• starlet2

Karlstad del 7

Välkommen till Karlstad/Värmlandstråden där vi fruar och blivande brudar kan diskutera, stötta och ge varandra tips.

• Svar på tråden Karlstad del 7
  • vintage

Vi ska vara på Café Översten, ligger skitfint vid vattnet, bra pris att hyra och när stan. Man kan väl vara max 60-70 st skulle jag tro. Perfekt för oss!

• MrsMuffin

Vintage: Café Översten är ju skitfint...ringde dit och tyvärr får vi inte plats. Vi blir ganska många, synd egentligen hehe, för jag hade SÅ gärna velat vara där!!

Hallonblåbär: TACK förtipset, suveränt ju! Ser helt ok ut, men vad jag förstår kostar det typ 6000 spänn att hyra fre-lör? Kanske lite dyrt? Är totalt oinsatt så jag vet inte vad man brukar få betala...

Någon som vet nån duktig frisör/makeupmänniska i Ksd? Hur tidigt måste man boka?

• hallonblåbär

Mrs Muffin: Då kanske allt ni behöver finns där, typ porslin och glas. Det blir ju alltid dyrare om man ska ha kalaset centralt i en stad.. vi ska ha bygdegård.. =)
    Städning kanske ingår?

• CamNic

Slänger in ett hej!! :D

Bor i Karlstad med min m2b och vi gifter oss i september... :)

• hannajanuari

Vi ska gifta oss den 30 januari i Hammarö kyrka.

Jag behöver tips på sömmerskor, vi ska till Zari imorgon och kolla klänningar men tror det kommer bli en uppsydd i slutänden.

• hannajanuari

Eller, inte nu längre. Hittade en klänning idag :)

• Allez
    hannajanuari skrev 2009-07-28 22:20:50 följande:
    Eller, inte nu längre. Hittade en klänning idag :)
    Åh, vad var det för klänning? Var hittade du den?

Jag har dragit mig länge för att behöva prova klänningar men idag tog jag äntligen mod till mig.
  • hannajanuari

Hittade en hos Zari i Degerfors. De var supergulliga där och det kändes jättebra alltihop.

• Flisa80
    hallonblåbär skrev 2009-07-22 16:16:40 följande:
    terassen/MariebergsskogenLetar festlokal med ljus och lykta, tycker det är otroligt svårt.. Vet någon nån stor festlokal nära Ksd centrum? Är PRO-gården det enda alternativet?? Tänkte kolla upp Träfotere i Hynboholm också, men överhuvudtaget verkar det vara ont om kalasställen här i Ksd.Fick mail från Stadshotellet, men iii vilka priser. 80-90 gäster funkar bara inte på ett sånt ställe. Suck!
    Hej och välkommen!
    Vi var på Träfotere och var supernöjda. Bra scen till badnet, plats för många och vackert utvändigt....
  • Mirri

Hej på er brudar! Vissa kanske känner igen mig och andra inte... Hängde i Karlstadtrådarna intensivt under mitt bröllopsplanerande. Tänkte bara tala om att vi firade ett år idag och att jag har ett hett tips till er som ännu inte gift er: Gör en kista/låda/väska där alla får lägga i meddelande och hälsningar till er ettåriga bröllopsdag som de skrivit. Lägg i skumpa, lås den och öppna den inte förrän på ettårs dagen. Väldigt mysigt och roligt att läsa och minnas. Hett tips! Lycka till med planerandet.

Svar på tråden Karlstad del 7