Snorkis: Förstår att det känns deppigt, men simmarna från dagen innan kanske nu har hunnit lägga sig i perfekt läge... Om inte annat så verkar ju olika studier visa på olika resultat, att har man sex ofta så blir spermiekvaliteten bättre, men det rekommenderas även varannan dag... Så om ni haft varje dag såpass länge, och sedan får till ett varannan dag, så kanske det är det som gör susen... Håller tummarna!
EA: Hur långt gången tror du att du kan vara och ändå ta MC-kortet? Om du tar teorin nu i höst, när måste du senast ha gjort uppkörningen? Kanske går att få båda...? Och går inte det så skulle du ju ha världens bästa anledning till att det inte blir MC-kort nästa år
PB: Härligt att det trillar in massa bud!!!
Frullan: Kanske får du redan infon om svininfluensa hos BM, men på ett papper som jag fick på MVC igår står det att "Diagnosen influensa ställs om man har hög feber (>38 grader) och minst 2 av följande symptom: huvudvärk, muskelsmärtor, torrhosta, smärtor bakom bröstbenet, uttalad sjukdomskänsla, rinnande klar snuva, rodnad i ögonvitan (konjunktivit), ibland diarré. ELLER lunginflammation utan annan påvisbar orsak".
Apropå influensan så fick jag mail från chefen om vaccinering. Beräknas börja i vecka 44... Jaha, det är sista veckan jag tänkt jobba. Sedan står det också på infolappen jag fick att "Vaccinet ges i överarmsmuskeln i två doser med minst 3 veckors mellanrum. Vaccinets skyddseffekt uppstår ca 2-3 veckor efter den andra injektionen". Så det kändes i alla fall inte som idé att anmäla mig till jobbets vaccination, ska jag överhuvudtaget hinna få effekt av vaccinationen under graviditeten så bör jag få det så snabbt som möjligt, och eftersom gravida räknas in som "riskgrupp" så hoppas jag i så fall att jag kan få vaccination snabbare genom MVC än genom företagshälsan.
Det står dock inget om huruvida barnet får bäst skyddseffekt om jag har hunnit bli färdigvaccinerad innan förlossning, eller efter...
Och för övrigt vet jag inte om jag ska vaccinera mig alls...? Besvärligt det här...