Inlägg från: Fru FruLLan |Visa alla inlägg
  • Fru FruLLan

Livets viktiga och oviktiga frågor

KRAMAR i massor själv vickis. Och jag tycker du ska skaffa piller ändå... utrifallatt...

När har du BF? så jag vet när du kommer vara mammaldeig och kommer kunna komma med på luncherna...

• Fru FruLLan

Super takc för all pepp. Ska skriva ner alla era argument och ta dom emd henne på måndag! Faaaan vad bra ni är! bara så att ni vet! Jag SKA få den här hjälpen NU!!!!
    Snaily: Gillade skarpt liknelsen!

BS: Åh vad skönt att du har en bra BM. det är ovärderligt. Önskar så att min hade varit bättre. men men. Hoppas att stödsamtalen kan hjälpa dig!

• Fru FruLLan

Så nu har jag skrivit ner allt klokt ni sagt för att ha med mig på måndag.
    Ni ska jag dricka lite te och gå och knoppa pussss

och TACK!!!!!

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    Grattis igen kokosen! Fint namn ni valt, helt klart ett favoritnamn!!!!
    Fasiken vas super skönt att sambon hann hem från sexan inna du bröjade blöda, och shittalainen vilken förlossning! Skönt att det gick bra. Måste vara oerhört frustrerande matt inte kunna lyfta conny dock! Hoppas du läker fort och får ett snyggt ärr. Puss älsklingskokosen.

tack för en super trevlig lunch idag frejan och cicci. Synd att jag hade så bråttom och behövde rusa iväg. Men har man lovat att hämta sonen från dagis och gå och hoppa i vattenpölar så får man också lov att göra det. Var kul
    Hoppas fler kan ses en lunch snart.

Och vilken underbart vacker mage du har frejan!½!!!!!! är såååååå avundsjuk, längtar redan efter att vara gravid igen.

AM: Hur gick det hos doktorn?

Mugglan: Vad super härligt att du slapp skrapning!!!!! Skönt. Hoppas verkligen du får läka fort och plussa snart igen.

Kängu och piggis lovar att premiär inboxa er snart har fortfarande inte gjort det...
    gör det sen måste rusa en stund nu
    tjong

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    ÄNTLIGEN hinner jag inte bara snabbläsa lite utan även skriva lite.

Cicci: älskade vän. Du är en sån underbar och fin människa som (tyvvär) är alltför omhändertagande och mån om alla dina medmänniskor. det är superfina egenskaper MEN man får inte glömma bort sig själv. Du kan inte bara finnas för alla andra jämt du måste också se till att DU mår bra.
    Som en av mina psykologer brukar säga "du tar hand om alla andra och ser till att de mår bra, men vem tar hand om DIG????" vem tar hand om den lilla tjejen som finns därinne i dig och som också behöver få vara liten och tas omhand ibland?

Jag tycker det är så trräffande och vä värt att tänka på.

Jag hopppas verkligen att du ger det en ärlig chans nu att ta tag i allt och komma på rätt köl. det är jobbigt men det är VÄRT det. Och framförallt så går det varken att springa ifrån problem eller gräva ner dom ( tro mig jag har ju försökt ALLA sätt). Utan saker tenderar bara att bli värre. Näe här och nu är bästa tiden att laga trasiga delar vare sig det är själar eller ben.

Puss ¨på dig hjärtat. Ses gärna nån dag och bara pratar och umgås. PUSS!!!!!!
    Vill att DU ska må bra!!!!!!

Kokosen: Har messat en miljon gånger men inget svar men jag gissar att du har fullt upp.
    Vet inte om jag snappade upp rätt, men är det lite knas med amningen? Uppfattar att lillebror är en riktig närhetstörstande liten sugis. Vet hur det är.... Roffe är ju mindre sugis än borren var dock.
    Men som nån annan skrev, se till att försöka få hjälp med liggamningen. För det är ju såååå skönt att få sova ordentligt på nätterna. Jag skulle aldrig orka vara vaken och amma. jag har ju inte heller några meloner att prata om men det funkar för mig.
    Så försök få hjälp med det så kan han ju snutta bäst han vill på nätterna utan att störa dig.

