• Frejis

Livets viktiga och oviktiga frågor

EA & Lappis ? A M kan Snittet är planerat till den 30 september och magen är minst sagt omfattande.

Liten ? jaha, så det är en kille som konkurrerar med dig om tjänsten? Vad jag undrar över är varför han vill att ni två ska dela på tjänsten och vad han i så fall har att vinna på det.

Vi är annars inte så föredömliga när det gäller praktiska förberedelser: en evig röra i garderoberna, väskan inte packad, Bumsissäng & babyskydd står kvar i sitt ursprungliga paket, mormor ej installerad? det blir hon först nästa vecka och vi får kanske en anledning att fixa till lite här hemma Frysen är dock fylld sedan tidigare, med matvaror som ingen vill eller orkar tillaga

Gosnosen ? spännande med ÄD. Hur många försök får ni?
    Grattis till de åtta befruktade Nennelainen vilken skörd

• Frejis

Lappis igen - Jag känner igen den här känslan. Det finns ett par i vår bekantskapskrets som var närmare 40 när de träffades och nu har de två barn. Hon blev gravid direkt båda gångerna

• Frejis

Är på sidan 463, dvs snart ikapp

Liten ? hoppas att det löser sig med tjänsten på bästa sätt. Knepigt, men det låter lite kul med kollegan som ?komplettering? till dig.

Stackars Mindre, ajaj! Tur att sådana saker som microlax finns, men lite trist att behöva börja så tidigt. Känslig mage hon måste ha, lilltjejen.

Snaily ? noterar att du fyller tant på lördag Det låter riktigt kul med valpkurs och alla nya kompisar till Korven. Håller tummarna att det går bra för din make på intervjun.

Telis ? jag kan förstå att du tycker att Novalucol är gott för att det tycker jag med visste inte att de finns i mintsmak så nu får man nästan hoppas på lite halsbränna för att få tillfälle att gå ner till apoteket?

Hm, läser jag inlägget från igår så tycker jag definitivt att du hade feber! Ingen tvekan!

Vänner ? oj, vad jobbigt det låter att du fortfarande mår dåligt. Läste det här om din chef och blev överraskad av förväntningarna och de kraven som ställs på dig, vad otrevligt! Hoppas verkligen att det vänder snart så att du mår bättre. Stora stora stödkramar!

Piggelin & Vänner ? vad skönt det låter med småttingarna som trivs jättebra på dagis respektive hos dagmamma. Det är ju precis så som man vill ha det

Frullan ? kul att se dig här och att du fortsätter hos psykologerna. Innebär den här utredningen som görs att du kommer att få psykoterapi och får fortsätta nysta i saker och ting? Håller tummarna att det verkligen blir så!

EA & Nenne ? jobbigt när det gäller gravida kompisar och nyfödda bebisar, det är då man känner hur gärna man vill ha det själv. Stor kram!

En lite lustig tanke som jag ibland haft sedan jag blev gravid är att jag ibland kan känna ?jaha, var det såhär det skulle bli? Och vad var det för speciellt med det?? Svårt att förklara, men tanken har funnits ändå där. Hm, börjar nog närma mig de förbjudna tankarna och får kanske gå till Frullans psykolog snart

Liten ? lycka till på intervjun!

Muggles ? hoppas verkligen att det är tanten som kommit!

• Frejis

Skickar extra stora kramar till Cicci!

Muggles ? spännande med huset, håller tummarna att ni får det (om ni vill ha det).

Liten ? såg nyss att det var dags att hålla tummarna för dig med. När får du besked?

Lappis ? grattis till kursen, vad bra att ni får börja snart! Hoppas att folk som är med kan engelska, men det kan väl alla, höll jag på att säga. Är det soc som håller i kursen?

EA ? en vinflaska om man nu får föreslå det. Hm, det måste vara alldeles uppenbart att jag är fruktansvärt sugen på vin

• Frejis

Lappis - jaha, så det är soc som håller i kursen. Hm, då får man hoppas att de håller sig friskare än den socdamen som du träffat.

Jag tror inte att du går miste om så särskilt mycket. Som Brudsommar skriver, så är det ju en ålder då barnen börjar alltmer interagera med sin omgivning. Kom på att tänka på en tjejkompis som adopterat två barn och som berättade att barnen sov väldigt mycket den första tiden, det var det som hon tyckte var speciellt.

Telis - då är vi två om saken, skönt!

Jag var ju på kontroll på sjukhuset idag och det gav mig fler frågor än svar Högt blodtryck igen, äggvita i urinen och så märkte jag igår att jag är så svullen om fötterna att de ser ut som små stumpar utan ben. Läkaren tyckte att jag skulle ta proverna först på måndag, men nu sitter jag och funderar varför så sent och vad det är som vi ska vänta på, kanske en fullt utvecklad havandeskapsförgiftning Får nog ta tag i det hela igen, tröttsamt tröttsamt tröttsamt...

• Frejis

EA - det låter som en massa trevliga presenter

Mm, läkaren pratade själv om havandeskapsförgiftning samtidigt som proverna skulle tas på måndag jag skulle ringa tillbaka imorgon bitti om blodtrycket inte gått ner, men jag ringde nu i stället och han var kvar där så att han skulle ringa tillbaka för att göra upp en plan. Spänningen ökar

Telis - men om du ska ha snitt hamnar ju BF så där sju tio dagar tidigare än 22 jan. Ska bli intressant att se vem som blir först ute, du eller BS

• Frejis

Brudsommar - läkaren ringde till slut, men kom inte på någonting mer genialt än att jag ska fortsätta med mitt blodtrycksmedicin. Får väl ringa dit igen om det inte blir bättre.

Snaily - läkaren pratade faktiskt om det idag, att plocka ut Bumsisbebis tidigare eftersom hon verkar vara klar för start och jag mår inte alls bra. Vi får väl se vad som händer.

Hm, det låter allvarligt med ett deprimerande arbetsschema. Är ni för få som jobbar? Håller tummarna att det går bra för din make.

• Frejis

Liten - kan inte du smaka av de där goda bullarna som står under ditt skrivbord? Avancerad tortyr, det är vad det är

Koko - blir glad av ditt inlägg att det verkar fungera lite bättre med lillebror och med amningen. Det är kanske så som du skriver att du behöver komplettera med ersättning då han fortfarande är hungrig. Kram till dig!

Muggles - självklart ska huset gå till er, det har jag också bestämt och vem säger att det veliga paret överhuvudtaget kommer att klara av att bestämma sig?

Lappis - det är kanske bäst att din make och du pratar ihop er när det gäller språket så att ni även på de individuella intervjuerna ger samma svar och samma syn på språkfrågan. Om soctanten frågade dig om svenska då innebär det att det är en aspekt som iaf hon tycker är viktig. Grrr, jag blir så irriterad på subjektiva utredare och de olika slutsatserna som de kommer fram till.
    Kom annars på ett slagord som kan användas i det sammanhanget och som vi läst om i utbildningen: barnets bästa. Det är ju någonting som socarbete ska utgå ifrån...

• Frejis

Nenne - håler tummarna för ett superstarkt guldägg imorgon

Snaily - skönt med en ledig dag, men jag tycker att du ändå verkar jobba

Kängu - det låter härligt med en jobbdag och AW

Hm, skulle skriva något mer, men har glömt det...

• Frejis

Vi var ju en sväng på sjukhuset igår eftersom jag drabbades av fullständigt hejdlösa gråtattacker igår förmiddag så att maken kom hem vid lunch och fraktade iväg mig (mot min egen vilja ch på doktorns ordination ) till sjukhuset. Själv kände jag att jag bara vill vara ifred, sitta på en båt och meta... inga människor eller så...

De var supergulliga på avdelningen, tog alla möjliga prover, ctg etc. och sedan fick vi träffa en läkare. Ännu en i mängden, kände jag, men han var faktiskt superbra. Det visade sig att jag inte har någon havandeskapsförgiftning och att man inte behöver plocka ut Bumsis i förväg eller hålla på med någon provtagning på mig så att det verkar ha blivit en felbedömning av den tidigare läkaren som jag träffat.

Sedan gick han lite snabbt genom min journal för att se hur många läkare jag träffat och det är iaf fler än tio. En riktig vårdkarusell han skulle iaf se till att jag nu ska träffa samma läkare i fortsättningen och så skulle jag ringa kurator för att försöka få en snabb tid till henne.

Kan vara läge att börja lappa ihop mig som person för att jag inte längre vet vem jag är. Och jag lär nog inte bli gladare om sådär två veckor när Bumsis kommer så att någon form av samtalshjälp behöver jag nog få. Buuu....

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor