• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • fru AM

Stor kram till dig, Muggles! Hoppashoppashoppas det är en vanlig ofarlig liten blödning bara. Håller tummarna!

• fru AM

Ego: har precis varit på läkarbesök och fått ett datum för bortoperation av mina åderbråck. Den positiva nyheten är att eftersom han kunde operera båda benen på en gång så kostar det "bara" 30.000:- Jag sparar alltså 8.000 som doktorn tyckte jag skulle spendera i Thailand sedan Den negativa nyheten är att jag måste sluta med minipiller nu inför operationen om 6 veckor ... Blir lite bökigt framöver med andra ord. Men för en god sak! Nästa sommar kan jag springa barbent i minikjol (Kåta Gun kan slänga sig i väggen).

• Telis

Muggles, jag hoppas jättejättemycket att det bara är en liten ofarlig blödning. Det är ändå nästan 40% som får en blödning någon gång under graviditeten så där är även om det inte är som det ska vara så är det väldigt vanligt. Och det är väldigt positivt så länge du inte har ont!

• viktualia

AM - najg att bli av med åderbråcken och 6 v utan piller kan du väl klara?!? *fnissar*

• _koko_

AM - 8000 sparat är ju värt att fira! Köp en riktigt fin leopardmönstrad kjol för pengarna, tycker jag.

• Mrs  B

Koko
    Ja, på den biten var Max tidig.....
    Vi är nöjda med regnstället än så länge iaf.
    Hoppas också på att magen blir bättre snart för annars kommer jag bara att vara hemma och gå på toaletten.

• viktualia

Mrs B - magen brukar väl lugna sig efter ett tags pencillinätande?! Har du testat sån där hälsoyoghurt, vetediet och annat som lugnar magen?

• Izzie

Åh nej! Håller tummarna för att inte är något mf, Muggles! KRAM!!!

• Izzie

Nu ska jag masa mig till jobber för ett par timmars jour. Tittar in senare och ser om det är några nyheter.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor