Livets viktiga och oviktiga frågor
Just nu bor vi ju i lägenhet i ett samhälle som är väldigt litet, men det mesta är ju iaf asfalterat Men eftersom vi hoppas kunna flytta in i vårt hus till vintern, så är det nog det jag ska gå efter. Och där är det kanske 100 m väg med stenkrossväg upp till asfaltsvägen. Litet grusvägar kan det säkert bli på promenader, men inget måste... Och när jag själv kommer igång med tävlandet igen kan det ju bli litet terräng, men ändå inte hysteriskt mycket. När man går från bilen till själva tävlingsplatsen så är det oftast väg och/eller gräsunderlag, ibland även asfalt, att gå över för att ta sig dit. Åka bil är vi tvungna till, så att fälla ihop den smidigt är ett måste. Annars har vi inte så ont om plats. Kommunala färdmedel kan man nog räkna på ena handens fingrar, hur ofta jag åker sånt under året...
Från koko har jag ju fått höra att just den jag kikat på (Teutonia Mistral S) funkar på grusvägar och om det är litet snömodd, även om den säkert inte slår vagnar med fyra fasta hjul där. Jag vill ju ha en separat ligginsats, och har inga problem att förvara den heller. Så de faktorer jag tvekar mest på just nu är väl storleken på vagnen, och exakt vilket märke jag ska ha... Men jag är ganska säker på att en Teutonia smäller högre på andrahandsmarknaden också, än vad en billigare vagn utan välkänt märke gör. Det borde man också kunna värdera in...
Får försöka prata ihop mig med maken under kvällen, tror jag, och förklara hur läget verkar...