• starlet2

Karlstad del 7

Välkommen till Karlstad/Värmlandstråden där vi fruar och blivande brudar kan diskutera, stötta och ge varandra tips.

• Svar på tråden Karlstad del 7
  • MaybeBride09

Hej på er. Bor i Skoghall och funderar kring om någon har erfarenhet av borgligt bröllop i karlstad?

• starlet2
    MrsMuffin skrev 2009-09-10 19:11:52 följande:
    Som sagt, nästa torsdag träffar vi dem - meddelar dig då! Nån som vet nåt bra ställe där de kan fixa både hår o makeup...??? Förutom Makeupstore då, jag har varit där och blev inte nöjd. Såg ut som en aggressiv påskkärring när de var klara. Funderar på om man kunde gå till typ BM:s hud o spa, eller kanske Suzi Picant??? Är de duktiga där?
    Jag fixade håret på companiet som numera ligger på drottninggatan och åkte sen till BMs hud och spa för att de ligger så nära vår fotograf Studio Pån. Man kan be BM att de kommer till frissan. Jag var jättenöjd med både hår, make up och fotograf. Vi finns nu i skyltfönstret hos Studio Pån (jag står uppe på en mur). Rekommenderar att du går och pratar med dem på BM. De är jättetrevliga och duktiga.
  • starlet2
    Candelight skrev 2009-09-03 19:04:44 följande:
    Det är bara 14 veckor kvar nu.... Lite saker som jag funderar på:Är det någon som vet en bra (och billig) cateringfirma i Karlstad med omnejd? Vi har hittat bröllopstårta för 30kr/bit, går det att få billigare om man inte gör själv? annorlunda transport på vintern? Förslag mottages gärna. Vilka sånger ska man sjunga under festen, En värmlandspôjk är ju given men sen då? /C
    Vår tårta kostade 22kr biten och gjordes av elev på bageriet på tullholmsgymnasiet. De är jätteduktiga där. finns bild i mitt galleri på tårtan. Finns även bra tårta på ICA maxi för 26kr bit där du kan bestämma hur du vill att den ska se ut.

Vi tog även catering från tullholmsgymnasiet och både vi och gästerna var jättenöjda med maten. Vi betalade 230kr för förrätt, buffe och dessert. Då ingick upplockning av maten.
  • CamNic

Vi gifte oss förra helgen, 5 september.

Vi hade Therese Kök som catering och de SÅ BRA!!! Så proffisga!! Underbar service sen dag nr 1 till de gick hem efter festen!

Maten? Gudomlig!!! Så himla gott. Vi hade buffé och valde alternativ nummer 2. Laxen är lätt den godaste jag någonsin har ätit!!! Alla gäster var mycket nöjda och tyckte maten var kalas!

När vi åkte och träffade Therese så hade hon dukat upp en minibuffé av den vi hade valt och vi fick provsmaka allting- mums! :D

www.theresekok.se/buffe.html

Kram & Lycka till ni kommande brudpar...ni har en fantastisk dag framför. NJUUUT av den!!!! Den är över fortare än vad ni tror...

camii.blogg.se

• Candelight

starlet2 skrev 2009-09-15 14:11:54 följande:

Vår tårta kostade 22kr biten och gjordes av elev på bageriet på tullholmsgymnasiet. De är jätteduktiga där. finns bild i mitt galleri på tårtan. Finns även bra tårta på ICA maxi för 26kr bit där du kan bestämma hur du vill att den ska se ut.Vi tog även catering från tullholmsgymnasiet och både vi och gästerna var jättenöjda med maten. Vi betalade 230kr för förrätt, buffe och dessert. Då ingick upplockning av maten.
    oj!

Tack för tipset. Ska ringa tullholmen imorgon :).
  • Karlstadtös i Stockholm
    MrsMuffin skrev 2009-09-10 19:11:52 följande:
    Som sagt, nästa torsdag träffar vi dem - meddelar dig då! Nån som vet nåt bra ställe där de kan fixa både hår o makeup...??? Förutom Makeupstore då, jag har varit där och blev inte nöjd. Såg ut som en aggressiv påskkärring när de var klara. Funderar på om man kunde gå till typ BM:s hud o spa, eller kanske Suzi Picant??? Är de duktiga där?
    Har du något spännande att berätta om mötet med Capiscum?
  • MrsMuffin

Oj, glömde visst.. Har inte så mkt att säga annat än att de verkar toppebra!! Supertrevliga, väldigt professionella i sitt bemötande och...tja, vi kommer definitivt välja dem. Maten låter svingod ( kolla in hemsidan och under "menyer"...mumma ). Vi skall höra av oss om ett par veckor igen, måste hyra porslin och sådär genom dem.

Hur som helst, de verkar väldigt bra! Är jättenöjd!

Hur går det för er andra? Hur långt har ni kommit i planeringen?

• Candelight
    MrsMuffin skrev 2009-09-22 14:47:11 följande:
    Hur går det för er andra? Hur långt har ni kommit i planeringen?
    Vi gifter oss den 12/12

Vi har skickat ut nästan alla inbjudningar, vi åker runt o lämnar personligen till många. Jag har inte träffat alla min m2b's vänner o flickvänner än...

Vi har bokat catering, tullholmen lagar maten :).
    Klänning och skor är klart
    kyrka, Hotellrum o festlokal
    musiken är klar (dj utrustning o playlist)
    ringen ligger i vapenskåpet och väntar. Jag fick bara prova den en gång...
    Har även skickat in om hindersprövning

Det som är kvar är möte med prästen, bestämma konditor.
    Tärnklänningar ska vi börja leta efter i slutet av oktober, det finns ändå inga festklänningar nu.
    Dryck ska inhandlas den 10 okt i tyskland av pappa, m2b o svågern.

-Jo en fråga här, jag pratade med en florist (manlig) och han skulle ha runt 2500 kr för min brudbukett (ca 20 blommor), 5 tärnbuketter (5blommor i varje) och två corsager till brudgum o marsalk. Är det dyrt?

/C
  • MrsMuffin

Candelight: Jag tror inte det är dyrt...har för mig att det brukar kosta kring den summan. Det låter faktiskt som ett jättebra pris.

• Candelight
    MrsMuffin skrev 2009-09-25 20:24:28 följande:
    Candelight: Jag tror inte det är dyrt...har för mig att det brukar kosta kring den summan. Det låter faktiskt som ett jättebra pris.
    Ok, men då bokar vi nog honom då. Jag hade tänkt att höra mig för på blomsterlandet, kalenius, drakes o plantagen oxå - bara för säkerhetsskull.
    Om någon annan vill ha denne veteran inom ämnet så har han en relativt nyöppnad butik på östra torggatan bredvid EJAs mode o KBABs bobutik. Vet dock inte namnet på butiken. Han är stockholmare o har mustasch och skinnväst, störtskön karl måste jag säga :)

/C
Svar på tråden Karlstad del 7