• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • kängu

Lappis, jag har också en del Narvik/Lofoten tips om ni skulle vara sugna! Tror det är ganska perfekt att åka dit i augusti, med reservationen att det är mycket turister då, men det är det ju hela sommaren.

Snaily, mysigt utflyktsmål!

PB- Håller tummarna för att ni får vagnen såld! Myyyyysigt det låter med bageriet, och hela nya livet. Måste kännas lyxigt att få bo i ett sånt fantastiskt fint hus!!

Ego- här ska vi snart kicka igång stora fixardagen. Sommarkläder ska ut i förrådet, höstkläder in, vi ska börja göra iordning Ru's rum så smått, avlopp ska rensas... PUST! Blir trött bara jag tänker på det. Dax att stänga av datorn o sätta igång!!!

• viktualia

Lappis - vi var ju i de där krokarna första veckan i augusti och det var verkligen LITE mygg och knot! Himla skönt!!

Passionblomman - skrinda eller dramaten - det är frågan!!

• Liten med Mindre

morr - brände just min första plåt cookies någonsin. Och jag o Mindre som kämpat så med degen ihop...

Lilla skrutt har fortfarande hög feber, men hyfsat glad ändå. får se under dagen åt vilket håll det bär av. Mormor verkar fortsatt ganska ok och det är ju skönt.

Snaily - hon är 87 och rätt så klar i huvudet. Det känns som att det gör det än jobbigare när hon inte klarar av saker, inte kan göra så mycket då hon ser illa och är fysiskt inkapabel. ensamheten hemma eller på ett framtida boende märks mer då.

Lappis - du får gärna inboxa om du har några tips på matställen i Nice (inget snordyrt), nu är resan bokad i oktober. Måste förhöra Telis när hon är hemma med.

Izzie - det där med cykelfest låter ju kalas när man vill lära känna fler på orten! Vilken skoj idé.

Och angående jul - vi började med vartannat år när Mindre låg i magen. mest praktiskt då jag inte ville åka så långt i v 38. Ser mycket fram emot julen hos mina föräldrar i år. Fast bäst vore ju om vi hittat ett fantastiskt hus till dess. Men chansen minskar ju för varje helg... Mest renoveringsobjekt som dyker upp - och då är det nog skönast att lämna dammet för jul på annat håll.

Lappis - Lofoten - vi var också där i augusti, och jag minns inget om mygg. Bara dyr tråkig mat i affärerna. Färska räkor och grillad val var höjdarna på den resan. Utöver naturen, havet och alla fina dyken i roligt sällskap förstås.

• Ore

Izzie: Cykelfest låter superskoj Har hört talas om det tidigare, någon kollega som pratat om det. Redan innan de andra började prata om pannacotta så tänkte jag på det som förslag, kanske för att det är min favoritefterrätt...

PB: Hoppas försäljningen av villavagnen går bra, försök att hinna med och andas mitt i erat flyttstök. Nybakta frallor låter supertrevligt. I brist på ett bageri som ligger nära ska jag nog rota fram receptet på kalljäst bröd, som man bara slänger in i ugnen på morgonen...

Piggelin: Grattis till loppisfynd! Låter som ett skojig broderi du fått Jag är också litet broderisugen, har dock tänkt mig ett mer blygsamt motiv, kanske en adventskalender åt något syskonbarn?

Lappis: Minns inte heller något om mygg i Lofoten, och vi var där senare delen i augusti.

Vickan: Juldiskussioner låter jobbigt... Påbörjade också litet diskussion om det igår, faktiskt. Vi har också litet pusslande att göra, med allt som ska stämma, men vi har förmånen att kunna åka emellan. Mamma (som är julfreak) är tack och lov ganska flexibel, och det verkar alla övriga inblandade också vara... Det spelar ingen roll om vi kommer dit på dagen eller kvällen, eller juldagen, eller om vi alla träffas någon annanstans, men vid något tillfälle vill hon träffa alla sina barn samtidigt!

Snaily: ÄL-panik låter inget vidare... Men om ni bestämt er för att satsa på ivf efter jul, så kanske ni ska "släppa tanken" så länge. Skippa testandet, försöka räkna så litet som möjligt och helt enkelt bara ha sex när ni vill och njuta av varandra utan krav... Vi vet ju alla här att det inte ökar chansen att bli gravid, men det är ju helt klart trevligare, om man är på väg mot att det börjar kännas som ett krav...

Hmm, säkert något jag glömt att kommentera nu...

• BrudSommar2006

Vickan, ingen aning om Åhléns, har inte varit där på evigheter. Tycker att det mesta verkar finnas på stora Åhléns i alla fall.

Pust, Iris kräktes i bilen på väg hem från mina föräldrar, hoppas att det inte är magsjuka. Det händer ju lite då och då så chansen är stor att det inte är magsjuka, hoppas, fast det är ändå rätt jobbigt att behöva sanera bilen och byta kläder på Iris i ett dike någonstans.

Igår var vi till Fjärilshuset, fjärilarna var helt ointressanta men fiskarna var roliga, även om det var lite läskigt när de pussade Iris händer.

Liten, hoppas att ni kryar på er! Tråkigt med mormor.

Vad det gäller julfirande så började vi fira hemma hos oss när vi flyttade ihop, jätteskönt, mina föräldrar kommer över, min bror och sambo brukar åka ner till hennes familj men har varit med något år, makens bror och sambo har varit med något år men makens föräldrar har börjat åka till Spanien varje jul så dem lär vi aldrig fira med. Jätteskönt för det är aldrig någon diskussion om var vi ska vara.

• viktualia

September - näee jag kan inte heller påminna mig det... ska till Sthlm två dagar men har inte många minuter över på stan (läs: nära centralen).

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor