Inlägg från: MrsMuffin |Visa alla inlägg
  • MrsMuffin

Karlstad del 7

Nu har min sambo friat! Blev ett hejdundrans frieri m hjälp av ett flygplan och en banderoll. Vi gifter oss i Domkyrkan nästa sommar. Känns konstigt, men pirrigt. Har en miljon frågor och fattar inte hur jag skall få ihop allting..

• MrsMuffin

Letar festlokal med ljus och lykta, tycker det är otroligt svårt.. Vet någon nån stor festlokal nära Ksd centrum? Är PRO-gården det enda alternativet?? Tänkte kolla upp Träfotere i Hynboholm också, men överhuvudtaget verkar det vara ont om kalasställen här i Ksd.

Fick mail från Stadshotellet, men iii vilka priser. 80-90 gäster funkar bara inte på ett sånt ställe. Suck!

• MrsMuffin

Tack för tipset! Får man ta med egen alkohol dit månntro??

• MrsMuffin

Vintage: Café Översten är ju skitfint...ringde dit och tyvärr får vi inte plats. Vi blir ganska många, synd egentligen hehe, för jag hade SÅ gärna velat vara där!!

Hallonblåbär: TACK förtipset, suveränt ju! Ser helt ok ut, men vad jag förstår kostar det typ 6000 spänn att hyra fre-lör? Kanske lite dyrt? Är totalt oinsatt så jag vet inte vad man brukar få betala...

Någon som vet nån duktig frisör/makeupmänniska i Ksd? Hur tidigt måste man boka?

• MrsMuffin

Hur tidigt bör man börja prova klänning???

• MrsMuffin

Hm, kanske bäst att försöka komma iväg till Zaris då...inte lätt med sambon borta och två småungar hemma.

Någon som har hört om nån frisör som gör fina bruduppsättningar förresten??? Gärna smink också.. Hur tidigt måste man boka sånt? Känns lite weird att boka typ ett år före, men det kanske är lika bra?

• MrsMuffin

Pearldrop: Vet du nån som är bra?? har hört att både Aqua och Moda är helt okey, men sååå svårt att välja. De tycker väl jag är knäpp om jag ringer nu.

• MrsMuffin

Nån som har några bra idéer på transport från kyrkan..??? Kollade upp en limousineservice, men det kostade lite väl mkt.. 2000 spänn/timmar, och man var tvungen att hyra limmon minst två timmar. Det vill säga 4000 kronor för en liten biltur. Hm.

Kanske finns nån som hyr ut gamla amerikanare eller liknande?

• MrsMuffin

Skall till Capiscum nästa vecka, efter det lovar jag att skriva ett inlägg om hur det kändes, samt priser och så...

• MrsMuffin

Som sagt, nästa torsdag träffar vi dem - meddelar dig då!

Nån som vet nåt bra ställe där de kan fixa både hår o makeup...??? Förutom Makeupstore då, jag har varit där och blev inte nöjd. Såg ut som en aggressiv påskkärring när de var klara. Funderar på om man kunde gå till typ BM:s hud o spa, eller kanske Suzi Picant??? Är de duktiga där?

• MrsMuffin

Oj, glömde visst.. Har inte så mkt att säga annat än att de verkar toppebra!! Supertrevliga, väldigt professionella i sitt bemötande och...tja, vi kommer definitivt välja dem. Maten låter svingod ( kolla in hemsidan och under "menyer"...mumma ). Vi skall höra av oss om ett par veckor igen, måste hyra porslin och sådär genom dem.

Hur som helst, de verkar väldigt bra! Är jättenöjd!

Hur går det för er andra? Hur långt har ni kommit i planeringen?

• MrsMuffin

Candelight: Jag tror inte det är dyrt...har för mig att det brukar kosta kring den summan. Det låter faktiskt som ett jättebra pris.

• MrsMuffin

Jag har lite ångest över ringfrågan...kan inte bestämma mig, dessutom dras min blick alltid till de dyraste ringarna. Varför??

Svar på tråden Karlstad del 7