• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Tinga

Koko - skickar en amningskram till dig! Hoppas verkligen att det är på väg att lossna nu.

Snaily - åh, lunch på gourmetrestaurang låter inte dumt! Smart att passa på innan de stänger. Är det bara lokala pizzerian som gäller sen, eller finns det några andra restauranger i krokarna?

Frejis - vad typiskt att den här doktorn skulle komma dragandes med ännu fler tester när det nu såg bra ut med allt annat vid undersökningen. Låter sunt att du bestämt dig för att hålla fast vid all positiv information du fått längs vägen istället. Och jag håller med tidigare talare; det är ju fantastiskt att Bumsis stannat så länge i magen som hon gjort! Någon vecka till så är hon ju fullgången, och "färdig" är hon ju egentligen redan nu; det är ju bara tillväxt kvar.

Sweet - hoppas att du får en riktigt skön och avkopplande familjesemester!

Här är det verkligen höstväder idag; kallt och halv storm. Piff & Puff fick både fleecetröjor och fleecefilt inför middagsluren i vagnen, men själv håller jag mig inomhus. Har beställt golvet nu och limträbalken och stolparna levererades i förmiddags, så nu är det en del på gång. Planen är att balken ska komma på plats nästa helg, förutsatt att kommunen godkänner det hela.

Apropå diskussionen vi haft tidigare om hur mycket pengar man lägger på kläder; igår kväll satt jag och summerade de senaste månadernas utgifter och kunde konstatera att i juli månad lade maken och jag 12 000 kronor på klädinköp.

• Izzie

Gomorron höll jag på att säga, men jag inser nu att klockan faktiskt är "lunch". Är ledig idag eftersom jag jobbar helgen, och faktum är jag fuskar lite. Har jobbat några 6-dagarsveckor nu och maken har varit bortrest, så Matilda är faktiskt på dagis. Ska hämta henne om ett tag, men kände att det kunde vara skönt att bara vara ett litet tag alldeles själv. Ett par timmars egentid, men lite datorsurf, film och en frukost och lunch i lugn och ro.

Ore - Vilken fin klänning du hittat! Såg både skön och snygg ut. Användbar liksom, går att variera i all oändlighet beroende på accessoarer...
    Jo, vi fick svar på sömn-EEG nu i veckan och allt var helt normalt, tack som frågar! Nu vet vi med största sannolikhet att det "bara" är feberkramper.

Cicci - Vilken fin historia med damen! Ibland är världen så liten Tycker förresten att det är en kul idé med att kolla upp damens namn...

Snaily - Tycker Lappis tips med att sätta ett startdatum för ivf verkar bra. Kanske kan vara skönt att veta att efter årsskiftet drar det igång, så slipper ni våndas med tanken nu? Det finns ju eg inget att förlora? (förutom pengar då förstås om ni inte får det betalt?)

Tinga - Grattis till den lyckade ettårskontrollen! Den lät väldigt ofattande!

Nenne - Vilken tokig katt du har! Jag är ju ingen kattmänniska själv, men din katt och BS busiga katter verkar riktigt söta!
    Hur länge ska du spruta nu?

PS - Stort grattis till den lyckade budgivningen! Det ble ju ett kanonbud till slut! Verkligen jättekul, när flyttar ni?

Koko - Usch, det lät kämpigt med amningen. Har inte så många bra tips att komma med. Min strulade ju oxå massor, men det ända som eg hjälpte till slut var tålamod, och det är ju lättare sagt än gjort att beställa...
    Hoppas du får ordning på det snart och att du kan få sova ut! Kram!

Frejis - Aha, så den 30 sep är det alltså dags om hon inte bestämmer sig för något eget initiativ lilla Bumsis! Kul! 30 sep är ett bra datum, då fyller min make och det brukar vara fint väder och finnas en massa höstnyheter att handla som presenter

Sweet - Ha det riktigt skönt på semestern nu! Koppla av och njut!!! Kram!

BS - Läskigt med influensan! Ser inte direkt fram emot tvåårstrotsen efter ha läst dina beskrivningar... Förstår verkligen att tålamodet tryter ibland.
    Låter mysigt med teatern iaf! Läste i lokaltidningen i morse att det skulle satsas hårt på kulturen i orten där jag bor under hösten och att alla barn skulle få en massa kul aktiviteter framöver. Hoppas att Matilda får ta del av det!

Ego: Usch, är helt uppe i alla val inför köksrenoveringen. Gud va svårt det är att välja. Pyrolys eller ånga? Ismaskin eller inte? Blir det kladdigt med rostfritt?
    Maken mailade just över en lista på siemens-vitvaror som han tyckte vi skulle ha. Herregud vilka priser. Fast snyggt är det förstås

• Tinga

BS - oj, låter som besvärliga val Iris ställer sig själv inför! Skönt att ni iallafall haft några lugna dagar emellan, så att det inte går lika vilt till varje dag. Min man har i alla lägen tidigare haft mer tålamod än jag, men när det gäller Piff & Puff är det faktiskt jag som har mest tålamod.

Lappis - är det en så'n där koreansk restaurang där de serverar bläckfiskar som fortfarande har "liv" i sugkopparna, så att de fastnar i halsen på väg ner? Sen jag hörde talas om att den koreanska maten är så "färsk" att den nästan fortfarande lever har jag inte vågat mig in på någon koreansk restaurang.

• Lapinette

Tinga - nej, det är en sån där koreansk restaurang som serverar bibimbap som jag älskar!

• BrudSommar2006

Bläh, bläckfiskar med sugproppar, dubbelbläh!

Lapinette, vad är bibimbap? Har nog aldrig ätit koreanskt vad jag minns men jag kan ha fel.

I natt skulle de busiga kissarna prompt ligga i Iris säng, jag var där och lyfte bort dem flera gånger men fick till sist ge upp. Vid femsnåret i morse hörde jag inifrån Iris rum -Nej, gå bort! Följt av en duns när godtycklig kissekatt åkte i golvet!

• BrudSommar2006

Lapinette, det där lät ju riktigt gott, fast såg inte lika gott ut på bilden!

• BrudSommar2006

www.dockteatern-tittut.com/

Det är den här teatern Iris ska på med dagis men det verkar ju finnas många olika föreställningar, ska se om vi inte kan boka in något själva också, det lät så mysigt!

• Lapinette

Det är supergott med en massa olika inlagda grönsaker, nudlar, ris och så ett ägg på toppen.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor