• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • nennesjuttioåtta

Lappis förresten, skrev ett mail till dig men sen låste sig min dator och så glömde jag bort att jag inte hade skickat det och nu minns jag inte vad jag skrev.

• Lapinette

nenne - väntar på mailet trots din alzheimer .

Normalt så fryser de bara in toppägg och efter långtidsodling så faller ju en hel del bort ... har jag märkt så det är nog inte så konstigt att det inte blev några till frysen. Förstår din frustration men du blev ju faktiskt gravid senast och det är ju mer än vad jag har blivit på 3 år ... för jag räknar inte utomkveds som en graviditet ... fast det kanske jag borde göra??!!

Hur är det, står ni i adoptionskön utifall att (fast jag är helt övertygad om att denna gång kommer det att gå vägen ... vet att du inte vill höra några positiva inlägg så sticker bakom bokhyllan och gömmer mig nu).

• Liten med Mindre

Cicci - vilken fin story. Det betyder ju så mycket för vissa, bara en sån sak att hålla barn. Jag ser hur grannarna hemma lyser upp bara Mindre kommer. Skoj att pigga upp vardagen.

Nenne - lycka till ikväll då!

Snaily - kladdkaka är säkert jättebra. Har själv snickers-cravings idag. Tanken slog mig på väg till naprapaten, och jag var helt enkelt tvungen att köpa snickers. Åt i söndags på Rigas flygplats och det var så gudomligt gott då.

Annars är det visst massor på jobbet, men jag har inte riktigt grepp om hur mycket. Ska nog jobba igen nu. Fast jag kan få beklaga mig att vd:n som ska hantera rekryteringen tydligen inte är tillbaka förrän någon gång efter 15 september - hålla in magen i 3 veckor till vet jag inte om jag pallar. Undras om jag bara kan undanhålla honom och personalkillen att magen växer?

• snaily

Nenne
    Tack för ivf-info! Förresten, vet du om det är någon kö till Falun??
    Klart du inte får svininfluensa! *skickar viruellt vaccin mot världens alla sjukdomar* Det kommer gå skitbra det här!
    Skönt att det inte är så jättemånga grejer man behöver vara borta för, men bara för att jag kom på den idiotiska idén att bo i en avkrok så innebär varje läkarbesök en hel ledig dag. Och så kom jag även på den idiotiska idén att skaffa ett jobb där man måste vara tillgänglig heela tiden och ha typ ständig jour (och absolut inte kan "jobba ikapp" i efterhand) och inget annat liv Gnäll gnäll! Fasen, borde blivit fabriksarbetare vid löpande band, som jag ville ett tag när jag var liten Nej, allvarligt talat, det är säkert inga problem med jobbet men jag är nervös bara för att jag har en ny chef som jag inte känner, så har ingen aning om hur flexibel och schysst hon kommer vara med det här.

Snart är det vinter och då kommer snön! (försöker muntra upp mig själv)

• nennesjuttioåtta

lappis
    come out, come out wherever you are.... Jo, det är sant. Jag vet inte om ett utomkveds räknas eftersom det ju var befruktat när det petades in men sen hamnade någon annanstans än det skulle. Mitt fastnade ju åtminstone rätt men orkade inte hålla kvar. Äh, snillen spekulerar...

Och vi har inte ställt oss i någon adoptionskö än, papperna halvt ifyllda men... Jag vill men maken får inte tummen ur. Och jag vet att han vill med (handlingsförlamad från födseln) men jag tycker jag roddar tillräckligt med det här andra som han bara behöver runka i en burk för. Hur svårt kan det vara att fatta en penna då?

• Lapinette

Behöver man skriva på när man ställer sig i kö?! Minns inte att vi gjorde det? Det enda vi (maken) gjorde var att betala in pengar till AC och därmed bli medlemmar och få en köplats (datumet). Svårare än så är det inte! Sen behöver ni inte ta något adoptionsbeslut nu och troligen behöver ni inte ta det heller men attans vad glad jag är just nu att vi redan stått i kön i 1 år och snart 3 månader.

• BrudSommar2006

Hej Nenne, jag håller tummarna! Jag tycker att våra katter är jättemysiga, det är otroligt vad olika de är, både storleksmässigt och i allt annat, trots att de är så lika i utseendet. Oskar verkar bli jättestor, drygt fem månader och redan lika stor som Rasmus var. Elsa däremot växer långsamt, får se vad det blir av henne. Ändå är hon en större ras, fast honor blir väl mindre. Hur stor är det meningen att Nancy ska bli?

Snigeln, det klart att det är helt OK att äta kladdkaka till lunch!!!

Förresten, apropå att turista i Stockholm, den där vikingabåten som brann ner, är den tillbaka? Den tyckte jag var jättetrevlig, åkte väl runt Fjäderholmarna och tillbaka och så åt man vikingalunch under tiden, den gick ju rätt långsamt så man var väl ute en två timmar och så berättade de om allt man såg under tiden. Var ute med den i flera vändor när jag hade besök här tills den brann ner.

• BrudSommar2006

Liten, vad trist att det tar så lång tid att fatta beslut när du går och drar in magen och väntar!

• nennesjuttioåtta

igår smaskade vi i oss den sista Twix peanutbutter som svågern köpte åt mig i NY. Varför kan det inte vara lördag varje dag och varför sätter sig sånt där runt magen och inte bara rensar tarmarna?

• nennesjuttioåtta

lapinette
    aha, vi har beställt grejer från Barnen framför allt (??) och då skulle vi skicka in ett papper med massa upplysningar först. Eller okcså har jag fattat det fel. Men tror knappast mannen skulle läsa på om jag inte satte blåslampan på öppen låga.

BS
    Nu väger hon 3,7 kg, vet inte om hon blir så mycket större faktiskt. Hennes pappa var jättestor (6 kg bara muskler) men hennes mamma rätt liten och honor är väl mindre men... En mankhöjd på 80 cm hade ju varit något.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor