• starlet2

Karlstad del 7

Välkommen till Karlstad/Värmlandstråden där vi fruar och blivande brudar kan diskutera, stötta och ge varandra tips.

• Svar på tråden Karlstad del 7
  • Boomtown
    Mirri skrev 2009-08-03 00:54:29 följande:
    Hej på er brudar! Vissa kanske känner igen mig och andra inte... Hängde i Karlstadtrådarna intensivt under mitt bröllopsplanerande. Tänkte bara tala om att vi firade ett år idag och att jag har ett hett tips till er som ännu inte gift er: Gör en kista/låda/väska där alla får lägga i meddelande och hälsningar till er ettåriga bröllopsdag som de skrivit. Lägg i skumpa, lås den och öppna den inte förrän på ettårs dagen. Väldigt mysigt och roligt att läsa och minnas. Hett tips! Lycka till med planerandet.
    Oj, det året gick fort. Kul att du kikade in.

Hur gjorde ni med hälsningarna? Sa toastmastern till att alla skulle skriva en hälsning? Det låter häftigt.
  • Pearldrop
    Mirri skrev 2009-08-03 00:54:29 följande:
    Hej på er brudar! Vissa kanske känner igen mig och andra inte... Hängde i Karlstadtrådarna intensivt under mitt bröllopsplanerande. Tänkte bara tala om att vi firade ett år idag och att jag har ett hett tips till er som ännu inte gift er: Gör en kista/låda/väska där alla får lägga i meddelande och hälsningar till er ettåriga bröllopsdag som de skrivit. Lägg i skumpa, lås den och öppna den inte förrän på ettårs dagen. Väldigt mysigt och roligt att läsa och minnas. Hett tips! Lycka till med planerandet.
    'Självklart minns jag! Om nu någon härinne minns mig är väl en liknande fråga: Jag satt och planerade jättemkt! Men så har vi skjutit upp det ett tag, mest för vi vill spara money money så det blir som vi verkligen tänkt.

Underbar idé, den ska jag ta fasta på!
  • Boomtown
    Pearldrop skrev 2009-08-04 12:23:53 följande:
    'Självklart minns jag! Om nu någon härinne minns mig är väl en liknande fråga: Jag satt och planerade jättemkt! Men så har vi skjutit upp det ett tag, mest för vi vill spara money money så det blir som vi verkligen tänkt.Underbar idé, den ska jag ta fasta på!
    Jag minns dig

Har ni bestämt något datum?
  • Pearldrop

Neej, inte ens något år än :)
    Sist vi betämde oss var för 080808 men vi tycks inte riktigt komma igång :)

Hur har det gått för er?

• hannajanuari

Vi har bokat kyrka/festlokal/fotograf(er)/filmare/köpt klänning. Inte så himla mycket kvar nu, typ inbjudningskort..

• Allez

Nu är det lite mindre än fem månader kvar för mig och det börjar kännas som de små tankarna och funderingarna nu börjar bli riktiga planer, beslut ska börjas tas, saker ska bokas och grejer ska köpas.

Jag börjar inse nu att det är mycket som ska tas ställning till. Tex har vi just valt frimärken till inbjudningskorten. Fast jag antar att det blir så mycket att välja som man själv gör det till.

Med tiden har det här med att planera bröllop blivit något mycket roligare än jag tänkt mig. Dock får jag fortfarande rysningar av att tänka på att behöva prova klänningar. Därför samlar jag ett par vänner och min syster till veckan för att de ska vara med som smakråd.

• MrsMuffin

Hur tidigt bör man börja prova klänning???

• hannajanuari

Enligt Zaris i Degerfors var det hög tid för oss (sex mån innan) eftersom många klänningar tar fyra månader att få, sen ska de ändras så att de passar perfekt etc.

Kan varmt rekommendera Zaris (smart att boka tid innan man åker), jättebra service och kändes väldigt prisvärt.

• Flisa80

Jag fick vänta på min klänning i 4 månader, som jag skulle ge mig ut nu för att inte få för bråttom...

• MrsMuffin

Hm, kanske bäst att försöka komma iväg till Zaris då...inte lätt med sambon borta och två småungar hemma.

Någon som har hört om nån frisör som gör fina bruduppsättningar förresten??? Gärna smink också.. Hur tidigt måste man boka sånt? Känns lite weird att boka typ ett år före, men det kanske är lika bra?

Svar på tråden Karlstad del 7