• starlet2

Karlstad del 7

Välkommen till Karlstad/Värmlandstråden där vi fruar och blivande brudar kan diskutera, stötta och ge varandra tips.

• Svar på tråden Karlstad del 7
  • Karlstadtös i Stockholm

Hej Hej!
    Kikar lite försiktigt in i den här tråden än så länge. Jag och min blivande kommer antagligen att gifta oss i Värmland (alternativt i Stockholmstrakten) i mitten/slutet på sommaren. Som det är nu har vi preliminärbokat Apertin och Spegelsalen i Rottneros och ska till båda ställena på söndag för att kika runt lite. Hoppas verkligen att något av dem faller oss båda i smaken! Vore så skönt att få festlokalen bokad och klar. Alla tips och erfarenheter ifrån de båda ställena innan helgen tas väldigt tacksamt emot!

• starlet2
    MrsMuffin skrev 2009-08-11 08:46:49 följande:
    Hm, kanske bäst att försöka komma iväg till Zaris då...inte lätt med sambon borta och två småungar hemma. Någon som har hört om nån frisör som gör fina bruduppsättningar förresten??? Gärna smink också.. Hur tidigt måste man boka sånt? Känns lite weird att boka typ ett år före, men det kanske är lika bra?
    När det gäller smink kan jag rekommendera BM hud och spa på Norrstrand. Jag tyckte inte att det blev bra när jag var på make up store, men jag kanske hade otur.
  • Flisa80

Åh möhippa....ja tänk när det begav sig! (Längtar drömskt tillbaka...)

• Pearldrop

Karlstadtös i Stockholm skrev 2009-08-18 19:47:29 följande:

Hej Hej! Kikar lite försiktigt in i den här tråden än så länge. Jag och min blivande kommer antagligen att gifta oss i Värmland (alternativt i Stockholmstrakten) i mitten/slutet på sommaren. Som det är nu har vi preliminärbokat Apertin och Spegelsalen i Rottneros och ska till båda ställena på söndag för att kika runt lite. Hoppas verkligen att något av dem faller oss båda i smaken! Vore så skönt att få festlokalen bokad och klar. Alla tips och erfarenheter ifrån de båda ställena innan helgen tas väldigt tacksamt emot!
    Det var en tjej som varit med i den här tråden tidigare som hade spegelsalen, hon hade bilder därifrån oh det var sagolikt vackert!!! Minns tyvrr inte vilken av tjejerna det var dock...
  • MrsMuffin

Nån som har några bra idéer på transport från kyrkan..??? Kollade upp en limousineservice, men det kostade lite väl mkt.. 2000 spänn/timmar, och man var tvungen att hyra limmon minst två timmar. Det vill säga 4000 kronor för en liten biltur. Hm.

Kanske finns nån som hyr ut gamla amerikanare eller liknande?

• Candelight

Jag har oxå funderat på limosineservice men tänkte att vi behöver nog inte 2h (det är ju minst 4000kr) - man kan säkert förhandla lite med han som har företaget. Brukar vara så när det inte är något stort bolag...

MrsMuffin skrev 2009-08-26 18:31:40 följande:
    Nån som har några bra idéer på transport från kyrkan..??? Kollade upp en limousineservice, men det kostade lite väl mkt.. 2000 spänn/timmar, och man var tvungen att hyra limmon minst två timmar. Det vill säga 4000 kronor för en liten biltur. Hm. Kanske finns nån som hyr ut gamla amerikanare eller liknande?
  • Candelight

Jag gillar inte heller makeupstore, tycker de kör väldigt "vad som är inne just nu" och inte ser till individen. En klassisk bröllopsmake är nog att föredra, inte turkos ögonskugga för att det är inne... Men det är ju min åsikt..

starlet2 skrev 2009-08-18 19:53:26 följande:
    När det gäller smink kan jag rekommendera BM hud och spa på Norrstrand. Jag tyckte inte att det blev bra när jag var på make up store, men jag kanske hade otur.
  • hannajanuari

Jag tror de är ganska lyhörda för önskemål och så blir man ju provsminkad innan. Men klart det är viktigt att kemin stämmer.

• Karlstadtös i Stockholm

Jihoo! Då var även jag och min blivande inbokade! Vi kommer att gifta oss i (eller i kyrka vid) Rottneros Park och ha festen i Spegelsalen den 24 juli! =) Vad skönt det är att äntligen ha bestämt dag och plats. Just nu funderar vi på om vi ska ha vår vigsel i parken vid vattnet. Vi båda vill det, men är lite oroliga för hur man planerar för alla väder. Någon som har/haft vigsel utomhus? Hur tänker ni? Nu känns det ju som om att slutet på juli är en ganska bra tid, men ändå. Annars funderar vi på catering just nu. Någon som har någon bra caterare i Sunne-trakten eller i Värmland överhuvudtaget att rekommendera?

• wiicky

Karlstadtös i Stockholm skrev 2009-09-01 18:50:47 följande:

Jihoo! Då var även jag och min blivande inbokade! Vi kommer att gifta oss i (eller i kyrka vid) Rottneros Park och ha festen i Spegelsalen den 24 juli! =) Vad skönt det är att äntligen ha bestämt dag och plats. Just nu funderar vi på om vi ska ha vår vigsel i parken vid vattnet. Vi båda vill det, men är lite oroliga för hur man planerar för alla väder. Någon som har/haft vigsel utomhus? Hur tänker ni? Nu känns det ju som om att slutet på juli är en ganska bra tid, men ändå. Annars funderar vi på catering just nu. Någon som har någon bra caterare i Sunne-trakten eller i Värmland överhuvudtaget att rekommendera?
    Vi ska vara på Skutbouddens restaurang och de har även catering. Lite långt dock...
Svar på tråden Karlstad del 7