• wiicky

Karlstad del 7

Hejsan! Kan ni ge mig tips på ställen i området där man kan prova och köpa brudklänning och/eller mannens kläder. Jag vet att det finns en butik på Norrstrand men de verkar bara ha Nixa och det vill inte jag ha. Har hört talas om någon bra i Deje...
    Kan tänka mig att åka till Arvika åt ena hållet och Karlskoga i åt andra. :) Ja, åt norr och söder också för den delen...:)

• wiicky
    Flisa80 skrev 2009-07-18 22:39:29 följande:
    Jag var iväh till Deje men hittade ingenting alls där som jag ville ha,
    [citat]
    KochS skrev 2009-07-18 22:43:12 följande:
    [citat]
    Det finna en affär i Degerfors som är jätte bra har själv köpt min klänning där. De har många märken och jättebra service. De kan vara lite förvirrade men de ser till att allt blir jättebra. De har även sömmerskor och kläder till mannen plus underkläder. De kan jag rekomendera.
    Vad heter butikerna och vad har de för adress?
  • wiicky
    KochS skrev 2009-07-18 22:56:10 följande:
    Zaris atelje i degerfors den ligger mitt i stan vid coop jag vet inte vad adressen är men den ligger på huvudgatan och i samma byggnad som coop extra. De har en hemsida sök på det så hittar du adressen annars.
    Tack. :)
  • wiicky
    MrsMuffin skrev 2009-07-21 17:19:39 följande:
    Nu har min sambo friat! Blev ett hejdundrans frieri m hjälp av ett flygplan och en banderoll. Vi gifter oss i Domkyrkan nästa sommar. Känns konstigt, men pirrigt. Har en miljon frågor och fattar inte hur jag skall få ihop allting..
    Grattis!
  • wiicky

Någon som vet en bra fotograf för lite roligare foton i trash ´the dress stil el iaf lite mer moderna i trakterna?

• wiicky

Karlstadtös i Stockholm skrev 2009-09-01 18:50:47 följande:

Jihoo! Då var även jag och min blivande inbokade! Vi kommer att gifta oss i (eller i kyrka vid) Rottneros Park och ha festen i Spegelsalen den 24 juli! =) Vad skönt det är att äntligen ha bestämt dag och plats. Just nu funderar vi på om vi ska ha vår vigsel i parken vid vattnet. Vi båda vill det, men är lite oroliga för hur man planerar för alla väder. Någon som har/haft vigsel utomhus? Hur tänker ni? Nu känns det ju som om att slutet på juli är en ganska bra tid, men ändå. Annars funderar vi på catering just nu. Någon som har någon bra caterare i Sunne-trakten eller i Värmland överhuvudtaget att rekommendera?
    Vi ska vara på Skutbouddens restaurang och de har även catering. Lite långt dock...
  • wiicky

Karlstadtös i Stockholm skrev 2009-09-02 08:24:51 följande:

Jaha! Vart ligger det?
    Det ligger i Brunskog, ca 2 mil väster om Arvika. :)
  • wiicky
    Candelight skrev 2009-09-26 17:48:40 följande:
    Ok, men då bokar vi nog honom då. Jag hade tänkt att höra mig för på blomsterlandet, kalenius, drakes o plantagen oxå - bara för säkerhetsskull. Om någon annan vill ha denne veteran inom ämnet så har han en relativt nyöppnad butik på östra torggatan bredvid EJAs mode o KBABs bobutik. Vet dock inte namnet på butiken. Han är stockholmare o har mustasch och skinnväst, störtskön karl måste jag säga :)/C
    Ah, jag tror jag vet vem ni menar, i alla fall var han håller hus. Inga direkt fina skyltar va, bara typ pappskyltar där det står butiksnamn. Värt att gå dit och kolla när det närmar sig. tack för tipset!
  • wiicky
    Candelight skrev 2009-09-26 17:48:40 följande:
    Ok, men då bokar vi nog honom då. Jag hade tänkt att höra mig för på blomsterlandet, kalenius, drakes o plantagen oxå - bara för säkerhetsskull. Om någon annan vill ha denne veteran inom ämnet så har han en relativt nyöppnad butik på östra torggatan bredvid EJAs mode o KBABs bobutik. Vet dock inte namnet på butiken. Han är stockholmare o har mustasch och skinnväst, störtskön karl måste jag säga :)/C
    "Blom Claes"?
Svar på tråden Karlstad del 7