• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • viktualia

Snaily - Det där med män som lustmaskiner.. hm.. undrar just hur många gånger under makens och mitt liv tillsammans som initiativet kommit från honom... Jag skulle gissa på max 10% av gångerna. Hade inte blivit nån graviditet här om inte jag hade engagerat mig..

• passionsblomman

Åh Snaily vad jag skriver under på det där du sa nu!
    Fyyy vad totalt utanför all romantik och lust och allt det kan bli, när man själv vet att NU är det och nu jäklar ska det då bli. Och så har han somnat! Eller bara vill inte! eller blir aldrig "klar". Och så naturligtvis: jobbar natt var och varannan gång.

Hans nattjobb är faktiskt en starkt bidragande orsak till att jag tycker det är lika bra att köra inseminarium, för då kommer ju simmarna dit de ska, så kan han vara vart som helst sedan...

• Lapinette

snaily - jobbigt med ÄL-tester och att det måste funka på rätt tid och plats. Känner igen det även om min make är just en sån där "maskin" . Har själv njutit av prestiglös, härlig morgonsex. Inga krav, ingen ångest ... längre.

passionsblomman - tänk vad människor blir hårda mot varandra i ord. Vissa bir så kränkta och arga och slår till utan några argument. Har själv råkat ut för det ett par gånger här på BT men numera håller jag mig bara till tre utvalda trådar, där alla är vettiga och trevliga mot varandra.

vickan - julfirandet är ett gissel för många familjer. Vi har löst det så att vi firar vartannat år. För oss är det stört omöjligt att göra på något annat sätt. Min mamma fick välja vilka år hon ville ha hos här så hon inte skulle sura senare då de vartannat år blir ganska så ensamma.

Izzie - cykelfesten lät superskoj!

• snaily

Vickan och PB - tack! Känner mig inte lika ensam om fenomenet längre...
    Och Lappis - grattis!

• snaily

Lappis förresten
    Smygläste i resetråden om dina funderingar om resa Nordnorge/Sverige - vill bara påminna dig om att det är midnattssol där om ni reser på sommaren
    Skämt åsido - tror jag förstår att du menade sol och värme och mer eller mindre garanterat fint väder (och inte omväxlande regn/finväder/kyla/dimma/midnattssol).

• Lapinette

Grattis till "maskinen" eller att ha kommit förbi åren med ÄL-tester och tandborstsex? I know the feeling ... att känna att man MÅSTE istället för att det är härligt men maken däremot var bara glad över alla måsten .

• passionsblomman

Verkligen inte! Här är det då jag som tar flest initiativ. Vilket förövrigt inte gäller bara vårt sexliv. Det är lite av ett personlighetsdrag hos min sambo- han hakar gärna på när saker händer, men det är inte han som får dem att hända så ofta.

snaily skrev 2009-09-06 11:13:24 följande:
    Vickan och PB - tack! Känner mig inte lika ensam om fenomenet längre... Och Lappis - grattis!
  • viktualia
    snaily skrev 2009-09-06 11:13:24 följande:
    Vickan och PB - tack! Känner mig inte lika ensam om fenomenet längre... Och Lappis - grattis!
    Själv undrar jag ibland hur ofta maken egentligen skulle vilja ha sex... för han säger sällan nej när jag sätter fart. Men jag ids inte fråga... så länge jag själv är lagom nöjd. Och de senaste 10 veckornas illamående har knappast gjort underverk för nån sexlust...

Lappis - jaa alltså årets julfirandelösning blir alltså startskottet för en sådan varannanårslösning. Som alla (inklusive jag) insett är oundviklig... trodde dock att jag kunde skjuta upp den ett år till.. Varför jag är så motvillig? För att jag tror att jag behöver julledigheten för att vara just ledig.. men men.. det blir nog helt ok till slut i alla fall. Ingen idé att hetsa upp sig, familjesämjan åt alla håll blir inte bättre av det. Och jag får inse att praktegot Vickan snart får sig en stor knäck genom att en ny människa träder in i tillvaron. Blir nog hemskt nyttigt!!!
  • snaily

Lappis
    Definitiv grattis till både och! (även om det främst var maskinen jag tänkte på)

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor