Livets viktiga och oviktiga frågor
muggles: Grattis till att ha bestämt er i husväg... Hoppas det löser sig med det ekonomiska. Och så bra att Moa börjar vänja sig vid pottan, bra att bara ha ETT blöjbarn åt gången (inte minst när man ska ha hem blöjorna från affären, kan jag tänka mig...)
Boken mammapraktikan får jag nog kolla in, jag har ett bra tag haft litet småont vid ena sidan/ovankanten av magen, ungefär mitt på det nedersta revbenet... Glömde fråga BM vad det kunde vara senast.
Och angående föräldrakurs så är det som sagt maken som är litet motsträvig, av någon underlig anledning. Men jag har inte tagit tag i att ställa krav på honom heller - än... Så det enda han har varit med på är RUL, det var meningen att han skulle varit med på KUB-testet men han blandade ihop dagarna (annars hade han planerat in massa jobbmöten i Gbg, med lucka för testet, men dagen innan testet var...) Jag ska kolla med BM nästa gång litet hur föräldrakursen är upplagd, vilka tider det är och vad de kommer gå igenom vid olika tillfällen för att ha litet mer argument att komma med, har jag tänkt mig. Som sagt så tror jag att motståndet kommer av att folk han känner (hans bror och hans kollegor) har uttalat sig negativt om föräldrakursen. Men å andra sidan har ingen av dem gått i den kommun där vi bor... Och här har jag inte hört någon klaga, utan de flesta har tyckt att den varit väldigt bra. Vet att BM nämnt att man får en kurs i babymassage bl.a, vilket tydligen är jätteuppskattat. Jaja, det ger sig. Min utgångspunkt är att han ska med på föräldrakurs, och jag har därför låtit honom "slippa" följa med på mycket annat. Delvis för att han inte hunnit pga jobbet och husbygget, och delvis för att jag sparar att spela ut mina kort
Profylaxkurs verkar som att många tycker är givande, ska kanske kolla litet mer på det...