• Allez

Karlstad del 7

MrsMuffin skrev 2009-07-21 17:19:39 följande:
    Nu har min sambo friat! Blev ett hejdundrans frieri m hjälp av ett flygplan och en banderoll. Vi gifter oss i Domkyrkan nästa sommar. Känns konstigt, men pirrigt. Har en miljon frågor och fattar inte hur jag skall få ihop allting..
    Oj, det slogs på stort alltså, grattis!
  • Allez
    hannajanuari skrev 2009-07-28 22:20:50 följande:
    Eller, inte nu längre. Hittade en klänning idag :)
    Åh, vad var det för klänning? Var hittade du den?

Jag har dragit mig länge för att behöva prova klänningar men idag tog jag äntligen mod till mig.
  • Allez

Nu är det lite mindre än fem månader kvar för mig och det börjar kännas som de små tankarna och funderingarna nu börjar bli riktiga planer, beslut ska börjas tas, saker ska bokas och grejer ska köpas.

Jag börjar inse nu att det är mycket som ska tas ställning till. Tex har vi just valt frimärken till inbjudningskorten. Fast jag antar att det blir så mycket att välja som man själv gör det till.

Med tiden har det här med att planera bröllop blivit något mycket roligare än jag tänkt mig. Dock får jag fortfarande rysningar av att tänka på att behöva prova klänningar. Därför samlar jag ett par vänner och min syster till veckan för att de ska vara med som smakråd.

• Allez

Oj, 16 dagar är inte mycket. Vad härligt.

Jag var nervös i förra veckan men det släppte. Antar att det kommer dyka upp till och från även om det är hela 4,5 månader kvar för oss.

Hade en helt otroligt fin dag i Stockholm förra veckan då vi träffade min syster och två väninnor för att ha en bröllopsklänningsprovardag. Det var otroligt roligt, härligt och helt plötsligt hade jag köpt mig en klänning som var precis "mig". Det känns helt underbart. Eftersom det var en utgående modell var den medsatt från 6400 till 4500. Den kommer vara perfekt för ett vinterbröllop och ser verkligen ut precis som jag vill.

Jag kommer förhoppningsvis aldrig glömma den dagen. Vi avslutade det hela med middag och champagne. Allt var så perfekt. Nu längtar jag tills jag får min klänning så att jag får se den igen. (den skulle tvättas först)

• Allez

Idag hittade jag ringen jag vill ha. Äntligen!
    Imorgon tror jag vi ska posta inbjudningarna. Det börjar närma sig.

Ibland blir jag så förvånad över att månaderna går så snabbt.

• Allez

Ja man kan verkligen undra varför det är så.

Eftersom jag tyckte att jag bestämt mig nu och dessutom lyckade hitta en billig ring så åkte vi tillbaka till affären och slog till två minuter i åtta.

• Allez

Jättefina bilder Flisa, det ser helt enormt härligt ut!

• Allez

Just rör det sig mycket i våra huvuden här. 2,5 månader kvar och det är ju liksom dags att bestämma sig för saker. Fest- och bröllopsmässan kan nog vara bra för oss.

Svar på tråden Karlstad del 7