• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Tinga

Liten - oh ja; det finns massor med hål att stoppa 8 tusen i. Soffor, soffbord, skjutdörrar, hyllor, sekretär... Men mycket roligare att använda pengarna till det, än att bara betala onödigt mycket för något, som inte ger något mervärde.

• Ore

Ja, det skiljer ofta mycket mellan leverantörer, har vi insett I vår lilla familj är det dock maken som kollar priser, och även förhandlar om dem. Eller så fixar svärfar det...

För några veckor sedan kom vi på att om vi tog golvet i en hel pall så fick vi 20 kvm mer än vi behöver, för ungefär samma kostnad... Så vår garderob kommer få "onödigt" fint golv

Kan inte minnas att jag blivit uppmanad att niga för någon...?

Intressanta namn som diskuteras... Ingetdera kommer vara aktuellt för vårt pyre i alla fall Dagens andra namnsdagasbarn vet jag dock en liten tjej som heter.

Gaah, har alldeles för mycket jobb att fixa, på alldeles för kort tid. Särskilt som jag jobbar halvdag imorgon för att gå på föräldrakursen.

Och i den frågan kan jag även meddela att maken följer med. Han kollade med sin bror, som hade gått en gång och tyckt att det var meningslöst, och tyckte att det var ett tungt vägande argument emot att han skulle följa med. Då kontrade jag med att om det är värdelöst så vill inte jag heller gå, men det tyckte han nog ändå. På något vis så vann mina argument, eller om det helt enkelt var på uttröttning som han gav upp. Jag bryr mig inte, han kommer med i alla fall. Jag har dock lovat att vi ska utvärdera vad det ger nu första gången, innan vi bestämmer om han ska följa med på fler tillfällen...

• fru AM

Ore: det var ju hur smart som helst - att säga att du inte heller ville gå. Jag tror polletten trillade ner!

• Ore

Ja, bara för att jag råkar vara gravid vill jag ju inte slösa bort tid i onödan heller...? Grävde inte i varför han ändrade sig, utan konstaterade bara "bra"...

• Ore

Har precis klarat av en shoppingrunda, utan att lämna datorn Ett nytt objektiv till kameran (nödvändigt men dyyyrt, drygt 4600...), och en klänning som jag hoppas ska passa att ha på bröllop om jag piffar upp den litet... Vad tror ni? www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=251778&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=#

• MSW

Vinkar förbi snabbt! Läser, men har inte energi att kommenterar! Skolan is killing me! Men tänker på er!
    Kram

• viktualia

Ore - den klänningen var ju jättesnygg!! Själv har jag beställt mammajeans från samma ställe - de kom igår och var för stora.. men i en mindre storlek så kommer de bli bra!

Ego - åksjuka är ett ELÄNDE i fall ni inte visste det.... *hata* busspendling och graviditet = dum kombi!

Annars är jag numera snygg i håret igen! Stiliga slingor i askblont och koppar!

Telis - din och min gemensamma vän på Facebook mailade idag och undrade hur jag känner dig. Jag svarade bara att jag träffat dig via ett "annat internetforum där vi hänger". Hon kan få undra!

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    en snabbis bara

Liten: Glömde gratta till fina kub siffror vad härligt!

Tinga: Grattis till normal 1års utveckling vad härligt!!!!! Och vad skönt att det är lite mindre kräkningar och att det går sakta men säkert framåt emd maten. Fy vad glad jag blir över att läsa det!!!
    Spännande med husrenoveringar!

Mugglan: Hoppas du har det härligt på holmarna och sippar på en drink precis NU!

AM: Hur går det med knölen? är den borta igen (hoppas det!)

Är telis fortfarande på semester? har inte sett henne på ett par dagar?

Kokos: Hur går det med amningen och förkylningarna? Har ni börjat landa än? Skulle ha ringt när du messade... men som vanligt försfvann tiden bara ut i det blå. Får göra ett nytt försök i morgon. PUSS.

Vickan: Urs att du ska må så illa. Kan inte de där tabletterna hgjälpa mot åksjuka också? kanske ska ringa BM trots allt???? Låter himla jobbigt iallafall. Kram!

Frejan: Hur mår bumsis. Du har varit tyst nu ... hon har vel inte kommit än va

du får inte vara på förlossnignen ÄNNU!

PB: GRATTIS till avslutad husaffär. Lät ju som det blev några hundratusen över det ni "måste" ha och det är ju toppen!!! grattis. Fan vad kul.

Cicci: Hur mår du hjärtat? tänker på dig massor!

Ego: Jag trodde att vi hade bestämt namn till roffe här för ca en månad sedan.... MEN för bara ett par dagar sedan så kom maken på att hmmmmmm skulle han inte heta X istället för Y

men va faaaaaaaaaaan
    kunde du ha kommit på det tidigare. Vi som nästan hade skickat in papprena redan.
    det nu föreslagna namnet är ett namn vi hade tänkt till borren men som han inte "var" när han kom ut.

Vad faaaan gör vi nu?????
    hur ska vi kunna bestämma oss. jag gillar det nya namnet bättre egentligen men vi har ju börjat kalla honom för det gamla och det har börjat sätta sig hos mig. och borren kallar honom för det när han inte bara säger bror.

Ilands problem jag vet.
    men attans jobbigt.

Näe nu ska jag gå och sova! puss

• Fru FruLLan

ha ha ha
    det blev ju ett super långt inlägg som vanligt

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor