• starlet2

Karlstad del 7

Välkommen till Karlstad/Värmlandstråden där vi fruar och blivande brudar kan diskutera, stötta och ge varandra tips.

• Svar på tråden Karlstad del 7
  • wiicky
    Candelight skrev 2009-09-26 17:48:40 följande:
    Ok, men då bokar vi nog honom då. Jag hade tänkt att höra mig för på blomsterlandet, kalenius, drakes o plantagen oxå - bara för säkerhetsskull. Om någon annan vill ha denne veteran inom ämnet så har han en relativt nyöppnad butik på östra torggatan bredvid EJAs mode o KBABs bobutik. Vet dock inte namnet på butiken. Han är stockholmare o har mustasch och skinnväst, störtskön karl måste jag säga :)/C
    Ah, jag tror jag vet vem ni menar, i alla fall var han håller hus. Inga direkt fina skyltar va, bara typ pappskyltar där det står butiksnamn. Värt att gå dit och kolla när det närmar sig. tack för tipset!
  • wiicky
    Candelight skrev 2009-09-26 17:48:40 följande:
    Ok, men då bokar vi nog honom då. Jag hade tänkt att höra mig för på blomsterlandet, kalenius, drakes o plantagen oxå - bara för säkerhetsskull. Om någon annan vill ha denne veteran inom ämnet så har han en relativt nyöppnad butik på östra torggatan bredvid EJAs mode o KBABs bobutik. Vet dock inte namnet på butiken. Han är stockholmare o har mustasch och skinnväst, störtskön karl måste jag säga :)/C
    "Blom Claes"?
  • LisasFanclub

Åh, vad roligt med en Karlstadtråd! :D
    Vi har precis (idag) bestämt datum, så nu är verkligen i rullning..!

• Candelight
    LisasFanclub skrev 2009-09-27 18:24:05 följande:
    Åh, vad roligt med en Karlstadtråd! :DVi har precis (idag) bestämt datum, så nu är verkligen i rullning..!
    Grattis till er och välkomna hit!

Har ni bestämt om kyrko- eller borgligt bröllop än?

/Candeligt
  • LisasFanclub

Vi har bestämt ganska mycket...
    Båda är från Karlstad/Värmland, men vi ska gifta oss i Steninge. (mellan halmstad och falkenberg)

Datum är satt: 7/8 2010
    Vandrarhemmet är bokat åt gästerna.
    Plats för vigselceremonin är bestämd.
    Färgtema är klart.
    Ringdesign har diskuterats med en lokal guldsmed.
    Jag har valt ut en klänning, ska bara banta lite...
    Tärna, toastmaster, toastmadame är klara
    Plats för festen är i det närmaste bestämd
    Brudens föräldrar påkostar bröllopet

• Kandy
    Happyeverafter skrev 2009-10-06 18:02:31 följande:
    Ett tips för er värmlänningar är att www.festdetaljer.se håller hus i Kristinehamn.
    Ja, de är bra. Min kompis hyrde från dem (bor i Sunne) och hon slapp frakten för hon åkte och hämtade allt själv. Ska hyra därifrån också - silver och vitt!
  • Pearldrop

åhh, nu var det jättelängesen jag var här igen!
    hur är det med allihop? jag vet ju inte ens vilka som gift sig redan och inte ;)

• Candelight
    LisasFanclub skrev 2009-10-06 17:52:28 följande:
    Vi har bestämt ganska mycket...Båda är från Karlstad/Värmland, men vi ska gifta oss i Steninge. (mellan halmstad och falkenberg) Datum är satt: 7/8 2010Vandrarhemmet är bokat åt gästerna.Plats för vigselceremonin är bestämd.Färgtema är klart.Ringdesign har diskuterats med en lokal guldsmed.Jag har valt ut en klänning, ska bara banta lite... Tärna, toastmaster, toastmadame är klaraPlats för festen är i det närmaste bestämdBrudens föräldrar påkostar bröllopet
    Oj det var mycket som var fixat och klart! Varför vänta så länge ;)
  • Allez

Idag hittade jag ringen jag vill ha. Äntligen!
    Imorgon tror jag vi ska posta inbjudningarna. Det börjar närma sig.

Ibland blir jag så förvånad över att månaderna går så snabbt.

Svar på tråden Karlstad del 7