• starlet2

Karlstad del 7

Välkommen till Karlstad/Värmlandstråden där vi fruar och blivande brudar kan diskutera, stötta och ge varandra tips.

• Svar på tråden Karlstad del 7
  • starlet2

Såg att den andra tråden var stängd så jag startade en ny...

Kotten: Vi hade vår bröllopsfest på PRO-gården på Sundsta. Det rymmer 120pers i matsalen och du kan ha egen catering och dryck. Det är bra kök och lokal. Ligger dessutom nära till centrum om ni har gäster som vill bo på hotell.

• wiicky

Hejsan! Kan ni ge mig tips på ställen i området där man kan prova och köpa brudklänning och/eller mannens kläder. Jag vet att det finns en butik på Norrstrand men de verkar bara ha Nixa och det vill inte jag ha. Har hört talas om någon bra i Deje...
    Kan tänka mig att åka till Arvika åt ena hållet och Karlskoga i åt andra. :) Ja, åt norr och söder också för den delen...:)

• Flisa80

Fanns det inte två på norrstrand??
    Högtidskläder, eller nåt sånt där, heter en, och den har eller hade i alla fall inte alls bara Nixa.

Jag var iväh till Deje men hittade ingenting alls där som jag ville ha, så jag köpte en i Örebro, där jag iochförsig bor just nu...

Åt andra håll har jag ingen aning...

• Flisa80

Boomtown: Vi var i en blåbärsrisskog i Skåre... Efter vigseln var vi ju tvungen att köra iväg och vänta på att gästerna skulle hinna till festlokalen, så då åkte vi iväg till ett ställe som heter Solliden, där vi traskade rakt ut i skogen... Väntar dock tålmodigt på alla andra bilder än....

• KochS

Det finna en affär i Degerfors som är jätte bra har själv köpt min klänning där. De har många märken och jättebra service. De kan vara lite förvirrade men de ser till att allt blir jättebra. De har även sömmerskor och kläder till mannen plus underkläder. De kan jag rekomendera.

• wiicky
    Flisa80 skrev 2009-07-18 22:39:29 följande:
    Jag var iväh till Deje men hittade ingenting alls där som jag ville ha,
    [citat]
    KochS skrev 2009-07-18 22:43:12 följande:
    [citat]
    Det finna en affär i Degerfors som är jätte bra har själv köpt min klänning där. De har många märken och jättebra service. De kan vara lite förvirrade men de ser till att allt blir jättebra. De har även sömmerskor och kläder till mannen plus underkläder. De kan jag rekomendera.
    Vad heter butikerna och vad har de för adress?
  • KochS

Zaris atelje i degerfors den ligger mitt i stan vid coop jag vet inte vad adressen är men den ligger på huvudgatan och i samma byggnad som coop extra. De har en hemsida sök på det så hittar du adressen annars.

• wiicky
    KochS skrev 2009-07-18 22:56:10 följande:
    Zaris atelje i degerfors den ligger mitt i stan vid coop jag vet inte vad adressen är men den ligger på huvudgatan och i samma byggnad som coop extra. De har en hemsida sök på det så hittar du adressen annars.
    Tack. :)
  • Flisa80
    wiicky skrev 2009-07-18 22:53:11 följande:
    Vad heter butikerna och vad har de för adress?
    Sorry, jag tänkte fel. Nån butik i Deje vet jag inte om det finns, jag menade ju givetvis Zari i Degerfors...
  • starlet2
    wiicky skrev 2009-07-18 17:01:53 följande:
    Hejsan! Kan ni ge mig tips på ställen i området där man kan prova och köpa brudklänning och/eller mannens kläder. Jag vet att det finns en butik på Norrstrand men de verkar bara ha Nixa och det vill inte jag ha. Har hört talas om någon bra i Deje...Kan tänka mig att åka till Arvika åt ena hållet och Karlskoga i åt andra. :) Ja, åt norr och söder också för den delen...:)
    Det finns en butik i haga också som heter klädestjänst. Den ligger på samma gata som ICA Hagahallen.
Svar på tråden Karlstad del 7