• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

AM - ja, vi får se hur jag ska förklara vem du är!!!?? Hmmm... *kliar mig bakom örat*

Nu har alla gått från kontoret och jag är ensam kvar. Arbetsmotivationen är inte på topp men jag bör stanna kvar en stund till eftersom jag tog en superlång lunch.

• kängu

Appropå hus, såg en riktigt snygg, modern villa till salu här i byn. Jäkligt dyr för att vara här, men vilken skillnad om man jämför med liknande hus i stan!!

• BrudSommar2006

Iris degar med sin pappa ett tag. Stackarn kom förresten hem från dagis jättesnuvig, hoppas att vi kan gå på simningen imorgon, trist att missa första gången.

När jag hämtade Iris idag så höll hon, en annan flicka och en liten pojke på vid en utplattad stor kartong på gården. Flickan sade "Iris har suttit på kartongen HEELA tiiden!". Iris sade "IRIS ÄR JÄÄTTEBUUSIG!!!". Så skulle vi gå hem och då sade pojken "Äntligen flyttar Iris på sig!". Jag vet inte vad de höll på med men jag är väldigt nyfiken.

• viktualia

har insett fakta - jag MÅSTE lugna ner mig och inte jobba så hårt som jag gjorde igår....

... idag har jag nämligen mått urruttet och det blev bil till jobbet eftersom jag inte vågade åka buss...

synd bara att jag är så RUTTET dålig på att lugna ner mig... jag är ju så entusiastisk över jobbet... hm...

• passionsblomman

Nu ska jag fira dagens framgångar med att äta....

...Svenska kräftor....

Fick svar på senaste budet med 25 till, så nu har det faktiskt gått upp 250 000 över vårt utgångsbud, och det är två par som fortfarande diskuterar och ska återkomma, så kanske kanske är det inte riktigt stopp än.

Det är värt ett gäng kräftor!

TREVLIG HELG!!!

• sweetstreet

PB
    Å vad KUL!!!
    Grattis till att ni är uppe i Bonussiffror!!!

Vickan,
    jag vet att det kan vra svårt att dra ner på jobbtakten ibland. MEN när man mår dåligt så går det ju lite autoimatiskt.
    Trixet är väl att lyckas hålla tempot nere även när man sedan börjar må bättre, så att man inte ska mås sämre igen...

MSW,
    jag tror det kommer bli bättre i bröstet rätt snart. ofta tar det ju inte alltför lång tid för dem att acklimatisera sig till förändrad mjölkefterfrågan. men det är inte så kul så länge dt gör ont. Hoppas snart det blir bättre.

Snaily,
    hoppas du får en bra tripp till Arboga!!
    jag var där för många år sedan då en av mina bästa vänner bodde där. Det är en liten och mysig stad. fast jag tror den skulle kännas lite för liten för mig att bo i...
    Å andra sidan är jag nog inte rätt person att bedöma sådant nu. Jag tycker ju att även Stockholm känns som en liten pittoresk "småstad" nuförtiden, där lugn och icke-stress råder !!!

Mugglan,
    hoppas att du får en skön och bra semester!!!
    och att du snart slutar blöda!
    kraaam!

BS,
    fy för din kollega!!! Vad HEMSKT!!!
    När man hör sådant så inser man verkligen hur bra man har det! För hur jobbiga saker man än har runtomkring sig så känner jag att så länge de jag älskar mår bra och har hälsan /både fysiskt och psykiskt) så har man ettt bra liv!
    Sedan udnrar jag också vad Iris och hennes dagiskompisar lekte! låter rätt intressant!

Sist men inte minst
    CICCI!!!!
    GUMMAN!!!!!!!!!
    jag vet inte riktigt vad jag ska säga till dig men vill skicka stödkramar!!!
    Det låter inte alls bra att du mår såpass dåligt. jag tycker att du bör ge "psykofolket" en chans trots allt. Även om du känner att du inte riktigt tror det kan hjälpa dig.
    men se på fruLLan. Hon var ju 100% emot det från början när hon mådde som sämst innan BF men nu vill hon ju inget hellre än att få hjälp och stöd att arbetsa igenom hela den processen som kan hjälpa henne på sikt.
    Jag har aldrig haft panikångestattacker men känner flera som har det.
    Det låter otroligt läskigt tycker jag men jag hoppas att du kan komma i balans oavsett om du går tillpsykolog eller ej.
    KRAAAM!

