• Aleta

Inställt bröllop?

Det är inte upp till gästen att anse att något skäl är giltigt eller inte tycker jag. Om det inte känns absolut rätt för brudparet så ska de låta bli och inte tänka på vad andra ska tycka.
    Man kan omöjligt veta vad som ligger bakom olika beslut eller hur resan genom livet ser ut för andra, därför ska man vara försiktig med att döma någon.

Jag skulle tycka att det var tråkigt, självklart skulle jag vara nyfiken och spekulera om varför om inget skäl angavs, men jag skulle inte fundera på om det var giltigt eller inte. Däremot skulle jag tycka synd om brudparet att något kom i vägen.

Morticia skrev 2009-07-23 15:23:41 följande:
    Självklart undrar man varför, så vilka andra skäl kan anses giltiga, tycker Ni?
  • Aleta

Man ska absolut inte genomför ett firande/festandet om man inte har råd eller mår dåligt av det. Det blir ju inga trevliga minnen att leva på sedan.

Som Sesamy säger, meddela gästerna så tidigt det går. Självklart blir de lite besvikna, men om de verkligen bryr sig om er så kommer de att tycka att ni gör rätt.

Om ni orkar med någon liten förklaring så tror jag att de flesta skulle bli glada och slutligen: Om ni oroar er över vad andra ska tycka om er så fick jag ett keddjemail härom dagen där denna kloka lilla mening fanns med.

"What other people think of you is none of your business"

• Aleta

Jag skulle inte ifrågasätta, har man tappat glädjen så är det ju inte kul att komma som gäst. Det blir ju våldgästande istället trots inbjudan.

Man kanske blir lite besviken för att man hade sett fram emot det, eller också ser man det positiva: En ledig helg med sin egen familj och reser någonstans tillsammans.

Alla är olika, en del blir sura, andra inte. Man kan aldrig göra alla nöjda.

Morticia skrev 2009-07-24 14:42:55 följande:
    Vad tycker Ni om att ställa in allt ca 1,5 månad innan pga att man tappat glädjen?
Svar på tråden Inställt bröllop?