Vad ska man egentligen lägga mest pengar på?
Detta är säket mycket olika från person till person vad man lägger störst tyngd ekonomiskt.
Tycker man ska lägga det på det man tycker är viktigast. Jag är en person som älskar mat och matlagning så vi kommer lägga mycket pengar på middagen och drycken till det för det är viktigt för oss. Dock har vi hyrt lokal så kommer anlita en kock som jobbar med maten vilket blir billigare än vara i en festlokal i anslutning till en restauringa då de tar kuvertavgift.
Smyckesmässigt är jag en väldigt enkel person som inte brukar använda smycket så att lägga mycket pengar på en ring med flera stenar eller speciellt utformad skulle inte kännas jag och då hade jag inte kunnat använda ringen så mycket. Jag har valt en enkel ring som jag kommer kunna använda mycket. Har andra ringar jag kan använda till festliga tillfällen i så fall.
Vissa har drömt om en viss klänning i ett vist märke och de väljer ut ifrån det.
Tycker du ska göra en budget vad du kan tänka lägga totalt på bröllopet och sedan vad ni tror de olika posterna kommer kosta.