Jobbigt att inte få lyfta conny. och vad jobbigt att han blivit förkyld. Men det ingår ju i dagis paketet. Hoppas att han inte smittar lillebror, men det är ju nästan oundvikligt.
    Försöker ringa i morgon så jag får reda på ALLT hur det är med er.

Grattis till bilen även fast det inte blev den ni sett ut. Men det låter ju som det blev kanon ändå.

Vi låter borren hålla och krama lillebror hur mycket han vill. Försöker sprita av hans händer när han varit på dagis osv, men har insett att jag inte kan skydda roffe mot alla bassi9lusker.

AM: Hur är det med knölen i bröstet nu? Tror du det var något relaterat till amning? eller nåt annat, för då är det ju lite läskigt minst sagt.
    Jag fick ju massa knölar och mjölk stockning när jag försökte dra ner på amningen med borren.
    Men du är ju så "ruttaad" i amning osv så du skulle vel känna om det var mjölk knölar. Håller dock tummar för att är så.

Trist med skadegörelse i huset hatar sånt.
    Skit med bilen förresten cicci.

Pb: Faaaan vad kul med ökningen av huset!!! Vad härligt. Hur mycket har det stigit över utgångbud nu och vad "behövde" ni få?
    GRATTIS.

Snaily: Grattis till korven och rosetter.

Kängu: Grattis till erbjudande om drömjobb. SÖK de växer inte på träd. Och man kan alltid tacka nej om man ser att man inte får ihop det hela. och det är ju alltid kul att få vara med i processeen och se hur ovärderlig man är
    ska förresten inboxa dig..... vilken dag som helst

Mugglan: skit med huset. Men vad skönt att det ser ut att bli bad!

Lappis: Låter som ni har det supermysigt med pappa. Faaaan vad kul. har dock missat ditt inlägg om helgen måste leta upp det. men uppfattar det som att ni hade trevligt på landet. Faaan vad kul. Blir jätte glad över att läsa det.

Frejan: Nu får det vel räcka med trassel i din graviditet. !!!! Skönt att allt såg bra ut dock.

Hmmm måste ta och ge katterna som äntligen kommit hem från sommarlovrt på landet lite avmaskningsmedel.
    Återkommer

Har missat att kommentera massor.

PUSSS

• Fru FruLLan

vickan
    Yes träffade psykologen (den vanliga) gjorde klart nån utvärdering.
    SEn berättade jag att jag verkligen ille får börja psykoterapi NU och jag försökte komma ihåg alla bra saker ni sagt (hade glömt lappen hemma) men jag sa verkligen att det är NU jag vill jobba på det osv.

Hon förod allt och sa att hon också tyckte att jag skulle få börja psykoterapin NU (jihoooo jag har kvalificerat mig som supergalning ). hon tyckte jag var tillräckligt stark för att börja nu och trodde set skulle vara bra för mig. Så hon ska jobba för det

Nu är det bara att enheten som håller i det hela tar emot mig snarast.

Men hon ppekade ju att detta är en mycket lång process och ett långt arbete. KOmmer jag emd i det KORTA programmewt så är det på mist 20 veckor.

Nåja jag känner mig jätte glad och taggad.
    tack för att du frågade vickan, du är för söt.

PB det är ju SUPER BRA, eller hur!

Mugglan: Ja när jag väl slår på så slår jag på stor.

Nu ska jag sova

puss

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    Hur vet man om man fått svininfluensa????
    Växer det ut ett tryne och man börjar grymta då?

´Känner mig riktigt risig men det är som tur är bara en förkylning eftersom jag inte har några influensa symptom. Men det kan ju vara bra att tänka tanken iallafall.

Tyvvär är roffe snorig han med... men det går vel över till han fyller 15 iallafall
    Får ser hur borren mår i eftermiddag om han också blir risig.

Måste bara förtydliga.
    Vet ju inte om jag kommer få gå psykoterapin än eftersom de tar in så få patienter. men min psykolog skulle iallafall försöka f¨å in mig där. Så DET steget är vunnet iallafall.