• passionsblomman

Har kollat upp vadreavinstskaten är på nu!

I fjol var den på 20% men i år har den höjts till 30!!!

Det mina vänner betyder att än får det helst hända lite mer,på vår front, för det blir då fasen inte många ören kvar när pantbrev och mäklare och allt är betalt.

• muggles

PB: men visst får man skjuta upp (uppskov kallas det nog) reavinstskatten sålänge man köper ngt dyrare? Du betalar lite ränta för uppskovet men det är inte mkt.
    Grattis till soffpengar!

MSW: kan du inte amma en gång till då? Som avslut. Känns som att du vill det. Bara A vill så...

• _koko_

PB - Du får iaf räkna bort mäklaravgift (helt säker) och pantbrev (nästan säker), samt ev andra omkostnader, från det du betalar skatt på, och så kan man fortfarande skjuta upp den som muggles säger, tror det är 0,5% per år man betalar i "avgift". Håller oavsett tummarna för fortsatt budgivning!

cicci - hjärtat, vad hemskt!! Men ändå bra att det hände på bvc så du direkt kunde få hjälp. Säger som de andra, ge det en chans, får du tag i rätt person att prata med tror jag det kan göra underverk. Jag är ju också rätt mycket så att jag tänker på andra tills jag utplånat mig själv och jobbar en hel del med det, ingen tjänar ju på att man är sån (eftersom man själv mår dåligt av det för att man inte får lika mycket tillbaka).

sweetan - Har glömt säga det tidigare, men i mars var ju sambon och conny bortresta en vecka, och när jag kom hem efter att ha skjutsat dem till arlanda började jag nästan gråta för att det var så tomt hemma, så jag vet precis vad du pratar om. Sen åkte jag och shoppade och fikade, helt själv, och bestämde mig för att jag skulle njuta av veckan, och när jag kom hem efter det var inte alls lika ödsligt hemma. Att jag sen blev skitförkyld såpass att jag knappt kunde stå upp och min mamma fick komma med mat, det är en helt annan historia...

BS - Hjälp, vilken trots! Jag köpte barnaboken av ren nyfikenhet förut och måste nog läsa lite nu i förebyggande syfte. Conny har ju inte nått dit ännu (fast han är rätt bra på att slänga saker när han inte får som han vill), men jag kan tänka mig att man plötsligt är mitt uppe i det utan att ha fattat vad som hände. Sen är ju alla barn olika förstås.

Conny har, såklart, blivit lite snuvig och jag funderar nu på hur man jonglerar det tilsammans med en nyföding. Mycket handtvätt blir det iaf.
    Dagen innan lillebror föddes var jag och köpte bärsjal (det är det som fruLlan har så dåligt samvete för, men det var ju JAG som ville till butiken, älskling!), känns himla bra att ha den nu kan jag säga, dels är han skyddad i den, och dels är han (som jag nog redan nämnt) en riktig närhetstörstande kille.

Sambon är just nu och provkör en bil. Volvoköpet blev inte av pga en idiot till säljare som ljög om skicket, men däremot sålde vi vår bil, så nu står vi utan (har fått låna min mammas bil så länge)! Inte jättebra, hahaha...
    Ajdå, nu vaknade conny, och jag får inte lyfta honom... Får se om han kan klättra ur själv om jag sänker ner sidan på spjälsängen, spännande!

• passionsblomman

Muggles,jaså kan man skjuta upp den? Det visste jag inte!
    Det är en del att ta reda på med allt sånt där också nu...

Hörni, det kom förbi en till familj nu! De har åkt änd från Norrtälje och verkar jätteintresserade! Än är det kanske inte stopp!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor