Inlägg från: Zia 20090618 |Visa alla inlägg
  • Zia 20090618

pappas fd fru vilken relation???

Jag hade nog kallat henne för mamma. En mamma måste ju absolut, speciellt nu för tiden, inte vara något biologiskt. Själva har vi underhållande problemet med bordsplacerinen - bådas föräldrar är skilda + deras nya = 8 personer;) Långt honnörsbord bara med föräldrarna med andra ord;)

• Zia 20090618

Haha jaa eller hur;) Den enda seden vi följer,när det gäller bordsplaceringen är brudens mor bredvid brudgummen och brudgummens far bredvid bruden - sen gör vi som vi vill! (eller ja vi har väl försökt följa så långt det går - men ingen skriver ju "kriterier" för hur man bör göra när man har 8 "föräldrar";)) I och med att vi har 8 "föräldrar" får de blandas lite "hit som dit". Försöker tänka mest på hur de kommer trivas tillsammans.. Jag tycker att man gör lite som man vill som sagt:) Och så är ju kanske vi ett specialfall, men så ovanliga är vi nog inte med bådas föräldrar skilda, inte i dagens samhälle:)

• Zia 20090618
    ClaraH skrev 2009-07-22 09:31:45 följande:
    Jag tänkte bara kommentera. Traditionellt sitter brudens far på brudens sida och brudens mor på brudgummens sida. De har sedan brudgummens föräldrar som bordherre/dam. Personligen tycker jag inte att de nya respektive måste sitta vid honnörsbordet. Jag som "plastmamma" skulle inte ta illa upp att sitta med övriga gäster när mina styvbarn gifter sig. Zia 20090618 skrev 2009-07-21 21:46:50 följande:
    Oj jag skrev lite fel, många att hålla reda på;) Jag menade så som du skriver. Jasså inte? Ja vi får se hur vi vill ha det:) Som i mitt fall har föräldrarna varit skilda sedan jag var drygt 2 år så mammas nya ligger väldigt nära hjärtat så honom vill jag ha vid bordet och i det fallet känns det dumt att låta någon av de andra "föräldrarna" sitta med de övriga gästerna. Nej, det blir ett intressant projekt när bordsplaceringen ska bestämmas:)
Svar på tråden pappas fd fru vilken relation???