• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • fru AM

PB: det är ju fantastiskt med budutvecklingen (såvida det inte är galna tantaloran som bjuder förstås )!!! Skulle inte förvåna mig om det blir uppåt 2 millar! Heja!

Idag har vi bröllopsdag! Det är så mysigt! Maken hade köpt vå kartonger hallon till frukosten (visserligen roffade Livia åt sig de flesta men det var gott med de jag lyckades kapa åt mig), vi har utväxlat presenter samt ska äta lunch ute och även middag. Love is in the air!

Puss på tråden!

• passionsblomman

Fantastiskt är ordet!

Den galna tanten har inte hört av sig tack och lov. (Hon brukar visst aldrig bjuda heller utan bara bråka...)

• BrudSommar2006

AM, det här låter ju som att det kan bli en riktigt bra dag! Grattis!

Passionsblomman, vad roligt att det gått så bra med budgivningen! Har ni någon aning om när den beräknas vara avslutad?

• passionsblomman

Eftersom det verkar dyka upp nya som vill buda så tar vi det lugnt...

BrudSommar2006 skrev 2009-09-01 11:04:22 följande:
    AM, det här låter ju som att det kan bli en riktigt bra dag! Grattis!Passionsblomman, vad roligt att det gått så bra med budgivningen! Har ni någon aning om när den beräknas vara avslutad?
  • snaily

Grattis på bröllopsdagen AM! Låter mysigt värre!

PB, vad bra det går, grattis!!

Tack för alla åsikter om eventuell ivf-start! Ska höra med gyn om man kan börja pappersarbetet i november/december - om det ska sökas bidrag från kommunen så kan det nog ta ett tag innan all byråkrati är avklarad.

EA
    Vad bra (?) med tantvärk! Nya tag igen, heja! Lutar det åt ivf i höst för er (om ni inte plussar innan förstås)? Finns väl aldrig en perfekt tidpunkt tyvärr...
    Angående akupunktur är jag ärligt talat lite skeptisk (i detta syfte, inte som smärtlindring t ex), skadad av min västerländskt medicinska utbildning som jag är Säger inte att det inte kan funka, men jag är nog inte beredd att åka till Staden 12,5 mil enkel resa bort för att prova...

• Snorkfröken77

Usch vad trött jag blir! I går var både maken och jag trötta och hade ont i huvudet så vi skippade 6:et (har kört 9 dagar i rad innan) hade ju inte fått nån höjning på temp ännu = ingen ÄL än och eftersom det var dag 16 så tänkte jag att det blir nog ingen ÄL denna månad (det ska ju hända nån gång per år har man ju läst). Vi kastade in handduken kan man säga. Vad tror ni tempen visade i morse då?! Jodå, en tydlig höjning *morrar* Alltså troligtvis ÄL igår Usch vad trött jag blir, och eftersom det hittills inte tagit sig fast vi haft 6 runt ÄL så känns det som att vi måste pricka dagen, och det gick alltså åt helvete nu, bläääää
    *står och rycker i kanten av deppmanteln och funderar på om jag ska krypa in*

• Fru E

Snaily-nej det kan jag förstå när det är så långt att åka. Lite skeptisk är jag med eftersom man inte kan ta på det rent konkret men tror ändå på det lite iom att både min bror och kollega går och har blivit bra på andra områden.
    Ena halvan av mig vill köra igång ivf i sen höst om vi inte plussat innan dess medan andra halvan vill ta mc-kort så vet just nu varken in eller ut. Sen kanske jag kan ta mc-kort ändå eftersom man inte vet hur ivf-kalendern kommer att se ut

• Snorkfröken77

PB - grattis till många fina bud, jag hoppas på fler för er skull!

Snaily / EA - Jag förstår verkligen att det känns tufft att ta beslut om IVF. Jag har börjat leka med tanken om när vi ska söka hjälp, får väl bli vid årsskiftet om det inte blivit något.

AM - Grattis på bröllopsdagen!

• Fru E

Snorkfröken-jag tror att din makes simmare ligger alldeles perfekt och väntar på ditt ägg . Det tar ju ett tag innan de hittar upp till ägget och helst ska de ligga i bakhåll och bida sina krafter . De överlever ju i flera dygn så vid det här laget är du nog fullproppad !

• Snorkfröken77

EA - Är det för att du är rädd att det ska bli för mycket med att både ta MC-kort och IVF? Eller att du inte kan ta kort om du blir gravid?

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor