• Jossebosse

Tillökning.... Namnförslag, tack!

Jag och min sambo ska få tillökning i familjen...
    En hundvalp! Så himla söt!
    Vi ska hämta hem honom nästa vecka men vi kan inte komma på något bra namn. Vill inte ha nåt jätte vanligt, och sambon vill att det ska innehålla s.
    Vore tacksam för förslag!

• Svar på tråden Tillökning.... Namnförslag, tack!
  • Nordiskbrud

Håller med en tidigare talare om Hugo, det hette vår tax och han var sååååå go! (Taxen innan hette Pelle och var också supermysig).

• Emmas syster

om ni leker med namnet boy så kom jag att tänka på
    boy george
    down boy
    small
    baby
    toy
    dough (doughboy tror jag har ngt med flygning att göra)
    drummer
    cow
    best

vi brukade alltid döpa djuren enligt tema så vi har haft gin och tonic, fanta och cola, piff och puff, micke och molle (även om det var två honor)

• Emmas syster

kom på en till med s i

backstreet

• Lakritsbåten

Våra katter heter Sivert och Sigrid. Tror aldrig att jag skulle vilja döpa barn till det så det fick det bli! Lätta namn att ropa är det också

• B2B090808

Jag hade en gång en mörk collie. Han fick namnet Zamir, för att han såg så ståtlig ut. Det är inget S men Z uttalas om S. Vad är det för hund ni skaffar Er. Namnet kanske inte passar alla. Och....låt oss veta vilket namn det blev!

• Bridemma

Nelson, Atlas, Sixten, Sigge är alla namn på någon av våra hundar...och då var Sigge vår drever! Hur bra namn som helst tyckte vi!

• jojoånick09

vet inte om någon nämnt Tintin?
    Obelix
    Idefix
    Asterix

• Jossebosse

Tack för alla förslag!
    Vi var och hämtade honom igår,Sigge...Så himla go..
    En timmes resa hem, och han gnällde nästan ingenting!
    Sigge blev det för det var lite lättare att ropa tyckte vi.

• Maalina

Sigge var superfint! Vad är det för ras?

• Leksi
    Jossebosse skrev 2009-08-04 13:15:10 följande:
    Tack för alla förslag!Vi var och hämtade honom igår,Sigge...Så himla go..En timmes resa hem, och han gnällde nästan ingenting!Sigge blev det för det var lite lättare att ropa tyckte vi.
    Åh vad roligt! Lycka till!
  • Jossebosse

Det är en drever.... Och världens sötaste drever om jag får säga det själv

• Maalina

Lite OT kanske, men varför är det så viktigt att ett hundnamn har S i sig? Jag förstår att det är för att det ger ett visslande ljud, men vår hund heter Nelly och jag har aldrig haft problem med att hon inte hör mig eller inte reagerar när jag ropar hennes namn...

• Aleta

Är det inte katter som ska ha S i sina namn?

Maalina skrev 2009-08-04 16:15:42 följande:
    Lite OT kanske, men varför är det så viktigt att ett hundnamn har S i sig? Jag förstår att det är för att det ger ett visslande ljud, men vår hund heter Nelly och jag har aldrig haft problem med att hon inte hör mig eller inte reagerar när jag ropar hennes namn...
  • shakynose

Både och, har jag hört.

Aleta skrev 2009-08-06 20:58:07 följande:
    Är det inte katter som ska ha S i sina namn?
  • Paja

mina heter Molly och Lasse, alltid lika ´kul :D

• Tess80

Ett par vänner till mig har två katter. Dom heter "Styra" och "Stella", för att dom styrde och ställde hela tiden hi hi!

• Ne11ie

Vår hund har inget S i sitt namn (Eddie) , han lyssnar till det namnet. så inga krav på S där inte

shakynose skrev 2009-08-06 21:02:25 följande:
    Både och, har jag hört.
Svar på tråden Tillökning.... Namnförslag, tack!