Nu hittade tröga jag tråden som du länkade mig till Pumpkin. Tack
Furillen
Det gör mig så ont att höra om ert förlorade barn. Så grymt livet kan vara. Förstår precis hur du menar med semestern, där väninnan är gravid i samma månad som du skulle varit och sorgen, saknade och känslan av att livet är så orättvist. Det ÄR orättvist! Det föds oönskade barn i världen varje dag! Medan människor som gör allt för att få ett efterlängtat barn inte blir gravida, eller blir gravida och får missfall.
Det är så vanligt med missfall, men det lindrar ju inte och att få missfall efter v.12 är ju mindre vanligt, varför de flesta efter v.12 börjar slappna av och våga tro att "detta går vägen". Så jag kan bara tänka mig hur chockad och ledsen du blev (ni blev) och hur ledsen du fortfarande är.
Det måste ta tid att acceptera (om man nånsin gör det?) eftersom man planerat, drömt och varit själaglad i så många veckor och hunnit bygga upp så mycket runt omkring det lilla barn som växer där inne.
har ni fått veta om det var MA? Alltså om barnet slutat växa tidigare, så att det tex bara var 9 v gammalt (vilket är jättevanligt då v.8-9 är mest kritiska) eller om fostret var fulla 13-14 veckor gammalt? Har ni fått veta varför?
Jag har ingen aning om hur jag hade tacklat det du går igenom, men jag tycker det känns som att du gör det vettiga, sunda. Gråter, talar om det, gråter och ältar, samtidigt som du inte gräver ner dig eller flyr.
Jag hoppas att ni snart blir gravida igen, när ni känner att det känns bra och att allt då går vägen och ni får ert efterlängtade barn.
Många många tröstkramar från mig
Anja