AM: Jobbigt med knölar. Känenr så väl igen problemet. Massera i varm dusch och låt hektor suga mest från det bröstet.

Måste springa. Ska på efterkontroll på mvc. hos bm jag inte gillar. Hade inte tänkt gå men ska göra det ändå.

• Fru FruLLan

Snorkis: Åhhh jag förstår precis hur du känner... tyvvär
    Visst, man vet att 6 månader egentligen inte är någon tid alls att ha försökt... men vad hjälper det? Man blir ju asdeppig och negativ för det. Sen Är och var jag av den fulla övertygelsen att för vår del är tajmingen allt. Dvs att det inte räcker med varannan dags sex för oss utan att vi verkligen måste pricka rätt dag exakt för att det ska ta. Så jag blev också skit deppig om man missade "den" dagen.
    men allt och alla säger ju att så¨är inte fallet. Spermier kan ju leva många dagar i kroppen och körde ni kvällen före och idag så har ni nog prickat helt rätt.
    Hoppas du klarar dig utan deppmanteln och hoppas det tar sig nu.

EA: Du f¨år vel försöka köra upp så fort det är barmark om du skulle ha lyckan att bli gravid just nu. MEN du kan ju likagärna köra upp med bebisen på utsidan av magen då också, eller hur?`För då kommer den ju ganska tidigt på året. Så pippa på. MC kortet kommer ska du se!

Snaily: Jag skulle nog också bröja planera lite för ivf om jag var du. Man ska nog försöka att inte skjuta påm saker, det kan ta tid ändå.

Lappis: Vad härligt det verkar vara att pappsen är här!

AM: skit att knölen är tillbaka! Amma på! och massera!

• Fru FruLLan

Just det: Jag är inte orolig för influensan faktisk, har läst att den egentligen inte är särksilt mycket värre än den vanliga årliga influensan som kommer varje år. Det dör ju folk i influensan varje år.

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    en snabbis bara

Liten: Glömde gratta till fina kub siffror vad härligt!

Tinga: Grattis till normal 1års utveckling vad härligt!!!!! Och vad skönt att det är lite mindre kräkningar och att det går sakta men säkert framåt emd maten. Fy vad glad jag blir över att läsa det!!!
    Spännande med husrenoveringar!

Mugglan: Hoppas du har det härligt på holmarna och sippar på en drink precis NU!

AM: Hur går det med knölen? är den borta igen (hoppas det!)

Är telis fortfarande på semester? har inte sett henne på ett par dagar?

Kokos: Hur går det med amningen och förkylningarna? Har ni börjat landa än? Skulle ha ringt när du messade... men som vanligt försfvann tiden bara ut i det blå. Får göra ett nytt försök i morgon. PUSS.

Vickan: Urs att du ska må så illa. Kan inte de där tabletterna hgjälpa mot åksjuka också? kanske ska ringa BM trots allt???? Låter himla jobbigt iallafall. Kram!

Frejan: Hur mår bumsis. Du har varit tyst nu ... hon har vel inte kommit än va

du får inte vara på förlossnignen ÄNNU!

PB: GRATTIS till avslutad husaffär. Lät ju som det blev några hundratusen över det ni "måste" ha och det är ju toppen!!! grattis. Fan vad kul.

Cicci: Hur mår du hjärtat? tänker på dig massor!

Ego: Jag trodde att vi hade bestämt namn till roffe här för ca en månad sedan.... MEN för bara ett par dagar sedan så kom maken på att hmmmmmm skulle han inte heta X istället för Y

men va faaaaaaaaaaan
    kunde du ha kommit på det tidigare. Vi som nästan hade skickat in papprena redan.
    det nu föreslagna namnet är ett namn vi hade tänkt till borren men som han inte "var" när han kom ut.

Vad faaaan gör vi nu?????
    hur ska vi kunna bestämma oss. jag gillar det nya namnet bättre egentligen men vi har ju börjat kalla honom för det gamla och det har börjat sätta sig hos mig. och borren kallar honom för det när han inte bara säger bror.

Ilands problem jag vet.
    men attans jobbigt.

Näe nu ska jag gå och sova! puss

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor