Inlägg från: Fru FruLLan |Visa alla inlägg
  • Fru FruLLan

Livets viktiga och oviktiga frågor

ha ha ha
    det blev ju ett super långt inlägg som vanligt

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    Är inne varje dag (i stort sett) och läser men hinner inte alltid skriva... eller har helt enkelt inte alltid nåt at skriva. Men "jag ser er allt´"

kokosen hjärtat: Blev så ledsen över ditt mess igår fasiken att det ska behöva vara så jobbigt för er just nu. Skickar stora varma kramar hjärtat och hoppas att det blir bättre snart. Håller dock med kängu om att det inte ska behöva vara så där. Tycker att hon kom med massa bra tips! vet att man intye har mycket ork och energi att testa grejer när man får sova så lite som du gör. Men ... hoppas du orkar testa några grejer så du får sova lite.
    Det är då renaste heeelvete att du inte får till liggamningen. Det är ju var den som jag har kunnat sova hela nätterna från start det borde ju gå att få till tycker man. men va faaan. amning är ju en hel vetenskap.

Önskar att jag kunde hjälpa dig gumman.
    kanske kan du pumpa ur så kan jag komma och mata och gå ut med klimpen i vagn några timmar så får du sova
    Skulle det kunna vara någo`t? Det gör jag så gärna!!!! Försöker ringa igen i morgon.

nenne: Håller tummarna för morgondagen !!!!! visst var det då det var VUL?

AM: Härligt att dopet blev lyckat men läskigt med svimningen
    Var det varm och hon var utmarttad eller vad berodde det på? verkar skitläskigt att svimma!

lappis: Låter som du verkligen haft kanon trevligt emd din pappa under hans veckor här. Hur känns det nu att han åkt tillbbaka och att det är så långt?

Oj måste skölja ur hårfärgen nu
    Det blri SVART!!!! har inte färgat håret svart på säkert 10 år!!!! Har haft en hel svart-lila färger men som sagt inte helt svart på länge. Dessföriinan var det vart i 10 år...

Sist blev det för rött så nu tänkte jag ta.... för mörjkt
    på återseeende

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    ÄNTLIGEN har jag tid att inte bara läsa utan även skriva här. Trevligt!

Pompommar och skrker GRATTIS för full hals till Nenne i flera minuter eller... ja varför inte i flera timmar1. Fy fasbian vad roligt med alla ägg. Nu håller jag stenhårda tummar och tår att ALLA blir toppenembryon och att det på lördag blir ett in i musen och resten i frysen. GUUUUUUD vad roligt!!!!
    Och att 3 blev befruktade utan hjälp är vel superbra! Violken dunderkur makens spermier verkar ha fått. HÄRLIGT!!!! mer zink och firre fett åt folket!

Jag var sååååå hjärtans glad över detta tills jag lästa och victory
    men fy faaaaaaaan
    inte kan man vel bara dö så där det får bara inte vara sant. Shit jag vet inte vad jag ska skriva... det är liksom helt ofattbart. fy faaaaaaaaan.

Hur går man vidare efter det ???

Och hur går man vidare i detta inlägg eftr det? känns futtigt.

harkel

Nåja.... går vel vidare genom att prata om... mig

nån frågade om hur hårfärgen blev

ha ha ha
    vad ska jag svara på det

OVANT! kanske inte så snyggt....

hade ju svart hår i säkert 10 år, men kom ändå inte ihåg att det var så HÄR det såg ut. Så skarpt på nåt sätt. Nåja lite kul ändå. Gillar att vara mörk dock, var för rött förra gången.

KOmmer att undra hur alla vår svarthåring page har det. Även fast hon ju nuförtiden inte är svarthårig så förknippar jag henne fortfarande med det. Saknar henne. Vickan du som verkar ha lite kontakt emd henne. Skicka em kram från mig.

Lappis tror jag det var som undrade över hur det går med mina psykologer och om jag träffar dom fortfarande. Svaret är ja det gör jag. Jag träffar båda en gång i veckan,. så det är ett fasligt springande hos psykologen för mig. Men jag gillar det. Känns som jag är på väg iallafall. Det tråkiga är att psykologen som jag fick genom bvc komemr jag förmodligen bara att få träffa så där en 5 gånger till trist då hon är bäst. Med den andra jobbar vi på utvärderingar för att få börja psykoterapi.
    Så det går sakta men säkert.
    Mår också sakta men säkert bättre. HURRA!!!!

Blev otroligt glad över ditt lycko inlgg lappis. SÅÅÅÅÅÅÅÅ härligt att läsa. Såna "aha# känslor borde komma oftare i livet.

