• Imma

Affär sidan om

Mitt förra förhållande var lite grann som det som du beskriver, TS. Jag var ung när vi träffades och han var nog helt enkelt inte killen för mig, utan vi växte ifrån varandra. Jag hade aldrig en affär med någon annan, men jag behandlade inte honom som man behandlar någon man älskar. Jag velade jättelänge med hur jag ville ha det, men när jag väl gjorde slut visade det sig vara helt rätt val och nu är jag gift med en man där jag aldrig tvekar över mina känslor för honom.

Jag säger inte att din situation är som min dåvarande, men när man funderaröver om "han är rätt person" är det ofta en varningsklocka i sig.

Är du tillsammans med honom för att du verkligen älskar honom och vill ställa allt till rätta (det går att skapa ordning i kaoset om du bara vill), eller är det praktiskt, är du rädd att göra slut/att vara ensam?

• Imma

Kan det vara så att du inte har känt dig säker på vad det är han vill om ni har varit ett par i fem år och aldrig pratat om att bo ihop? Om du tycker att det känns bra att prata framtidsplaner med honom låter det för mig som ett gott tecken. Det ville jag aldrig göra med min före-detta sambo.

• Imma

Det låter som att du behöver någon att prata med. Har du ingen nära vän som du kan ventilera de här tankarna med?

Svar på tråden Affär sidan om