• Lindbergs fru

Mamma som tackar nej vem ersätter hennes plats?

Mamma tackar nej i sista sekund. Vem ersätter hennes plats? Min pappas sambo eller ska stolen stå tom???

• Svar på tråden Mamma som tackar nej vem ersätter hennes plats?
  • Sister of the Night

Om din pappas sambo känns som en person ni vill ha nära er på er bröllopsdag är det väl en utmärkt idé.

• Lindbergs fru

Ja absolut, men det känns ju lite lustigt ändå, men vill mamma inte komma så är det ju hennes beslut. Sur över en petitess...

• Sister of the Night

Vad tråkigt. Om det är någon dag det kan vara lämpligt att sopa petitesserna åt sidan och istället glädjas så är det väl på någons bröllopsdag...? Jag har visserligen inte hört din mammas version, men...
    Jag fattar inte vad det är med folk. Det är ju inte bara du som drabbats av avhoppande inbjudna föräldrar av vad jag kan utläsa på BT. Bröllop ska ju vara nåt fint! Använder folk andras bröllop som någon slags utpressningspunkt för att göra egna surhets-statement? Jag börjar faktiskt undra (och förvånas).

• anne på grönkulla

Trist. Inte tycker jag du ska dra uppmärksamhet till hennes barnsliga surande genom att låta stolen stå tom. Sätt nån annan kvinna som står dig nära där (syster, kompis, moster, pappas sambo, eller så).

• annafogel

min m2b har ingen pappa så´på hans plats kommer en av makens mostrar få sitta

• kikki kikki

Jag har ingen pappa så där kommer min bror sitta.....och min mamma vill jag inte ens ha med på min stora dag så mina stora töser kommer att sitta där

• Lindbergs fru

Tack för lite stöd. Är besviken på henne eftersom det bara är trams. En stor dag för oss och hon beter sig som en bebis. Hon har åsikter om det mesta som rör vårt bröllop och blir sen sur när jag ifrågasätter hennes tankar. Är bla annat sur över att "ställningen är 3-2 till min sambos sida vad det gäller befattningar som bestman toastmaster mm...löjligt". Är det verkligen så att ens mamma ska vara med o bestämma vilka vi väljer att hjälpa oss....suck.
    Hur mycket delaktiga har era mammor resp svärmödrar varit??

• Sister of the Night

Din mamma kanske inte har så mycket att bekymra sig för i livet, då blir små saker gärna stora saker.
    Eller så har hon för mycket att bekymra sig för. Deprimerade människor kan väl ibland bete sig lite oväntat.

• Nippran

Lindbergs fru skrev 2009-07-22 22:57:32 följande:

Tack för lite stöd. Är besviken på henne eftersom det bara är trams. En stor dag för oss och hon beter sig som en bebis. Hon har åsikter om det mesta som rör vårt bröllop och blir sen sur när jag ifrågasätter hennes tankar. Är bla annat sur över att "ställningen är 3-2 till min sambos sida vad det gäller befattningar som bestman toastmaster mm...löjligt". Är det verkligen så att ens mamma ska vara med o bestämma vilka vi väljer att hjälpa oss....suck. Hur mycket delaktiga har era mammor resp svärmödrar varit??
    Vare sig min mamma eller hans mamma har fått vara delaktiga. Vi har valt att sköta det hela själva bara för att få ha bröllopet som vi vill.
  • Villemoa

Vad trist att din mamma beter sig på det sättet och "håller ställning" över vilka personer som ska hjälpa er. Ni väljer ju inte dem efter familj utan för att ni anser att de är rätt personer på rätt uppdrag! Hoppas verkligen att hon tar sig i kragen för er bröllopsdag kommer inte tillbaka och det vore ju surt att en dag inse att man missat sin dotters bröllopsdag pga petitesser.
    Min mamma och svärmor har inte varit delaktiga alls i vårt planerande. Inte mer än att man berättat hur vi tänkt och velat göra och de har stöttat helhjärtat! Min mans syskon hade uppdragen som värdpar, toastpar och att fota lite och det blev dem pga att de är organisatoriska, lugna och för att de passade för uppdragen. Mina syskon är världens bästa men inte särskilt organisatioriska eller lugna
    Hoppas så att din mamma ändrar inställning!
    Lindbergs fru skrev 2009-07-22 22:57:32 följande:

Tack för lite stöd. Är besviken på henne eftersom det bara är trams. En stor dag för oss och hon beter sig som en bebis. Hon har åsikter om det mesta som rör vårt bröllop och blir sen sur när jag ifrågasätter hennes tankar. Är bla annat sur över att "ställningen är 3-2 till min sambos sida vad det gäller befattningar som bestman toastmaster mm...löjligt". Är det verkligen så att ens mamma ska vara med o bestämma vilka vi väljer att hjälpa oss....suck. Hur mycket delaktiga har era mammor resp svärmödrar varit??
Svar på tråden Mamma som tackar nej vem ersätter hennes plats?