• Jossebosse

Tillökning.... Namnförslag, tack!

Jag och min sambo ska få tillökning i familjen...
    En hundvalp! Så himla söt!
    Vi ska hämta hem honom nästa vecka men vi kan inte komma på något bra namn. Vill inte ha nåt jätte vanligt, och sambon vill att det ska innehålla s.
    Vore tacksam för förslag!

• Svar på tråden Tillökning.... Namnförslag, tack!
  • hallonblåbär

Familjen hade en drever under min uppväxt och han hette Boy.. andra fina namn är Emil och Hugo (mina två settrar heter så..) funkar bra i skogen att skrika också ;) fast brukar oftast använda kommandot HIT!
    Andra kul namn
    Allan
    Mascot
    Jocke
    Proppen
    Bruno
    Viggo
    Har många vänner som är hundägare :)

• Carrod

vi gjorde en hel lista å satt å kollade fina namn.Milo var ett namn i listan och när vi såg vår lilla kille visste vi på en gång att det var en liten Milo.

Ha några favvonamn så när ni ser er lille kanske det bara är självklart vad han ska heta

• Sundance

Vi har också haft en Milou. Och en Sappe, en Mitzo, Boncy, Mackis, Miramis (Mirre), Harley, Capochino (Chino).

• ElinDLB

Vill man ha ett lite mäktigare namn så funkar Zeus! Han var ju trots allt gudarnas konung och himlens härskare i grekisk mytologi.=P

• Lillamyzan

Synd att det inte var en tik då kunde ni ha döpt den till Jahzara (prinsessa på Afrikanska) :)

• MissLi

Hallonblåbär

Hade också en dreverhanne som hette Boy när jag växte upp...:)
    Men vår lille knodd hade en lite mer försvenskad stavning, Boj, istället...

Förövrigt tycker jag att Sixten faktiskt är är klockrent på en Drever. Sture passar bättre på en tax.

• Jossebosse

Komiskt... Våran andra drever heter Boy...!
    Har ju sett honom men det var inget namn som kändes självklart men nu lutar det mer och mer åt Sixten.

• Anmy

Måste rekommendera Sune, som andra gjort tidigare.
    Har en 14-årig golden som heter Sune. Perfekt, med S, tvåstavigt, och alla tycker "åh vad gulligt".

Men Sixten är ju också bra...och Samson.

Svar på tråden Tillökning.... Namnförslag, tack!