• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • _koko_

kängu - Hur jag än försöker funkar inte liggamning för mig. Fick en massa hjälp av BM på bb med conny, men det hjälpte inte. Försöker tänka att lillebror är ett halvt kilo mindre än conny var och behöver äta ikapp, då känns det lite lättare att stå ut.

• FruCicci

hela vår fasad och 4 fordon pajjades i lördags morse av ett rattfyllo, så man ska ha garage, hade vi innan när vi hade sportbilarna, för slippa kniv i suffletten , men nu ska de ha
    4000 kr + moms för det, i månaden....galet.

fru AM skrev 2009-08-31 10:24:32 följande:

Apropå bil: vi har ingen bil just nu men när vi skaffar det igen kommer det troligen bli en jeep som vi kommer låta bli så bucklig och repig som den kan bli. Har man bilen parkerad i våra kvarter så blir den hoppad på och skrapad av fyllskallar på väg fr krogen mest hela tiden. Det är ju helsurt att betala reparation/självrisk för sånt stup i ett.
  • BrudSommar2006

Lapinette, så skumt med så sen mens! Det låter som att ni haft en bra helg i alla fall.

Cicci, skulle maken också kunna tänka sig att flytta till Blekinge? Jag förstår att du vill bo närmre dina föräldrar, så mycket lättare när man har småbarn. Fast det kanske är lättare med jobb i Stockholm i din bransch?

• kängu

Koko igen, Ru låg vid bröstet nästan hela tiden, var bara nöjd korta stunder efter amningen. Första gången han var riktigt nöjd var när vi gav honom ersättning. Men det är ju olika för alla!!

• FruCicci

ska prata med maken senare i veckan...
    ja, har man fina saker får man ej ha dem ifred, sorgligt

_koko_ skrev 2009-08-31 10:40:23 följande:
    cicci - Förresten, vilket SKIT med bilen!!! Fattar inte hur folk funkar... Kommer du prata med någon (jag förstår om du inte orkar prata med oss) utomstående något mer? Visst skulle du och maken dit ihop i veckan? Hoppas det. KRAM!!!
  • BrudSommar2006

Lapinette, man behöver inte ha barn med sig för att gå dit, det är hur mycket turister som helst som är där, bara vuxna.

Cicci, vad trist med repa, maken hade gått i taken, han klarar inte riktigt av sånt där.

AM, vad tråkigt det är när man inte får ha sina (mycket dyra) saker i fred, som tex en parkerad bil, och så ska alla andra komma och förstöra. Jag förstår verkligen att ni bor lite illa till just vad det gäller parkering, mitt i krogdistriktet liksom.

• kängu

Koko, aha jobbigt att inte liggamningen funkar. Har du någon riktigt skön fåtölj med fotpall som du kan sitta i? Om inte, köp en bums! Nu måste jag gå, Ru gnölar! Ska se om jag kan ta ut honom på en promenad i vagnen... Vagnen är fortfarande inte speciellt populär här, men det blir bättre o bättre! Innan bar jag Ru kanske 8-10 timmar om dagen, nu är vi nere på 4-5. Så det blir bättre!! Tänker på dig, skickar några styrkekramar!

• FruCicci
    Lapinette skrev 2009-08-31 10:42:04 följande:
    kokisen - skit med Volvon (varför ljuga om sånt som ändå kommer att uppdagas och stackars din make som måste åka hela vägen och sen upptäcka det) men skoj att ni hittat en ny och bättre bil. Jag vill åka sagotåget men har inget barn i lagom ålder att låna. Kanske ska jag dra med pappa dit ... och då få vara barnet istället?
  • FruCicci

lappis, du får låna vickevire om din pappa inte har lust

• BrudSommar2006

Iris fick ju ersättning redan på BB och det var skönt för då slocknade hon direkt och sov en bra stund. Först kunde inte jag heller liggamma men när jag blivit tillräckligt trött och sliten av att sitta upp hela nätterna var motivationen till sist så hög att jag på något sätt fick till liggamningen i alla fall. Fast jag kunde ju inte sova så länge hon låg och snuttade men det var bättre än att sitta i alla fall och så fick jag ont i ryggen också av att ligga så länge på samma sida i taget.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor