• Moirie

Affär sidan om

Så det är först när han fick höra om den andre killen som han börjar prata framtid, och först då som du blir mer positiv till ert förhållande?

Ja du... kanske har han vaknat till och vill fördjupa er relation och kanske var det detta som behövdes för att du ska kunna välja honom fullt ut. Eller så är han skiträdd just nu och vill binda dig till sig genom att flytta ihop, och du är mer smickrad än nykär över att han plötsligt vill diskutera er framtid. För mig låter det som du är svältfödd på hans uppmärksamhet och jag tror att det kan bli så att du dras med i flytt och alltihop på grund av att han ger dig mer av det du vill ha, oavsett om du är redo eller ej.

Man ska inte stanna kvar i en relation för att "det är en bra kille" eller för att "han vill ha mig otroligt mycket". Det finns fler bra killar där ute. Frågan är om det är den här killen du ska vara med? Om han har hållt dig på halster i fem år och du haft en känslomässig affär så verkar det som ni på något plan valt att ha ett avstånd till varandra.

Svårt att ge något råd. Det går inte att säga hur framtiden blir men det går att testa att göra något annorlunda än vad man brukar göra. Flytta ihop eller vara singel ett tag. Vad du än väljer tror jag inte det blir katastrof. Du är ung och hinner både begå och rätta till dina misstag . Själv är jag inne på mitt tredje samboskap och hoppas det blir min slutstation.

kram!

Svar på tråden Affär sidan om