Och angående att älska ett adopterat barn lika mycket som ett bioplogiskt så anser jag det vara SJÄLVKLART att man gör det.

Litenresten: Läste om mindres förstoppningar som verkar komma ibland. Vad beror det på? vet ni det. Känns som om det kanske kan vara nåt i kosten om det nu komemr lite då och då. Stackars lilla tjej. Hoppas du får jobbet förresten. Förstår att det börjar kännas konstigt att dälja graviditeten och hålla god min ju längre tiden går.

Telis: Härligt med semester! Hoppas verkligen inte du har grisarna. Kan lugna dig med att det går nån slags förkylning där man får skit ont i kroppen och huvet och blir mosig men egentligen inte mår värre. Lite lite snuvig kanske, men ingen feber. Jag och flera av mina kompisar däckade av det förra veckan. hmmm vad var det lugnande i detta ... jo att ont i kroppen inte behöver vara grisar

kokosen: HÄRLIGT att höra att det börjar bli bättre!!!! äntligen!!!!! saknarv dig gumman½!!!!

CICCI:

Kängu: uppfattar att du har sovproblem med ru
    tungt, sömn är ju så jävla avgörande för hur man mår och orkar emd allt. Hoppas ni får rätsida på det hela. kram.

PB: låter som om flytt osv tär hårt på dig. Hoppas ni snart kommer i ordning så du kan återhämta dig!

Mugglan: Lät som du hade en skön semester och lycka till emd hela hus kaoset. Vi har ju alltid veta att vi SKA lämna stan och att det inte är så här vi ska bo i framtiden. Men att väl ta steget till att aktivt leta nytt och flytta. Näe det är stort. Hoppas ni hittar ERT ställe snart.

Frejan: Det börjar bli nära nu
    åhhhhhhh
    avundsjuk och ssååååååå spännande!!!
    Skulle vara kul att träfafs en gång till inna bumsis kommer så jag får klappa på din underbart vackra mage igen.

Hmmmmmm
    kom ju på att det finns massor av gravidmagar här i stockholmstrakten här i tråden nu.
    Kanske kan man få gruppklämma på dom
    och gruppkrama dom som är utan mage

• Fru FruLLan

jag skriver verkligen som en enbent kossa

• Fru FruLLan

hejsan tjejer
    Har haft häcken full med tjej helg och annat.

Frejan: Åh vad jobbigt det lät som du hade det . STOR kram coh vad underbart att du ska få träffa en kurator och det snart. Hoppas det hjälper.
    Och nu är det inte långt till bumsisen kommer Hoppas du mår lite bättre när den dagen väl är här.

Mugglan: Åh vad jobbigt med testet hoppas att gyn kan hjälpa dig lite.
    Jobbigt även med hustankarna där du och make tänker lite olika. Kan meddela att min make tänker precis som din och jag som du.... jobbigt.

nenne: Åhhhh ruvning!!!!! Du kan inte ana vad jag håller tummar och tår. Försökte komma in i tråden under helgen från mobilen. Men det fanns ingen täckning i skärgården Håller som sagt tummarna och allallallalla tår. När kommer svaret om eventuella eskimåer?

Ore: det börjar dra ihop sig!

AM: Åh vad jobbigt det lät med bandagen!!! Skönt att de kommer av snart. Hoppas läkningen går smärtfritt och fort.

Kängu: Skönt att sprutan gick bra. Roffe reagerade inte alls heller. Även fast han tyckte att sprutan gjorde ont. Hans storebror sa inte ett pip om sprutan.
    Har du slutat amma helt? Hoppas du får jobbet du sökt.

Liten: Åhhh gumman. Låter jobbigt emd alla hormoner och maken som inte fattar vilken sida om stan som vore bäst att bo på. Hoppas det löser sig. Vilken vecka är du i nu?

Vickan: Ska du skafafa tabletter
    REDAN
    Hoppas de hjälper!

Telis: Hoppas att det inte är lunginflammation!!!!! Jobbigt med puckad projledare.

Stövelproblem: Själv har jag så smala vader så jag inte kan ha några stövlar av det skälet.

Kokosen: UNDERBART att det verkar gå lite bättre med lillebror. Och vad härligt att höra att conny är så fin mot brorsan. Visst är det underbart att se ? Det finns inget som värmer ens hjärta mer. saknar dig hjärtat synd att jag missade förra veckan. Måstye ses snart.

Hur var det med trådbrunch förresten, fanns det plan på nån?

Hmmmm: vad var det mer jag skulle kommentera.

Jo just det lappis: Jag tror inte avslaget på adoption det där paret fick enbart berodde på språket- Det måste ha funnits fler saker som var mycket större och viktigare. Men håller med mugglan tror jag det var att säg att ni har för ambition att börja prata svenska hemma.

• Fru FruLLan

Tinga: Hjärtat vet inte vda jag ska skriva. det kom tårar i mina ögon och sorg i mitt hjärta när jag läste ditt uppgivna inlägg. Åhhh gumman vad jag tycker synd om er!!!!
    Precis som telis skriver så känner jkagh att det låter så sjukt jobbigt det ni går igenom och HAR gått igenom under så lång tid nu. och om det LÅTER jobbigt för oss så är det säkert inte ens i nöärheten av hur inihelveteassatansbajsjobbigt det verkligen är för er.

Önskar så att det kunde vända NU . Det är så orättvist opch eländigt! Vilken HEMSK kamp ni fört sen killarna kom. Önskar bara såååå att det kunde vända och att ni på vägen till vändningen fick HJÄLP hela tiden av allt och alla.

KRAMAR i massor!!!!!

• Fru FruLLan

Nenne: Häääääääj
    GRATTIS till eskimåerna! Faaaaaaaaan vad härligt.
    Förstår att det är en extremt jobbig tid för er just nu och önskar att det g¨år fort och smärtfritt.
    pööööössssssss

Cicci: HJÄRTAT Kul att se dig i tråden. Hoppas middagen gick bra och att du hinner vila lite nu. Tyckte det var extremt fint och RÄTT det någon skrev att ta hand om dig och låt ANDRA ta hand om DIG! Det är du värd! sliskig puss mitt på munnen!

Vickan: Du undrade lite hur jag mår.

tackar som frågar. och hmmmmm
    Jaaaa vad ska jag svara ?

Jo jag är väldigt känslig och labil, men det är vel sån jag är som människa. Men just nu kanske lite extra, vilket skapar en del kaos.

MEN
    jag får bra hjälp och känner mig taggad inför att ta tag i mitt bagage och mina demoner. Utvärderingen inför psykoterapi pågår fortfarande och jag håller alla tummar och tår för att jag ska få börja och det SNART.
    och jag känner mig lite stärkt.
    OCH vad det gäller könen på mina barn så börjar det hända mirakel.
    Njaeeee inte så att nån har bytt kön eller plötsligt blivit hermafrodit... näe inte SÅ mirakulöst.
    MEN jag börjar tycka att det är COOOLT och ROLIGT att jag faktiskt har två söner!!!!
    VEM kunde ana det!!!!!

Men så känner jag ibland och andra sekunder sörjer jag min obefintliga dotter. MEN jag är på väg åt rätt håll.
    OCH jag skulle inte byta ut lillebror roffe för allt i världen. (en ekvation som ju inte alls går ihop emd att jag vill ha en dotter, men känslor kan inte matte)

Så helt klart mår jag bättre på själva könsfronten och vad det gäller mina barn. Men jag är känslig nu.

Förresten
    På fredag ska jag dubbeldejta mina psykologer
    ha ha ha
    då ska vi träffas alla tre på en gång.
    Sncka om psykotisk person

• Fru FruLLan

Tinga
    Åhhhh gumman.
    FAAAAAAN vad jag skulle vilja hjälpa dig just nu!

jag tycker opckså att ni hade fått er beskärda del av skit och oro efter neo. Men det är vel bara alltför bevisat nu att livet verkligen >INTE är jämlikt eller rättvist.

• Fru FruLLan

Just det ja
    Nån hade undrar hur det blev med roffes namn.

Det visade sig att det namn som vi stressade fram för att alla tjatade så förbannat tyvvär hade satt sig alldeles för hårt för att gå att ändra. Jag och maken försökte men det gick INTE med borren. Han undrade om vi var från nån konstig planet och förklarade att lillebror minnsan VAR "roffe". Så då lät vi han bestämma och så är det med det...

Vigjorde fel från början som lät oss stressa fram ett namn utan att ha tänkt klart. MEn självklart gillar vi namnet och det kommer bli superbra. MEN hade vi tagit det lugnare hade det helt säkert blivit ett annat namn.

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    GRATTIS mamma frejis och välkommen till världen bumsis!!!!! HURRA!!!!!
    Vilken underbar nyhet. Hoppas att andningen ordnar till sig.

Vad inne häromdagen för att läsa och skriva. men snubblade över ett inlägg från nenne där hon började ana tant
    Blev sååååå ledsen så jag panik sprang ut ur tråden igen.

har nu repat mod att komma in igen och upptäcker till min förtvivlan att det verkligen var tanten som kommit

vet inte vad jag ska säga, futtit som faaan, skickar bara en stor kram. FAAAAAAAAAAAAAAAAN

Såg att det var flera som fått tant vilket är dkit i helveteteet det också. Kramara till er med.

Och vilket OTROLIGT oproffsigt bemötande du råkade ut för snorkis! Slappna av så funmkar det Får en BM säga så????? Kram.

Grattis till jobb liten och gratiis till hus mugglan.

AM: Förstår oro över platt huvud men tror absolut att det kommer rätta till sig på några månader. Hoppas H gillar sido sovningen.

Några i min bvekantskap och mamagrupp jhade samma problem och det blev bra ganska fort.

Roffe vill alltid somna på sidan. Rullar sen över på rygg, har aldrig oroat mig över att han skulle rulla till mage. Orkar inte oroa mig för allt....

Har mjassor att kommentera men en sprängande huvudvärkl gör att jag inte pallar.

Kan bara meddela att lill-skruttans dop i lördags var FANTASTISKT!!!!! Så himla vackert, fint, trevligt, gott och SUPER. Cicci hade verkligen gjort ett kanon jobb med ALLT (som vanligt). Hoppas att du får skön och välförtjänt vila hos mamsen gumman.

Återigen
    Nenne.....
    KRAM

• Fru FruLLan

Hejsan jejer
    Har varit inne och äst regelbundet men inte kommit för att skriva så mycket. Utom då 2 gånger när hela skkkiiitttten pajjat når jag postat. Två inlägg som gått förlorade och jag hart bara inte ids skriva om allt.
    Orkar inte skriva mer än puss och kram till alla just nu måste kramas lite med maken innann sänggång.-

MEN jag tänkte höra om det fanns plats för en till på brunhcen på sön? eller är det fullt?
    puss

• Fru FruLLan

Hejsan älsklingar
    har varit inne och läst en dhel del förrra veckan men hinner inte skriva... varför? fattar inte. Tiden rinner iväg....

men hinner inte skriva nu heller
    vin och kronärtskocka och mys med mamma
    inte helt fel.

Stora pussar, riktigt blöta och sliskiga till alla.
    Särskilt om nån känner sig låg eller nere.
    PUUUUUUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

• Fru FruLLan

Glömnde ju skriva att jag tänker en massa på er!

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    God söndagskväll på er alla.

Kokosen ÅHHHHH vad underbart skönt att mjölkfritt fungerar. Härligt. Äntligen. Blir såååå glad för er skull. Köp tofuline mjölk, den sötade, sen smakar allt glass efter det Gör livet roligare

Snaily: Om du behöver en puss och en kram så kommer här ett STORT varmt lass. Så många du kan tänkas vilja ha.

Om det är någon mer som behöver så finns det så det räcker till fler kan jag lova.

Önskar att depp manteln inte skulle behövas i tråden för NÅGON under hela nästa år. Det vore kalas.

Mugglan: Angående att inte hinna in i tråden så är det precis som cicci skriver men ÄVEN som kokos skriver.

Visst är det skillnad på att ha två och ett barn. Självklart. Man har ju en yster 2 åring som fortfarande har behov även fast man får en nying som har sina behov. Så det blir lite pusslande. MEN jag uppfattar det som urmysigt. Det är mer på riktigt nu eller hur jag ska uttrycka mig. Men visst det är lite knepigt att amma samtidigt som man ska lyfta ner storebror i sängen eller byta blöja samtidigt som man ammar. MEN som sagt. MAn lär sig och det man får tillbakla uppväger ALLT.

Orsaken till att man inte hinenr vara så aktiv i tråden är däremot precis som cicci skriver. Man är ju ute och flänger hela dagarna. Jag måste nog tagga ner lite och ha iallafall EN hemmadag i veckan tror jag. Men det är ju så KUL att vara mammaledig och träffa folk. Så man gör ju hellre det.

Och efter dagis så är det ju parken som gäller och sen efter läggning så försöker man ju umgås emd maken som man ju intre träffar så mycket.

Där har man kanske den stora skillnad mellan ett och två barn. Man har ju ännu mer att pyssla med med barnen så man har kanske mindre fokus på varandra när ungarna är vakna. Därför blir det ju extra viktigt att umgås när barnen somnar och faktiskt få vuxen tid och prata med VARANDRA.

Men annars så tycker jag att ett barn var mysight och kul men två barn är UNDERBART och liksom gör hela familje grejen till en st6örre upplevelse.

TÄNK
    jag tycker fortfarande det är så sjukt jobbigt att skriva positiva saker om barn och så med tanke på att det är flera kämpande i tråden som ännu inte fått uppleva lyckan,.

Hoppas ingen känner att det jag skriver är för jobbigt.

När ni
    hade tänkt kommentera massa mer.
    Men nu kom maken med en tekopp.

PUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor