• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Ore

Cicci: Jag såg inte programmet, men utifrån vad jag läst mig till tidigare har jag också fattat att hon ville göra karriär på att ha fött en massa barn - vilket enligt mig är tragiskt men även irriterande. Längtan efter en stor familj förstår jag, men å andra sidan hade hon redan sex barn (!) så om hon då kände sig ensam så borde hon insett att det är något annat fel...

Kul att den gamla damen blev så glad för att hålla lillan

• fru AM

Cicci: kanske helt enkelt ge Lillan damens namn?

• FruCicci

AM, kanske det Skulle inte fövåna mig om det var typ Agda då
    typiskt.... hade underlättat om det var ett av mina 2

• fru AM
    FruCicci skrev 2009-09-02 10:09:04 följande:
    AM, kanske det Skulle inte fövåna mig om det var typ Agda då typiskt.... hade underlättat om det var ett av mina 2
    Men Cicci: det kan ju vara ett jättefint och högst tänkbart namn! Som ni bara inte har kommit på själva än. Börja med att luska ut vad damen heter! Tycker jag. Heja heja!
    JAg tycker det var en väldigt gullig historia och ett roligt sammanträffande. Eller ödet!
  • FruCicci

Ja, jag ska faktiskt ta tag i det.
    Så gullig historia faktiskt.
    Damen hade talat om för frissan vad den lilla bebisen hade haft på sig...
    Vi hade varit och tagit kort på Lillan som skulle publiceras i tidningen, så därav visste mamma vad hon hade haft den dagen tanten snackade om i somras...

• Lapinette

AM - grattis på bröllopsdagen i efterskott!

Cissi - hoppas du hittar damen, frissan kanske vet vad hon heter?

Angående åttlingarna så tycker jag det är högst egoistiskt att skaffa så många barn bara för att man vill bli känd och för att hon själv kände sig ensam som barn. Och vad är det för sjuk läkare som sätter in åtta embryon??!! Han borde fråntas sin legitimation.

• FruCicci

Håller med Lappis, sjuk läkare, det är ju inte humant, tänk att en läkare lät detta ske.....skakande.

• snaily

Cicci
    Vilken fin historia! Vilket sammanträffande - eller så är det ödet! Tycker absolut du ska försöka få tag på tanten, kanske kommer det ett namn ur det hela, eller något annat positivt

Skitväder?? Här är det stråålande sol. Känner att jag borde hitta på något ute i det fina vädret men vet inte vad... redan gått en långpromenad med Korven så han orkar nog inte så mycket mer på ett tag. Funderade på att plocka lingon men de är inte riktigt mogna. Undrar om jag ska övertala maken att följa med och fika på världens finaste gårdsmejeri...

Såg inte åttlingsprogrammet igår men det låter helt sjukt!

AM
    Vad skönt att maken stod för planerandet igår! Mer sånt!

Ego
    Nojjar över det här med ivf - när var och hur... Känner mig inte redo att börja nu, men blir man nånsin det? Men samtidigt har vi ju inte försökt såååå himla länge än. Samtidigt blir jag ju verkligen inte yngre! Rent praktiskt så är det nästan omöjligt att få till under hösten (pga jobb, kurser, resor med mera) så det får nog bli efter årsskiftet ändå.
    Deppar över att ÄL dröjer extremlänge den här månaden trots Pergo. Suck. Varför kan det inte bara vara enkelt?!

• Lapinette

snaily - om det ändå känns stressigt och jobbigt så bestäm er för att köra igång efter nyår om inget har hänt innan dess.

ego - hoppas regnmolnen drar bort för jag tänkte ta eftermiddagen fri för att hitta på något med pappa.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor