• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • kängu

Åh Sweeet, låter superhärligt att få hem familjen igen! Tråkigt med jobbgrejen, men snart får ni ju åka på semester hela familjen!!!

Ego- Jag älskar min man! Idag åkte han senare till jobbet för att jag skulle få sova ut, och när han väckte mig hade han gjort frukost och dessutom sövt Ru så jag kunde äta lyxig långfrukost i lugn och ro...

• FruCicci

Lappis, vad spännande att mensen var 1 vecka sen!!!!!!

PB, fy vad otäckt med den där människan, my god.

Koko, jasså, en BMW, vad roligt, fin bil.
    När jag var i Sickla för att handla så var det någon avundsjuk jäkel som satte en nyckeloch drog upp hela sidan på vår bil, fan, det kostar 5000 att fixa det, grrr jag vill ha en bil som man kan ta sig från a - b utan problem, ingen fin bil.

BS, vad trevligt med Junibacken denna gång då. Förra gången var hon ju rädd för delar av sagotåget med eller hur?

tinga, ikea har inget?
    jag är inte så bra..... boo concept har liknande, men ett tag sedan

själv är jag fortfarande lite deppig, men det går nog över snart, orkar inte prata om det

• fru AM

PB: Herregud vilken galning! Jag ska aldrig sätta en till salu-skylt på min dörr! Nu har jag lärt mig det.

Tinga: Gjorde en snabbkoll efter soffbord - hittade dock inga elliptiska men i alla fall:
    www.bolia.com/sv-SE/catalog/Sweden/Bolia_SE/Vardagsrummet/Soffbord/Square
    www.mio.se/Sortiment/Vardagsrum/Soffbord/Mona/
    www.mio.se/Sortiment/Vardagsrum/Soffbord/Uptown/
    www.ilva.se/produkt/5870511/napoli&webgroupid=

Kängu: oj vilken bra man!

Cicci: när du tittar in i tråden: Vad fin du var när vi sågs på väg till dagis!

• FruCicci

Just det, Sweet, jag förstår känlan, men som Kängu skriver - snart är ni ihop igen.... och semester!

• FruCicci

AM, det var snällt sagt. Stora solglasögon dålde mycket i morse
    Tack det samma med förresten

• muggles

Tinga: härligt att huset känns bra! Jodå blödningen har avstannat vad det verkar. Vågar inte riktigt ropa hej än då det har hänt flera ggr att det ökat igen, men nu är det verkligen mikrolite som kommer och mest lite sårvätska/brunt, så det verkar ha läkt därinne. Gott hopp om bad mao!!!

Snorkis: ja det kanske låter lite överjobbat att åka till jobbet efter gynbesök men jag hade inte det minsta ont och jag hade redan varit ifrån jobbet nästan en vecka (har aldrig varit borta så länge fr jobbet förut), hade massor att göra och ett möte som var inbokat. Visste inte hur jag skulle förklara att jag var "sjuk" igen utan att behöva avslöja vad som pågår. Men kan säga att sjukhusets bindor räddade upp situationen

ARGH! Mitt liv är lite för spännande just nu. Vi har åkt runt och tittat på olika tomter och hus och områden och insett båda två att det första huset som vi hoppade av, var det bästa. Bara det att min man inte insåg det då (jag var ju väldigt förtjust och det sved oerhört att behöva hoppa av). Nu skyller jag inte på honom utan vi tog beslutet gemensamt, grundat mkt på att vi inte hade ngt att jämföra med. Nu har vi ju gått på lite visningar och sett budgivningarna som hamnar i samma härad som ett nytt hus och insett att det är ett nytt vi vill ha. OCH huset som vi hoppade av ligger kvar på hemnet... Så jag mejlade mäklaren i lördags för att fråga - ligger det kvar bara för att de har glömt ta bort det el finns det fortfarande till salu. Jag kände att jag behöver veta säkert att det huset är borta innan jag kan ens fundera på andra objekt. Så jag förberedde mig på 2 scenarier: 1) han svarar att huset är sålt men att de glömt ta bort det från Hemnet 2) Han svarar att huset finns kvar till försäljning. Han svarade att de som kom efter oss ska bestämma sig under veckan... ARGH! Så fick jag inget besked iaf. Jag och maken bestämde oss för en rövare så jag ringde upp mäklaren och sa att vi skriver på papperen idag om det går. Så mäklaren ska kolla med de andra om de kan bestämma sig idag och så återkommer han under dagen. Iiiiiiiiiiiiiiiiihhhhhhhhhh!
    Samtidigt försöker jag förbereda mig på att de kommer (såklart) att ta det, särskilt när några andra också är på. Men som en kompis sa, i så fall så var det inte meningen att vi skulle ha det huset.

• Lapinette

AM - hittar du något svart bord också?

Cissi - jaaa... varför ska den dröja så förbaskat så man tillslut börjar undra?! Nu blöder jag åter igen som en gnu och sitter här halvt drogad på jobbet för att slippa värken.

Kängu - trevligt med en omtänksam man!

kokisen - vad då blev det inte den där Volvon i Göteborg?

• Lapinette

muggles - vad spännande med huset!!!!!!

• FruCicci

spännande Mugglan! jag har med kollat på hus de senaste dagarna, men 'hemma' i blekinge.....
    fast det blir nog inget hus där än, det finns inte många jag kan tänka mig... blir nog att vi är kvar i sthlm

• FruCicci

Lappis, låter som tidigt mf i mina öron
    skulle inte förvåna mig alls..............

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor