• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • start september

Grattis PB! Vad skönt att ni fick lite extra.

Liten, jag känner igen mig så angående lämningar. Trivs hon på dagarna annars? Isåfall tror jag att det är värst för föräldrar, för vår lilla tjej går ledsenheten över på tre minuter. I mig sitter det kvar längre än så...

Hoppas att det vänder snart för er!

• BrudSommar2006

Usch, min kollegas syster var tydligen på Aktuellt eller Rapport i förrgår för att hennes barn låg hemma i 41 graders feber i helgen, varav den minsta, en ettåring, har astma. Det går svininfluensa nu på deras dagis Balthazar eller hur det stavas som ligger i stan någonstans. Hon ringde och ringde olika instanser och fick ingen hjälp någonstans annat än att de skulle stanna hemma. Ska man stanna hemma tills någon dött eller?! Usch vad jag tycker att det här är läskigt för nu har den nått vårt förvaltningskontor här så det är väl bara en tidsfråga innan den kommit till byggnaden där jag sitter.

• BrudSommar2006

Liten, Iris är ofta ledsen när vi lämnar henne på morgnarna, inte över att behöva gå till dagis, utan för att hon ofta har ett utbrott på morgonen hemma. Om det går försöker jag sitta med henne i hallen innan jag lämnar henne så att hon får lugna ner sig och sedan går hon snällt in. Att lämna ett barn som är ledset av att gå till dagis har vi tack och lov inte råkat ut för än men det är ett par andra föräldrar som jag sett har det så varje morgon, verkar lite besvärligt, men å andra sidan har jag också sett att barnen inte är ledsna länge efter att föräldern gått.

• Lapinette

AM - enligt yr så ska det regna på lördag och söndag.

BS - pappa ville åka till Fjäderholmarna så det gjorde vi. Själv tycker jag inte det är mycket att se där men han fick åka lite båt.

• Liten med Mindre

Jag gissar att ledsamheten går över fort. Hon brukar ha kul hos dagmamman, och har aldrig bråttom därifrån. Men vi har nog inte hunnit gosa ikapp från förra helgen när vi var borta fredag-söndag. Tror det kanske sitter i lite.

Idag har jag skaffat mig en allierad på jobbet, nån som vet om Grynet, och sen kan dementera ev rykten som en putande mage kan starta. Ska försöka hålla tyst tills vd hittar tillbaka, tror det blir lättare med lite hjälp. Hon skulle dessutom lobba lite mer för att jag får jobbet hos personalkillen som hon delar rum med. Inte för att jag tror att han påverkas, men hoppet lever.

• BrudSommar2006

Liten, aha, så det är Grynet och inte Minst! Har ni några visningar på gång?

• Liten med Mindre

BS - med tanke på Mindres ringa storlek, ville vi inte "jinxa" nästa bebis och kalla den Minst. Leta barn med förstoringsglas lockar inte. Så det blev Grynet istället.

• BrudSommar2006

Liten, ja här har vi ju snarare motsatt problem vad det gäller storleken. Ingen budgivning just nu?

Hur länge tror ni att de har vinterkläder i affärerna?

• BrudSommar2006

Lapinette, jag kan väl också tycka att det är lite dåligt med saker att se på Fjäderholmarna men det är trevligt att fika eller äta där. När åker han hem igen? Vad är planerna för eftermiddagen?

• fru AM

BS: läskigt med smitta så nära!

Ego: Jag gjorde ett fynd i garderoben! En snygg klänning som jag kan amma i och som såg bra ut med hjälp av tuff gördel (som jag också hittade i garderoben). Shoppingraid inställd! Tjoho!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor