• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • fru AM

Apropå bil: vi har ingen bil just nu men när vi skaffar det igen kommer det troligen bli en jeep som vi kommer låta bli så bucklig och repig som den kan bli. Har man bilen parkerad i våra kvarter så blir den hoppad på och skrapad av fyllskallar på väg fr krogen mest hela tiden. Det är ju helsurt att betala reparation/självrisk för sånt stup i ett.

• BrudSommar2006

Cicci, vi åkte inte ens något sagotåg. "Det är läskigt" sade Iris och så blev det, vi gick runt istället. Däremot är hon fortfarande lite oroad över att busiga tjuvar (Dunder-Karlsson och Blom) tog Pippis pengar och både igår kväll och i morse har hon kommit och gett oss låtsaspengar hela tiden som man ska låtsas ta emot. Sedan fick hon en femkrona av maken som han hittade i fickan, oj vilken skatt! Den gick hon runt med resten av tiden så teatern har uppenbarligen fått henne intresserad av pengar!

• _koko_

lappis - Hjälp, en hel vecka sen?!! Ojojoj, vad din kropp gillar spänning och spratt...

kängu - Jag har redan tänkt tanken att börja komplettera med ersättning till lillebror eftersom han hänger vid bröstet HELA TIDEN. Inser hur otroligt bortskämd jag var med conny som man kunde amma och sen lägga ifrån sig nästan från början. Men jag kommer bita ihop ett tag till (bokstavligt talat, bröstvårtorna tar ordentligt med stryk av att sugas på precis hela tiden, kan jag säga), för jag VILL ju amma.
    Dessutom börjar jag få "sittsår" eftersom jag inte får ligga ner något på nätterna, även när han sover ska han ligga vid bröstet...

muggles - Håller tummarna för att de inte kan bestämma sig då!!!!!

lappis - Nä, säljaren hade ljugit om skicket och vägrade gå ner något i pris, så sambon fick köpa en returbiljett och ta tåget hem igen. Gissa om jag, nyförlöst och hormonstinn grät när han ringde och berättade det....
    Men nu har vi fått tag i en jättefin bil så jag är nöjd. Den är äldre än volvon men har bara gått drygt 3000 mil.

Nu ska jag köra en kasse äpplen i juicepressen och sen drar vi och (förhoppningsvis) köper ny bilstol. För JA, för tillfället ligger faktiskt lillebror och sover alldeles själv i soffan!

• BrudSommar2006

Muggles, vad spännande att det kanske bli hus idag, håller tummarna! Jag tycker att ni gör helt rätt som tittar på nytt och dessutom lite större, det skulle vi också ha gjort. Eller rättare sagt, nu har vi ju renoverat klart så vi är jättenöjda med huset, bara lite litet och vi har inte riktigt möblerat klart heller.

• kängu

kokosen, jobbigt! Kan du inte liggamma?

• _koko_

cicci - Förresten, vilket SKIT med bilen!!! Fattar inte hur folk funkar... Kommer du prata med någon (jag förstår om du inte orkar prata med oss) utomstående något mer? Visst skulle du och maken dit ihop i veckan? Hoppas det. KRAM!!!

• Ore

Puh, läst ikapp... Min hemmadator krånglade så in i **** i helgen, fick aldrig igång den och maken var bortrest.

PB: Läskigt med psykfall... Men kul att det tickar på med budgivningen! Håller tummarna för att det dräller in bud idag. Men DU ska bara ta det lugnt och fokusera på inseminariet

MSW: Trist att det gör så ont att sluta amma...

Snaily: Grattis till korvens framgångar på utställningen!

Koko: Grattis till bilköp! Skönt att ni slapp vara billösa så länge...

Muggles: Härligt att blödningen har avtagit, och att badutsikterna ser lovande ut. Håller tummarna för att ni får skriva på för huset, om inte annat så har ni ju gjort allt ni kan... Visst kan man ångra att ni hoppade av det till att börja med, men eftersom det kändes rätt då så VAR det ju rätt beslut, även om det senare visade sig vara fel, kanske...

Snorkis: Skönt att maken är litet mer engagerad i ÄL och liknande...

Sweet: Puerto Rico på semester låter ju otroligt härligt... Så om retreat-dagarna borta från skruttan känns långa får du se fram emot långa härliga dagar med familjen SNART!

Cicci: Surt med repa i sidan på bilen, förstår till fullo din önskan att bilen framför allt ska fungera. Det är mitt största krav också! Är den bekväm, har snygg färg och att det är så pass bra motor att omkörningar går rätt så snabbt så är jag mer än nöjd!

Nenne: Om du är här och smygläser så antar jag att du håller på med sprutande för fullt. Håller tummarna och tänker på dig

Ego: Bortsett från datorkrångel så har jag haft en trevlig, men tröttande helg. Möhippa för lillasyster, och jag var en av dem som har hållt i trådarna. Mycket flängande med förberedelser från och med fredag kväll, när det väl dragit igång blev det lugnare, men jag blev trött framåt natten, och gårdagen var seg - minst sagt. Hade även litet "efterarbete" då, vi behövde röja i den lägenhet vi lånat (min brors).

Lyckades även tappa min systemkamera i backen, och förstöra objektivet Hade ändå litet planer på att köpa ett nytt, men nu blev det ju litet mer akut...

• Lapinette

kokisen - skit med Volvon (varför ljuga om sånt som ändå kommer att uppdagas och stackars din make som måste åka hela vägen och sen upptäcka det) men skoj att ni hittat en ny och bättre bil.

Jag vill åka sagotåget men har inget barn i lagom ålder att låna. Kanske ska jag dra med pappa dit ... och då få vara barnet istället?

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor