Livets viktiga och oviktiga frågor
Apropå äggledarspolning så borde det väl inte kallas så eftersom det inte är nån regelrätt spolning på det viset. Min gyn var klok nog att kalla det kontrastundersökning av äggledare som nog är mer rättvisande. Äggledare är ju fasligt tunna strukturer som nog är nästintill omöjligt att se på VUL utan kontrast.
Nenne - tjenixen!
Jovars det går väl sisådär för oss, knaprat Pergo denna månad också, "spolningen" gick bra och det var inget stopp, fortfarande ingen förklaring till varför det inte vill sig för oss. Ska tillbaka om drygt en vecka för "efter-samlags-test", ha ha ha, så himla osexigt namn på en undersökning... Tycker också det är lite konstigt att alla utredningar verkar se så totalt olika ut - maken har t ex inte fått lämna spermaprov än.
Hmm, hängbuken KAN ha nåt med de där bedjande ögonen i kombination med mattes givmilda hand att göra ... Fast en del katter tycker jag kan ha en gräslig hängbuk utan att för den skull vara så jättefeta - mer som att magskinnet är slappt. Lite "tummy tuck" kanske? P-piller var 6:e dag skulle jag nog avråda ifrån, det finns ju en del biverkningar med pillrena och ju oftare de tas, desto högre risk för biverkningar. Oftast märker man nog tyvärr inte så mycket om de inte fungerar, inte förrän magen börjar bli tjock... Tänk den som var lika fertil som en katthona, suck...