vi är just nu intresserade av:

Villa Talliden i rönninge
    Rosendals wärdshus
    Nordic blue hotel på lindingö

kuvertavgifterna på samtliga platser kostar ju en del men vi hoppas kunna spara ihop så vi har råd med vårt drömbröllop..
    Vi har varit och tittat på Villa Talliden coh fick ett otrolgit bra bemötande. Har mailat till Rosendal och Nordic Blue och vi får väl se hur vi tycker att det ser ut när vi kommer dit. Önskar att vi hittar vår drömplats!

Har ni hört något om dessa tre platser?
    Var ska ni gifta er förresten, har ni bestämt er?

Svar på tråden Stockholmsbrudar