• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • MSW

Rättad:
    BF-lista
    Koko 30/8 2009
    Frejis 8/10 2009
    Ore 15/11 2009
    BS 16/1 2010
    Telis 22/1 2010
    Vickan 22/2 2010
    Liten
    Mugglan 13/3 2010

Max: 041225
    Livia: 061116
    Prinsen: 070509
    Iris: 070605
    Mugglans Goa Moa: 070826
    Piggelin:s A 071116
    Matilda: 071231
    Malte: 080105
    Mindre: 080105
    Conny: 080116
    MSW:s A 080827

• Mrs  B

Telis
    Tack!

Koko
    Tror mest det var osäkerhet från bvc syrran om Malte skulle ha sprutan eller ej eftersom han fick den i november. Men skyddet räckte visst inte så nu får vi snällt åka dit nästa vecka igen. Hoppas han inte reagerar som sist för jag tackade precis ja till ett barnkalas som ligger på torsdagen.
    Men det känns ändå ok att åka till bvc för Malte har verkligen inte ätit och sovit som han ska på hela sommaren så jag vill gärna kolla upp vikten och lite utslag som han har på kroppen till och från.

Om Conny är onormal är ju Mlate det också.

Vickan
    Jag är också svårstucken liksom Malte. Inget kul alls!!!

• MSW

Tycker förövrigt att Conny låter normal! Och känner igen det där med att det är tråkigt att sitta stilla i någons knä!

Jag är också lättstucken, men får rejäla(ibland, men alltid mer eller mindre) blåmärken, pga sjukdommen.. Fast tycker det är lite lagom obehagligt iaf att bli stucken (och det blir jag juh titt som tätt)..

Vi var bara två mammor (och två barn)på träffen idag, och med två busfrön var det inte så lätt att prata.. Men det var ändå skönt att komma hemifrån lite.. Nu väntar vi på att syrran m familj ska komma inom så vi ska gå bort och fika med pappa!

• muggles
    Ore skrev 2009-07-29 15:21:13 följande:
    Muggles: Japp, på min högra sida. Ungefär mitt över nedersta revbenet. Inte konstant ont, men ofta återkommande...
    Vanligt! Jag hade det och Piggelin också tror jag. Jag tror att det är ngt (livmodern?) som trycker på ngt annat organ.
  • MSW

A har de haft svårt att sticka från att han föddes (och han blev juh med ganska mycket stucken och fick kanyl å så pga min sjukdom)

Och ang ålder vid husköp så letar juh jag och maken hus med ljus och lykta (nästan iaf) och vi är juh precis runt 25.. Verkar dock som vi hinner bli 50 innan något dyker upp!

*vinkar till MrsB*

• MSW

Nu kom ett riktigt skyfall här! *suck* Verkade imorse som att det skulle blivit helt ok väder idag.. Men inte.. *ser fram emot Rhodos*

• muggles

Lappis: semesterdagar har han men han har det lite kritiskt i sitt projekt, det är leverans v40 el ngt sådant.

• _koko_

Mrs B - Aha, men det vet ju till och med jag att man måste ta om den om de fått innan 12 mån ålder (förlåt att jag blandar ihop max och malte)... Fast det kan ju bero på att jag googlade friskt på det när vi skulle till thailand... Nån spruta blev det dock inte då.

Telis - Kanske vaknar du 04.52 av värkar?
    Och du har ju helt rätt i att vi (mest du) är väldigt duktiga på att spara skattemedel!

• _koko_

MSW - Det är därför jag inte vill flytta igen. Det är roligt att gå på visningar, men när man gång på gång "flyttat in" och inte får huset för att någon annan bjuder över, då är det inte så kul längre...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor