• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

Frejis - det är den enda maträtt han har efterfrågat men efter att jag tjatat ett tag så dök även raggmunk upp.

• Tinga

Lappis - tyvärr är vårt bord i oljad ek, men annars är det bara 120 cm långt (48 högt och 70 brett) och det är till salu.

• Tinga

Frejis - oj, bara 4 veckor kvar! Tänk vad tiden går! Är det planerat snitt som gäller då, eller? Skönt att Bumsis verkar må bra iallafall. Kram!

• Lapinette

Tinga - måtten lät bra men däremot önskar vi ett bord i svart.

• passionsblomman
    Ore skrev 2009-08-31 16:17:33 följande:
    Läste det här litet snabbt, och tänkte "har jag missat att PB fått tant, det måste varit väldigt oväntat eftersom det annars var dags för insemination"... Sedan insåg jag vilken tant som syftades på

Nä inen tant alls här just nu tack och lov. Vare sig av ena eller andra slaget.

Mäklaren fick höra av sina kollegor idag att dne där kvinnan är välkänd för dem, helt galen och har hållit på så här i tio år! (hon är själv ny på firman så hon blev lika paff som jag)

Iallafall: idag har en lagt sig men en ny hoppat på och vi väntar på att höra av ytterligare två som båda väntar på besked från respektive banker.

Buden har idag ökat med totalt 100 000!!!!
  • passionsblomman

Jaaaa! Jag är skitglad!

M på kliniken skrattade så hon grät när jag berättade om och härmade den galna kvinnan som kom igår förresten.

Lapinette skrev 2009-08-31 16:53:30 följande:
    passionsblomman - vad härligt!
  • Frejis

Tinga - kram tillbaka Ja, det blir nog planerat snitt i slutet av månaden.

Ore - mm, farligt att skriva om tanter här

Passionsblomman - jaha, så människan är känd? Skönt med en ordentlig budgivning, det får ni se till att fira sedan.

Dags för mat!

• passionsblomman

Frejis, Ja det verkar som vissa psykon fastnar för en viss firma. Mäklaren berättade att hon hade en liknande på sitt förra jobb som liksom åkte runt och rörde till allt hon kunde för just dem. Nu på den här firman är det den här tanten. Jag hade en på en blomsteraffär som ringde och skrek att han runkade eller blev avsugen..alltid vid 14 på lördagar...

Det finns fler dårar än man vill ha reda på.

Lappis: din pappa har bra smak verkar det. Gillar han sushi också? och Svenska kräftor?
    Isåfall är topp fyralistan klar.

• snaily

PB, 100000, det var inte dåligt!

Muggles, fasen vad trist med huset! Men bra att ni bestämde er för att kolla upp det igen, så kan ni förhoppningsvis "sörja" det och gå vidare sen. Kul att du troligtvis får bada, tjohoo!

Nenne, härligt att höra att du mår bra - lycka till med sprutor och sånt!!

Frejis - ja jag är ju helt novis men visst är det väl bra med HP?? 4 veckor kvar bara, jösses vad fort det går! Snart är Bumsis här! Hoppas du slipper mer dramatik fram tills förlossningen nu bara...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor