• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

Hittar ingenting om årskort på Aquaria på deras hemsida i alla fall. Borde de ju ha tycker man. Gratis är det med Stockholmskortet eller A la carte kortet men i alla fall det första är väl ett tidsbegränsat turistkort, det andra har jag aldrig hört talas om.

• kängu

Mugglan, du anar inte hur skönt det är att veta att du har varit i samma situation. Jag har ringt till BVC nu och bett deras psykolog kontakta mig. TACK för sparken i arslet
    När är du då åker till holmarna, denna veckan? Skulle vara kul att ses för en lunch men förstår om du inte hinner!

BS- Aquaria är ju supermysigt!! Har aldrig varit där med barn men utan

Cissi, STORA kramar till dig!! Skit i städningen, gör saker som får dig att må bra istället!!

Hej Nenne!! Kul att se dig här! Spännande med sprayandet och sprutandet och allt... (hm, det lät lite perverst det där... )

• muggles

Jag åker tidigt imorgon tisdag så hinner ingen lunch Kängu men gärna när jag kommer tillbaka igen!

Nenne: härligt med blödningen! Ett steg på rätt väg...

Nej inget positivt besked fr mäklaren. De andra köparna har bett om ett specialkök och de inte får besked från Marbodal förrän onsdag så det gick inte att pusha det tyvärr. Och det är klart att Marbodal fixar att lösa köket, det går ju alltid att lösa sådant. Så vi får ställa in oss på att huset är borta, precis som jag trodde. Men då var det väl inte meningen att vi skulle ha det tydligen... Det hade bara varit så skönt att få ett definitivt besked redan idag. Det är som med plus, man kan inte sluta hoppas förrän men vet helt säkert.

• Ore

Attsingens med huset, mugglan... Man kan ju dock hoppas att det blir litet för dyrt med specialkök??? Så att de kanske ev drar öronen åt sig? Men det är kanske litet långsökt och orealistiskt...

• Ore

Nenne: Det där med att allt renoveringsarbete tar längre tid än man tänkt sig har vi också märkt av... Och har man då ett helt hus att fixa så kan det alltså dra ut på byggtiden med ett år eller så, litet drygt

• Tinga

Sweet ? du får tänka på semestern i Puerto Rico när du sitter på föreläsningarna och njuta av tanken på att du sen får tillbringa flera hela dagar tillsammans med Lillskruttan. Kram!

Lappis ? haha, jag skrattade gott åt ditt Lack-bord! Ibland är det det billigaste och enklaste som är det bästa. Kan tänka mig att det var mycket känslor som kom upp i helgen; jag blev ju tårögd bara av att läsa om hur lycklig du var som hade både mamma, pappa och make samlade på samma ställe.

Kängu ? tråden är till för utläggningar om sådant som är jobbigt! (Och roligt, spännande, ledsamt, hoppfullt,?) Om du känner att du hakat upp dig i dina tankar är det säkert jättebra att prata med ett proffs också, så att du äntligen kan få lite ro i själen. Kram!

Muggles ? vad skönt att det ser lovande ut på badfronten! Så spännande med era husplaner! Är det huset som vi diskuterade olika planslösningsalternativ på ovanvåningen för som gäller?

Superellips heter designmatbordet du pratar om och ett sådant har vi. Tyvärr finns det inga soffbord som är så smala som 50 cm i den modellen, för annars hade det passat perfekt. Soffbordet du länkade till var snyggt, men jag tror att vi behöver ett lite stadigare bord, med tanke på vildingarna som far fram här hemma?

Ert soffbord är jättesnyggt, men tyvärr för brett för att passa hemma hos oss. Vi har tagit bort en vägg i vardagsrummet, så att vi fått en vinkel, i vilken vi ska ha en soffgrupp. Vi tänkte ställa två 3-sitssoffor mittemot varandra, men eftersom rummet är ganska smalt kan bordet inte vara bredare än 50 cm. Det där med en hylla undertill är smart tycker jag, för då slipper man ha fjärrkontroller och annat krafs på bordet.

AM ? tack för tipsen! Bordet som fanns på Bolia var riktigt snyggt. Har sparat det bland favoriterna, så får maken och jag ta en gemensam titt sen.

Cicci ? skickar en må bra-kram till dig!

• Tinga

Muggles - typiskt att ni inte kan få besked redan idag; det hade ju varit skönt att veta innan du drar på semester. Trevlig resa, förresten!

Nenne - vad skönt att höra att du mår så bra!

• Tinga

Lappis - nu har jag ju snöat in lite på elliptiska bord, men det här hittade jag när jag kollade häromdagen - www.bitc.se/Furniture.aspx&ReturnUrl=%2fFurniture.aspx. Svart är det iallafall.

• kängu

Mugglan, så gör vi! Hoppas du får en härlig resa!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor