• Morticia

Inställt bröllop?

Är det någon som ställt in bröllopet utan synlig anledning?

Hur skulle Ni reagera som gäst på ett bröllop som blev inställt? Och nu menar jag inte inställt pga konkreta anledningar som separation, sjukdom eller dödsfall i familjen.

Ge mig Era åsikter, tankar och funderingar.

• Svar på tråden Inställt bröllop?
  • Morticia

Med "synlig anledning" menar jag separation, graviditet, sjukdom, dödsfall eller andra händelser som känns självklara som giltiga skäl för att ställa in (eller skjuta fram) ett bröllop.

Självklart undrar man varför, så vilka andra skäl kan anses giltiga, tycker Ni?

• Morticia

Vad tycker Ni om olika anledningar att ställa in festen/middagen, alltså inte ceremonin i sig? Vad är "giltigt" och vad är mera tveksamt?

Att ställa in pga ovan nämnda anledningar som sjukdom eller annat är ju självklart, men om man inser att man inte har råd? Eller man inte hinner få till alla detaljer? Eller om gästerna uteblir? Eller om man ändrat sig och inte vill stå i centrum? Eller om man vill skjuta fram det?

• Morticia

Behöver jag redogöra för anledningen till mina funderingar? Jag vill helst inte göra det, så om Du inte vill svara så är det ok.

• Morticia

Jag syftar inte till själva ceremonin, utan endast festen/middagen. Alltså är äktenskapet i sig inte i farozonen utan bara firandet. =)

• Morticia

Jag kanske var otydlig. Jag svarade på MW090829:s inlägg.

Jag förstod Ditt svar Lakritsbåten, och förtydligade genom att förklara att de var själva firandet det gällde. =)

Så, vad tycker Ni om anledningarna till att ställa in själva firandet, efter ceremonin?

• Morticia

Är det en giltig orsak att ställa in pga att förväntningarna på gäster och evenemang ej uppfylls? *het potatis*

Och nej tack, inga utläggningar om att man inte kan förvänta sig alltför mycket av folk, och än mindre bli besviken för det .. Det vet jag. Jag vill höra Er åsikt, bara. =)

• Morticia

Det största skälet kan ju trots allt vara att glädjen i firandet försvunnit. Och att man då hellre ställer in än genomför något "bara för att". =)

• Morticia

Emmas syster: Nu läser Du in alldeles för mycket i min fråga, och har läst alldeles för lite i tråden. ;)

Jag har inte sagt att jag själv funderar på att ställa in något bröllop. Jag har också förtydligat och skrivit att det inte gäller att ställa in själva vigselceremonin utan enbart firandet efteråt. =)

• Morticia

Vad tycker Ni om att ställa in allt ca 1,5 månad innan pga att man tappat glädjen?

Svar på tråden Inställt bröllop?