• Villemoa

Mamma som tackar nej vem ersätter hennes plats?

Vad trist att din mamma beter sig på det sättet och "håller ställning" över vilka personer som ska hjälpa er. Ni väljer ju inte dem efter familj utan för att ni anser att de är rätt personer på rätt uppdrag! Hoppas verkligen att hon tar sig i kragen för er bröllopsdag kommer inte tillbaka och det vore ju surt att en dag inse att man missat sin dotters bröllopsdag pga petitesser.
    Min mamma och svärmor har inte varit delaktiga alls i vårt planerande. Inte mer än att man berättat hur vi tänkt och velat göra och de har stöttat helhjärtat! Min mans syskon hade uppdragen som värdpar, toastpar och att fota lite och det blev dem pga att de är organisatoriska, lugna och för att de passade för uppdragen. Mina syskon är världens bästa men inte särskilt organisatioriska eller lugna
    Hoppas så att din mamma ändrar inställning!
    Lindbergs fru skrev 2009-07-22 22:57:32 följande:

Tack för lite stöd. Är besviken på henne eftersom det bara är trams. En stor dag för oss och hon beter sig som en bebis. Hon har åsikter om det mesta som rör vårt bröllop och blir sen sur när jag ifrågasätter hennes tankar. Är bla annat sur över att "ställningen är 3-2 till min sambos sida vad det gäller befattningar som bestman toastmaster mm...löjligt". Är det verkligen så att ens mamma ska vara med o bestämma vilka vi väljer att hjälpa oss....suck. Hur mycket delaktiga har era mammor resp svärmödrar varit??
  • Villemoa

Glömde svara på TS....sätt någon person som du känner dig nära med på din mammas "plats".

• Villemoa

Tråkigt, verkligen tråkigt. Har du försökt att prata med henne om detta eller är det helt omöjligt? Du kanske borde tala om för henne hur du känner, även om det inte hjälper så har du åtminstone lättat ditt hjärta.
    Jag önskar dig all lycka till!

• Villemoa

Sorgligt verkligen! Det är som du säger också, familjen är inte lika lätt att klippa av som en vän som beter sig på samma sätt.

Sister, jag tycker att det du säger verkligen är bra!
    Lindbergs fru skrev 2009-07-22 23:22:25 följande:

Villemoa.Ja det är jättesorgligt och det tar upp mycket. Anledningen till att hon inte kommer är för att jag tog upp till diskussion om varför hon tycker jag gör fel. Då svarar hon ungefär som så att hon inte kommer på sonens kalas och att hon ska bojkotta bröllopet..Jaha.
  • Villemoa

Så lite så!

Sister of the Night skrev 2009-07-22 23:53:21 följande:

Villemoa - tack!
Svar på tråden Mamma som tackar nej vem ersätter hennes plats?