Inlägg från: Karlstadtös i Stockholm |Visa alla inlägg
  • Karlstadtös i Stockholm

Karlstad del 7

Hej Hej!
    Kikar lite försiktigt in i den här tråden än så länge. Jag och min blivande kommer antagligen att gifta oss i Värmland (alternativt i Stockholmstrakten) i mitten/slutet på sommaren. Som det är nu har vi preliminärbokat Apertin och Spegelsalen i Rottneros och ska till båda ställena på söndag för att kika runt lite. Hoppas verkligen att något av dem faller oss båda i smaken! Vore så skönt att få festlokalen bokad och klar. Alla tips och erfarenheter ifrån de båda ställena innan helgen tas väldigt tacksamt emot!

Jihoo! Då var även jag och min blivande inbokade! Vi kommer att gifta oss i (eller i kyrka vid) Rottneros Park och ha festen i Spegelsalen den 24 juli! =) Vad skönt det är att äntligen ha bestämt dag och plats. Just nu funderar vi på om vi ska ha vår vigsel i parken vid vattnet. Vi båda vill det, men är lite oroliga för hur man planerar för alla väder. Någon som har/haft vigsel utomhus? Hur tänker ni? Nu känns det ju som om att slutet på juli är en ganska bra tid, men ändå. Annars funderar vi på catering just nu. Någon som har någon bra caterare i Sunne-trakten eller i Värmland överhuvudtaget att rekommendera?

wiicky skrev 2009-09-01 19:52:13 följande:
    Karlstadtös i Stockholm skrev 2009-09-01 18:50:47 följande:Vi ska vara på Skutbouddens restaurang och de har även catering. Lite långt dock...
    Jaha! Vart ligger det?
    Candelight skrev 2009-09-03 19:04:44 följande:
    Det är bara 14 veckor kvar nu.... Lite saker som jag funderar på:Är det någon som vet en bra (och billig) cateringfirma i Karlstad med omnejd? Vi har hittat bröllopstårta för 30kr/bit, går det att få billigare om man inte gör själv? annorlunda transport på vintern? Förslag mottages gärna. Vilka sånger ska man sjunga under festen, En värmlandspôjk är ju given men sen då? /C
    Spännande! Det närmar sig med andra ord! =)

Jag letar också cateringalternativ i Värmland, så jag är lika nyfiken som du. Vad har ni andra bokat? Ni som haft bröllop, vilka erfarenheter har ni av er catering? Jag bor ju för tillfället i Stockholm och det känns som om det är lite klurigt att bara slå till på någon efter någon titt på hemsidan.
    MrsMuffin skrev 2009-09-09 21:19:34 följande:
    Skall till Capiscum nästa vecka, efter det lovar jag att skriva ett inlägg om hur det kändes, samt priser och så...
    Åh, vad bra! Det ser jag fram emot! Jag har mailkontakt med dem nu, men eftersom jag bor i Stockholm så är det så svårt att veta vad man bokar. Det enda jag kan gå på är ju priserna och deras menyförslag. Men å andra sidan säger alla att de kan laga på önskan om andra rätter också, så då blir det ännu svårare. Just nu har jag kontakt med Capiscum, Claessons, Saffran & Vitlök, Mellby Matglädje och Kalasmakarna. Jag skulle gärna vilja få ner alternativen till 2-3 i alla fall. Om någon av er har några erfarenheter, positivt eller negativt, så får ni gärna dela med er. Maten känns ganska viktig för oss och vi vill inte bara chansa.
    MrsMuffin skrev 2009-09-10 19:11:52 följande:
    Som sagt, nästa torsdag träffar vi dem - meddelar dig då! Nån som vet nåt bra ställe där de kan fixa både hår o makeup...??? Förutom Makeupstore då, jag har varit där och blev inte nöjd. Såg ut som en aggressiv påskkärring när de var klara. Funderar på om man kunde gå till typ BM:s hud o spa, eller kanske Suzi Picant??? Är de duktiga där?
    Har du något spännande att berätta om mötet med Capiscum?

Hr ni bokat catering än? Jag skulle tycka att det vore jätteskönt att det blir gjort, men å andra sidan tycker jag att det är för tidigt att bestämma menyn redan nu. Ni som har bokat cateringfirma, har ni redan bokat meny? På vilka grunder bokade ni cateringfirman?

Candelight skrev 2009-10-14 20:05:36 följande:
    Karlstadtös i Stockholm skrev 2009-10-12 09:38:33 följande:När ska ni gifta er då? Jag tycker att det är skönt att ha så mycket som möjligt färdigt i tid. två-tre månader innan iaf. Vi har bokat en buffé med två-tre huvudrätter o lite småplock. Vi anlitade en kockskola (Tullholmen) som gjorde superbilligt för oss. Vi blev väldigt väl bemötta. Två elever ska även lägga upp och plocka ihop allt åt oss för en billig slant, de jobbar ju halva lördagen med att laga maten o sen frakta o lägga upp den. /C
    Ok. Ja, det är ju faktiskt en variant! Jag ska kolla upp det. Ska kolla om de kan catera upp till Sunne då. Vi gifter oss 24 juli, vilket i och för sig är mitt i deras sommarlov, men de kanske jobbar extra ändå?
    Nu har vi bestämt oss att vi ska gå på fest- och bröllopsmässan i Karlstad nästa lördag i alla fall och då är säkert en del av de företag vi är intresserade av där och ställer ut, så då får man ju en möjlighet att träffa dem.

Vad rör sig annars i era huvuden just nu? Vi har precis bokat präst och fotograf, vilket känns väldigt skönt!
Svar på tråden Karlstad del 7