Stora problem med magen, svälta mig?
Hej! Jag har haft problem med min mage i ungefär ett och ett halvt till två år.
Först i början var det mest att jag inte kunde gå på toa och så, men sedan började den även svälla upp så att jag inte kunde knäppa byxorna längre. Och då var den så även innan jag hade ätit något under dagen. Jättestor, så att jag ser gravid ut, alltså!
Jag vet att NÅGOT är fel då jag åt väldigt mycket mindre under en tid (ca 50kc/dag, nej jag skojar inte) och "hela" magen försvann! Mina byxor satt bra, och den var nästan platt. Men då var det bara under några dagar, alltså.
Så fort jag ens åt mina lilla smula svällde min mage upp och blev som vanligt igen. Jag tänkte att det här kunde vara laktos/glutenintollerans så jag gjorde ett blodprov men fick idag reda på att mina prover var normala, vilket gjorde mig jätteledsen, faktiskt.
Känns som att det enda alternativet nu är att äta endast 50 kcal/dag för att få min normala mage tillbaka. Att liksom känna mig riktigt hungrig vääldigt många timmar gör att min mage inte sväller upp, så det borde vara något jag äter! Och då kan jag tillägga att jag nte äter mycket vanligtvis heller, men det har jag aldrig gjort. Jag är helt smal förövrigt, är något underviktig enligt BMI.
Jag vill verkligen inte svälta mig själv igen men det känns som att det är det enda alternativet, trots att jag ju vet hur dåligt jag mådde, både psykiskt och fysiskt. Jag spydde även väldigt mycket, alltså inte självmant, utan spydde galla för att min kropp inte mådde bra.
Jag har testat kapslar ifrån Apoteket men tyvärr gjorde de ingen skillnad alls. Jag vet inte vad jag ska göra men jag sitter här helt gråtfärdig nu. Jag vill kunna känna mig stolt över min kropp men det kan jag inte, inte sen min mage blev såhär uppsvälld.