Inlägg från: starlet2 |Visa alla inlägg
  • starlet2

Karlstad del 7

Välkommen till Karlstad/Värmlandstråden där vi fruar och blivande brudar kan diskutera, stötta och ge varandra tips.

• Svar på tråden Karlstad del 7
  • starlet2

Såg att den andra tråden var stängd så jag startade en ny...

Kotten: Vi hade vår bröllopsfest på PRO-gården på Sundsta. Det rymmer 120pers i matsalen och du kan ha egen catering och dryck. Det är bra kök och lokal. Ligger dessutom nära till centrum om ni har gäster som vill bo på hotell.

• starlet2
    wiicky skrev 2009-07-18 17:01:53 följande:
    Hejsan! Kan ni ge mig tips på ställen i området där man kan prova och köpa brudklänning och/eller mannens kläder. Jag vet att det finns en butik på Norrstrand men de verkar bara ha Nixa och det vill inte jag ha. Har hört talas om någon bra i Deje...Kan tänka mig att åka till Arvika åt ena hållet och Karlskoga i åt andra. :) Ja, åt norr och söder också för den delen...:)
    Det finns en butik i haga också som heter klädestjänst. Den ligger på samma gata som ICA Hagahallen.
  • starlet2
    MrsMuffin skrev 2009-08-11 08:46:49 följande:
    Hm, kanske bäst att försöka komma iväg till Zaris då...inte lätt med sambon borta och två småungar hemma. Någon som har hört om nån frisör som gör fina bruduppsättningar förresten??? Gärna smink också.. Hur tidigt måste man boka sånt? Känns lite weird att boka typ ett år före, men det kanske är lika bra?
    När det gäller smink kan jag rekommendera BM hud och spa på Norrstrand. Jag tyckte inte att det blev bra när jag var på make up store, men jag kanske hade otur.
  • starlet2
    MrsMuffin skrev 2009-09-10 19:11:52 följande:
    Som sagt, nästa torsdag träffar vi dem - meddelar dig då! Nån som vet nåt bra ställe där de kan fixa både hår o makeup...??? Förutom Makeupstore då, jag har varit där och blev inte nöjd. Såg ut som en aggressiv påskkärring när de var klara. Funderar på om man kunde gå till typ BM:s hud o spa, eller kanske Suzi Picant??? Är de duktiga där?
    Jag fixade håret på companiet som numera ligger på drottninggatan och åkte sen till BMs hud och spa för att de ligger så nära vår fotograf Studio Pån. Man kan be BM att de kommer till frissan. Jag var jättenöjd med både hår, make up och fotograf. Vi finns nu i skyltfönstret hos Studio Pån (jag står uppe på en mur). Rekommenderar att du går och pratar med dem på BM. De är jättetrevliga och duktiga.
  • starlet2
    Candelight skrev 2009-09-03 19:04:44 följande:
    Det är bara 14 veckor kvar nu.... Lite saker som jag funderar på:Är det någon som vet en bra (och billig) cateringfirma i Karlstad med omnejd? Vi har hittat bröllopstårta för 30kr/bit, går det att få billigare om man inte gör själv? annorlunda transport på vintern? Förslag mottages gärna. Vilka sånger ska man sjunga under festen, En värmlandspôjk är ju given men sen då? /C
    Vår tårta kostade 22kr biten och gjordes av elev på bageriet på tullholmsgymnasiet. De är jätteduktiga där. finns bild i mitt galleri på tårtan. Finns även bra tårta på ICA maxi för 26kr bit där du kan bestämma hur du vill att den ska se ut.

Vi tog även catering från tullholmsgymnasiet och både vi och gästerna var jättenöjda med maten. Vi betalade 230kr för förrätt, buffe och dessert. Då ingick upplockning av maten.
Svar på tråden Karlstad del 7