• starlet2

Karlstad del 7

Välkommen till Karlstad/Värmlandstråden där vi fruar och blivande brudar kan diskutera, stötta och ge varandra tips.

• Svar på tråden Karlstad del 7
  • MrsMuffin

Jag har lite ångest över ringfrågan...kan inte bestämma mig, dessutom dras min blick alltid till de dyraste ringarna. Varför??

• Allez

Ja man kan verkligen undra varför det är så.

Eftersom jag tyckte att jag bestämt mig nu och dessutom lyckade hitta en billig ring så åkte vi tillbaka till affären och slog till två minuter i åtta.

• Boomtown
    Pearldrop skrev 2009-10-07 12:34:34 följande:
    åhh, nu var det jättelängesen jag var här igen!hur är det med allihop? jag vet ju inte ens vilka som gift sig redan och inte ;)
    Vi har gift oss nu
  • Flisa80
    Boomtown skrev 2009-10-09 17:18:46 följande:
    Vi har gift oss nu
    [/citat]

Grattis!!!!!
    Pearldrop skrev 2009-10-07 12:34:34 följande:
    [citat]
    åhh, nu var det jättelängesen jag var här igen!hur är det med allihop? jag vet ju inte ens vilka som gift sig redan och inte ;)
    Vi med!!
  • Boomtown
    Flisa80 skrev 2009-10-11 10:03:39 följande:
    Vi med!!
    Grattis till er med! Inga bilder?
  • Flisa80
    Boomtown skrev 2009-10-11 10:30:16 följande:
    Grattis till er med! Inga bilder?
    Jag har försökt men jag tror de är för stora för att kunna läggas in... Jag kan testa igen....
  • Flisa80

Nää...bildgalleriet rymmer bara totalt 2 Mb och jag har i stort sett inga bilder som understiger 4 Mb, de största är nästan 10 Mb, de är rätt stora med andra ord. Hur gör jag dem mindre? För som det är nu så får jag ju inte ens in en endaste bild även om bildgalleriet i övrigt är tomt....

• Boomtown
    Flisa80 skrev 2009-10-11 11:27:48 följande:
    Nää...bildgalleriet rymmer bara totalt 2 Mb och jag har i stort sett inga bilder som understiger 4 Mb, de största är nästan 10 Mb, de är rätt stora med andra ord. Hur gör jag dem mindre? För som det är nu så får jag ju inte ens in en endaste bild även om bildgalleriet i övrigt är tomt....
    Gör inte om mitt misstag bara. Jag förminskade mina bilder och gjorde ingen kopia. Då tror jag inte att det går att göra ogjort. Jag vet inte hur man gör i alla fall.

Gör en kopia. Gå in på paint och tryck på bild-ändra storlek- testa 50%
    Annars kan man väl göra det i photoshop också, men det tycker jag är svårt.
  • Flisa80
    Boomtown skrev 2009-10-11 12:07:55 följande:
    Gör inte om mitt misstag bara. Jag förminskade mina bilder och gjorde ingen kopia. Då tror jag inte att det går att göra ogjort. Jag vet inte hur man gör i alla fall.Gör en kopia. Gå in på paint och tryck på bild-ändra storlek- testa 50%Annars kan man väl göra det i photoshop också, men det tycker jag är svårt.
    TACK som sagt!
  • Flisa80

Nu finns det alltså ÄNTLIGEN bilder i mitt galleri, ni som har följt med mig på vägen... Fast det är väl inte så många av er kvar längre...

• Allez

Jättefina bilder Flisa, det ser helt enormt härligt ut!

• Karlstadtös i Stockholm

Hr ni bokat catering än? Jag skulle tycka att det vore jätteskönt att det blir gjort, men å andra sidan tycker jag att det är för tidigt att bestämma menyn redan nu. Ni som har bokat cateringfirma, har ni redan bokat meny? På vilka grunder bokade ni cateringfirman?

• Flisa80
    Allez skrev 2009-10-12 07:12:12 följande:
    Jättefina bilder Flisa, det ser helt enormt härligt ut!
    Tack, det var en underbar dag....
  • Candelight

Karlstadtös i Stockholm skrev 2009-10-12 09:38:33 följande:

Hr ni bokat catering än? Jag skulle tycka att det vore jätteskönt att det blir gjort, men å andra sidan tycker jag att det är för tidigt att bestämma menyn redan nu. Ni som har bokat cateringfirma, har ni redan bokat meny? På vilka grunder bokade ni cateringfirman?
    När ska ni gifta er då? Jag tycker att det är skönt att ha så mycket som möjligt färdigt i tid. två-tre månader innan iaf.
    Vi har bokat en buffé med två-tre huvudrätter o lite småplock. Vi anlitade en kockskola (Tullholmen) som gjorde superbilligt för oss. Vi blev väldigt väl bemötta.

Två elever ska även lägga upp och plocka ihop allt åt oss för en billig slant, de jobbar ju halva lördagen med att laga maten o sen frakta o lägga upp den.

/C
  • Karlstadtös i Stockholm
    Candelight skrev 2009-10-14 20:05:36 följande:
    Karlstadtös i Stockholm skrev 2009-10-12 09:38:33 följande:När ska ni gifta er då? Jag tycker att det är skönt att ha så mycket som möjligt färdigt i tid. två-tre månader innan iaf. Vi har bokat en buffé med två-tre huvudrätter o lite småplock. Vi anlitade en kockskola (Tullholmen) som gjorde superbilligt för oss. Vi blev väldigt väl bemötta. Två elever ska även lägga upp och plocka ihop allt åt oss för en billig slant, de jobbar ju halva lördagen med att laga maten o sen frakta o lägga upp den. /C
    Ok. Ja, det är ju faktiskt en variant! Jag ska kolla upp det. Ska kolla om de kan catera upp till Sunne då. Vi gifter oss 24 juli, vilket i och för sig är mitt i deras sommarlov, men de kanske jobbar extra ändå?
    Nu har vi bestämt oss att vi ska gå på fest- och bröllopsmässan i Karlstad nästa lördag i alla fall och då är säkert en del av de företag vi är intresserade av där och ställer ut, så då får man ju en möjlighet att träffa dem.

Vad rör sig annars i era huvuden just nu? Vi har precis bokat präst och fotograf, vilket känns väldigt skönt!
  • Allez

Just rör det sig mycket i våra huvuden här. 2,5 månader kvar och det är ju liksom dags att bestämma sig för saker. Fest- och bröllopsmässan kan nog vara bra för oss.

• Candelight

Karlstadtös i Stockholm skrev 2009-10-14 20:17:32 följande:

Vad rör sig annars i era huvuden just nu? Vi har precis bokat präst och fotograf, vilket känns väldigt skönt!
    Vilken fotograf bokade ni då? Vad tog han/hon för jobbet?
    Vår tar 4000 och då ingår 16 bilder i ett album och en bildserie.

Jag håller förresten på att fundera ut hur allt ska klaffa på själva dagen med allt folk när jag inte kan hålla i spakarna, är en kontrollmänniska och är rädd för att inget ska gå som beräknat.

Någon mer som ska gifta sig snart och har stressmardrömmar?
Svar på tråden Karlstad del 7