Karlstad del 7
Välkommen till Karlstad/Värmlandstråden där vi fruar och blivande brudar kan diskutera, stötta och ge varandra tips.
Välkommen till Karlstad/Värmlandstråden där vi fruar och blivande brudar kan diskutera, stötta och ge varandra tips.
Hej Hej!
Kikar lite försiktigt in i den här tråden än så länge. Jag och min blivande kommer antagligen att gifta oss i Värmland (alternativt i Stockholmstrakten) i mitten/slutet på sommaren. Som det är nu har vi preliminärbokat Apertin och Spegelsalen i Rottneros och ska till båda ställena på söndag för att kika runt lite. Hoppas verkligen att något av dem faller oss båda i smaken! Vore så skönt att få festlokalen bokad och klar. Alla tips och erfarenheter ifrån de båda ställena innan helgen tas väldigt tacksamt emot!
Åh möhippa....ja tänk när det begav sig! (Längtar drömskt tillbaka...)
Karlstadtös i Stockholm skrev 2009-08-18 19:47:29 följande:
Nån som har några bra idéer på transport från kyrkan..??? Kollade upp en limousineservice, men det kostade lite väl mkt.. 2000 spänn/timmar, och man var tvungen att hyra limmon minst två timmar. Det vill säga 4000 kronor för en liten biltur. Hm.
Kanske finns nån som hyr ut gamla amerikanare eller liknande?
Jag har oxå funderat på limosineservice men tänkte att vi behöver nog inte 2h (det är ju minst 4000kr) - man kan säkert förhandla lite med han som har företaget. Brukar vara så när det inte är något stort bolag...
Jag gillar inte heller makeupstore, tycker de kör väldigt "vad som är inne just nu" och inte ser till individen. En klassisk bröllopsmake är nog att föredra, inte turkos ögonskugga för att det är inne... Men det är ju min åsikt..
Jag tror de är ganska lyhörda för önskemål och så blir man ju provsminkad innan. Men klart det är viktigt att kemin stämmer.
Jihoo! Då var även jag och min blivande inbokade! Vi kommer att gifta oss i (eller i kyrka vid) Rottneros Park och ha festen i Spegelsalen den 24 juli! =) Vad skönt det är att äntligen ha bestämt dag och plats. Just nu funderar vi på om vi ska ha vår vigsel i parken vid vattnet. Vi båda vill det, men är lite oroliga för hur man planerar för alla väder. Någon som har/haft vigsel utomhus? Hur tänker ni? Nu känns det ju som om att slutet på juli är en ganska bra tid, men ändå. Annars funderar vi på catering just nu. Någon som har någon bra caterare i Sunne-trakten eller i Värmland överhuvudtaget att rekommendera?
Karlstadtös i Stockholm skrev 2009-09-01 18:50:47 följande: